شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶

مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: از دی ماه سال 90 با آغاز طرح توسعه کشاورزی تا کنون 27 هزار هکتار زمین از سوی این اداره کل به این طرح اختصاص یافته است.

عزیز اورشم اظهار داشت : سال گذشته اداره کل منابع طبیعی در جهت رونق بحث اشتغال 10 هزار هکتار زمین به پروژه های سرمایه گذاری اختصاص داده است و 27 هزار هکتار زمین نیز از دی ماه سال گذشته تا کنون در قالب طرح توسعه کشاورزی اختصاص داده است.

وی با اشاره به خساراتی که در بعضی از اراضی ملی در استان خوزستان وارد شده است افزود: دراثراجرای پروژه هایی نظیر جاده سازی، پل سازی و یا سد سازی و بسیاری از پروژه های دیگر خساراتی به اراضی بکر در استان خوزستان وارد شده است که برای احیای دوباره این اراضی به اعتبار نیاز است.

این مقام مسوول بیان داشت : در حال حاضر بالغ بر 4/2 میلیون هکتار سطح مراتع در استان وجود دارد که از این میزان 2/1 هکتار سطح بیابانی است که 280 هزار هکتار از اراضی بیابانی عرصه های بحرانی است و 200 هزار هکتار از عرصه های مراتع دست کاشت هستند که توسط اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان انجام شده است.

ارشم همچنین با بیان اینکه 478 میلیارد ریال اعتبار به منظور بیابان زدایی 75 هزار هکتار از اراضی بیابانی به استان خوزستان اختصاص داده شده است بیان داشت: از این میزان اعتبار 150 میلیارد ریال به منظور خرید مالچ هزینه می شود که در صورت رایگان بودن مالچ بیش از این امکان بیابان زدایی در استان خوزستان امکان پذیر بود بعد از اجرای پروژه های بیابان زدایی شرکت نفت مبلغ هزینه شده را به حساب این اداره کل واریز می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار