شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
شوشان/ سید رسول موسوی

جناب آقای دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر و امید به عنوان شهروندی از شهروندان خوزستان از حضورشما در استان برای حل مشکلات مهم و اساسی خوزستان تقدیر و تشکر می کنم و پیشنهاداتی بشرح زیر و برای بهره برداری مطلوب از زمان باقی مانده مطرح می نمایم؛ امیدوارم مفید فایده و موثر باشد .

الف: آقای رئیس جمهور خواسته های مردم خوزستان از جنابعالی بطور مختصر و مفید بشرح زیر است:

1-   نهال کاری و مالچ پاشی و بوته کاری حدود 800 هزار هکتار زمین هائی که منشأ ریزگرد ها در داخل خوزستان
2-   توقف صد در صد و عملی انتقال آب از سرشاخه های کارون
3-   تامین عملی و قطعی و مستمر حق آبه تالاب های خوزستان توسط مسئولان مربوطه و انتشار این دستور برای آگاهی مردم خوزستان ونظارت بر اجرای آن برای کمک دولت
4-   رسیدگی قطعی و صدور دستور عملی تامین بودجه متناسب برای اجرای عملیات پروژه های آب شرب مردم استان (اصلاح، توسعه و نگهداری)
5-   تامین قطعی انتقال آب متناسب با گستره کانونهای ریز گردها در سراسر استان خوزستان

لازم است که آب مورد نیاز تالاب ها بصورت 100%  تامین و این تالابها آبگیری شوند و البته نباید مثل وعده 70% یا 60% قبلی که بصورت وعده های سرخرمنی که مطرح شد، باشد. متاسفانه این وعده مثل بسیاری از وعده های دیگر هرگز محقق نشده است بنابراین ضرورت دارد که بر عملکرد صحیح دستگاه های اجرائی و اقتصادی که همچنان مشکل اصلی دولت به نظر می رسد نظارت دقیق اعمال شود و در این چند ماه باقیمانده از عمر دولت در ارتباط با تحقق وعده هائی که به مردم داده اید و مصوباتی که تصویب شده است ولی اجرانشده است، نظارت اجرائی داشته باشید .

ب: آقای رئیس جمهور مشکل دولت یازدهم در بعضی از دستگاه های اجرائی و اقتصادی دولت متمرکز است؛ برای روشن کردن هرچه بیشتر این مشکلات به برخی از آنها اشاره میکنم :

1-   دولت در زمینه تسهیلات دستور پرداخت را صادر کرده است اما بدلیل مشکلات اداری و بورکراسی، مسئولان مربوطه اجازه پرداخت نمی دهند. (موضوع حذف سود و دیرکرد وامهای پایین تر از صد میلیون تومان)

2-   در اغلب سفرهای استانی مصوبات  بسیار خوبی تصویب شده اما بدلیل عدم تبعیت زیر مجموعه های دولت آنها را اجرا نمیکنند و از زمانی که رئیس جمهور سابق از ورود به انتخابات منع شده است برخی از مدیران دولتی، فرمانداران و استانداران که از سابق مانده اند به اجرای این پروژه ها چندان اهمیتی نمی دهند و تبلیغ می کنند که دولت تدبیر و امید تک دوره ای است. اگر این بی تفاوتی در دولت ادامه پیدا کند بی تدبیری مدیران این حوزه ها موجب خواهد شد که جنابعالی در عرصه انتخابات با مشکلات فراوانی روبرو شوید حتی اگر رقیب هم ضعیف باشد. بهر تقدیر عملکرد ضعیف دستگاه های اجرائی و اقتصادی را چماق خواهند کرد.

3-   عملکرد ضعیف در برخی حوزه ها: عملکرد وزارت امور خارجه، بهداشت و درمان کشور قابل قبول است اما در حوزه های دیگر ضعف های فراوانی وجود دارد که در استان خوزستان این ضعف ها  بسیار مشهود  و ملموسند. آقای دکتر روحانی برای مواجهه و رقابت انتخاباتی سال 96 در این مدت باقیمانده با دقت بر عملکرد وزارتخانه ها و نهادهای اجرائی باید نظارت کنترل دقیق و عمیق داشته باشید تابشود از زمان باقی مانده بهره وری مطلوبی صورت گیرد.

4-   گزارش وعده های داده شده که به مرحله اجرا درآمده است: آقای رئیس جمهور اگر عزم جدی دولت در ارتباط با اجرای وعده های داده شده برای مردم گزارش گردد و مردم آن را لمس کنند مطمئن باشیدیاور شما و دولت خواهند بود زیرا که  مردم در کلان موافق برنامه های دولت هستند. اگر می خواهید برای دوره دوم نظر مردم راجلب و اعتماد آنان را نسبت به خود جلب کنید،
اعتمادسازی کنید، به مسئولان مربوطه دستور دهید که وعده های اجرا شده را برای مردم گزارش کنند، وضعیت آن را برای مردم تشریح کنند، اینگونه است که میشود اطمینان و اعتماد مردم خوزستان در انجام وعده ها و اجرای آنها جلب کرد؛ اینگونه می شود  که مردم را قانع کرد تا پای صندوق های رای بیایند.

5-   بعضی از مسئولان دولت با عملکرد بد خود زمان ومردم را از دولت گرفته اند:  آقای رئیس جمهور قبول کنید که بعضی از مسئولان دولت، زمان را از دولت می دزدند و برخی با افشاندن تخم یاس و نومیدی و بد اجرا کردن موجبات نارضایی مردم را فراهم کرده اند تا فرصت حضور مجدد را از دولت بگیرند و در واقع این عمل هم ظلم به نظام و هم ظلم به مردم است .

با امید موفقیت مجدد

رونوشت به استاندار دلسوز و جوان و اصلاح طلب استان خوزستان

برچسب ها: سید رسول موسوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار