اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
دکتر احمدعلی معاضدی
دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
 

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای
مقام معظم رهبری
سلام علیکم و رحمه الله

ذکر و یادآوری مصائب مردم خوزستان و مشکلات دیرینه این استان در آغاز درس خارج از سوی معظم له، موجب دلگرمی اهالی خوزستان و امیدواری ایشان به رفع سریع و ریشه ای مشکلات و جبران کاستی ها و عقب افتادگی های زیرساختی شهرهای این استان گردید.

خاطره حضور معظم له و شهید دکتر مصطفی چمران در دوران دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز همچنان در اذهان دانشگاهیان باقی است و مردمان این دیار، هنوز جناب عالی را که به نیکی با مشکلات آزار دهنده این سرزمین زرخیز آشنایی کامل دارید، پشتیبان و حامی خویش می دانند.

در سال های گذشته، دخالت های بدون مطالعه در اکوسیستم تالاب ها و منابع آبی استان که باعث تشدید ریزگردها گردیده است، سلامت جسمی، روحی و اجتماعی مردم، را به خطر انداخته است.

به رغم اهتمام وافر همه دولت های جمهوری اسلامی در رسیدگی به نیازهای زیرساختی این استان، به نظر می رسد که کاغذبازی حاکم بر نظام اداری، ناپایداری مدیریت های استانی و محدود بودن بودجه های دولتی، مانع از تحقق اهداف و رفع معضلاتی چون بی شغلی گسترده و بازسازی و نوسازی امور زیربنایی خوزستان شده است.

نیک روشن است همان گونه که جنگ تحمیلی با نگاه ملی و بهره گیری از توان کشوری به سرانجام رسید، جبران عقب ماندگی های حاصل از آن در این استان نیز جز با مدد و کمک همه جانبه و فراگیر امکان پذیر نخواهد بود.

از این رو، تنها چاره برای جبران عقب ماندگی های این استان را در بهره گیری از امکانات و منابع مالی نهادها و بنیادهای بیرون از دولت، تخصیص بودجه لازم برای مهار ریزگردها، انجام طرح های زیست محیطی، مدیریت منابع آب و امور رودخانه ها و لزوم تخصیص بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت برای جبران خسارت های زیست محیطی، تسریع در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و اعمال مدیریت علمی می دانیم.

با نظارت عالیه و مستقیم حضرت عالی بر این امور، امید واثق دارد این دیار، همان گونه که از جنگ با سربلندی بیرون آمد و دین خود را به کشور ادا نمود این بار نیز با صبوری و شکیبایی و همت والای فرزندان وطن و تامین نیازهای مالی و لجستیکی آن از سوی نهادها و بنیادهای برآمده از نظام مقدس، از مشکلات و معضلات زیست محیطی با موفقیت بیرون خواهد آمد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار