اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
 دبیر علمی جامعه جراحان ایران با بیان این‌که در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک رزمنده نیز به دلیل کمبود امکانات یا دانش پزشکی شهید نشد، گفت:‌ در حال حاضر در ایران 96 درصد خدمات پزشکی جهان ارایه می‌شود.

دکتر سیاوش صحت در هفتمین کنگره علمی میان دوره‌ای طب رزم و تروما که صبح امروز (3 اسفندماه) در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جامعه جراحان ایران در 23 بهمن ماه 1363 اولین جلسه خود را  در اصفهان تشکیل داد و موجودیت خود را آغاز کرد و ‌از ‌آن تاریخ به بعد این جامعه هر سال در شهرهای مختلف ایران در حال برگزاری کنگره و همایش‌های علمی است.

 وی افزود: هدف چنین همایش‌هایی ارتقا سطح علمی همکاران جراح در سطح کشور و به تبع آن بالا بردن سطح خدمات ارایه شده به بیماران ست.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: اگر به دوران هشت سال دفاع مقدس نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که ما در جبهه به هیچ وجه کم نیاوردیم و هیچ بیماری بدون علت شهید نشد. بنابراین ‌اگر آمریکا را به لحاظ ارایه خدمات پزشکی صددرصد در نظر بگیریم در ایران نیز چیزی حدود 96 درصد خدمات پزشکی ارایه و انجام می‌شد.

 وی با بیان این‌که اطلاع دقیقی از تعداد فوت‌شدگان جامعه جراحی و گروه پزشکان در دوران هشت سال دفاع مقدس در دسترس نیست، افزود: در هفت سال گذشته به دنبال این بودیم که اطلاعات گروه‌های پزشکی‌ای که در دوران جنگ خدمت کرده‌اند را جمع‌آوری کنیم و از این رو همایشی به نام طب رزم را ترتیب دادیم که فردا و پس فردا(چهارشنبه و پنجشنبه) در بیمارستان علی ‌ابن ابیطالب (ع)‌برگزار خواهد شد. چنین همایشی چندسال قبل نیز در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین انجام شد و امیدواریم که بیمارستان فاطمه زهرا(س) نیز آماده شود تا این کنگره ادامه پیدا کند.

صحت ادامه داد: این که چند پزشک را در جنگ از دست دادیم مشخص نیست ولی می‌توانیم بگوییم که تعداد این پزشکان آن‌قدر کافی بود که حتی یک رزمنده را به دلیل کمبود امکانات پزشکی از دست ندادیم.

 وی در خصوص تعداد پزشکان و متخصصان جامعه جراحان ایران نیز عنوان کرد: ‌بالغ بر 6 هزار جراح در رشته‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی در سطح کشور هستند.

 وی خطاب به اساتید و دانشجویان حاضر در کنگره گفت: خطه خوزستان همواره شاهد بزرگترین حماسه‌ها بوده است و این حماسه‌ها در تاریخ ایران بی‌سابقه بودند، بنابراین همه ما وظیفه سنگینی داریم که به هیچ وجه نگذاریم یاد و خاطره این شهدا و رزمندگان حماسه‌آفرین از یاد برود. علم پزشکی نیز در حال پیشرفت است و با توجه به سیر صعودی که در پیش گرفته است شما ضامن سلامت جامعه هستید و باید همگام با علم پزشکی آنچه که در توانتان است در جهت سلامت جامعه به کار ببرید.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران افزود: طبیب، رازدار و ضامن بهداشت و درمان مردم است و امیدوارم که با وجود تمام مشکلات هیچ یک از شما کوتاه نیاید.


برچسب ها: دکتر سیاوش صحت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار