شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه:
سیاست مدیریتی آب بسیار غلط است و برداشتن آب از سرشاخه های کارون و کرخه خلاف مصالح کشور است.
شوشان: واکنش ساری نماینده لیست امید اهواز در شورای اداری با حضور رییس جمهور ، واکنش های مختلفی را به دنبال داشته و عده ای موافق و برخی نیز مخالف اینگونه رفتارها هستند. 

به گزارش شوشان ، در همین زمینه ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه گفت: ساری یکی از نمایندگان خوزستان است که با هر گرایش و سلیقه ای ، حق اظهارنظر دارد و بر حسب صلاحدید خود در آن جلسه ، واکنش نشان داد.

ساعدی ، نمایندگان را زبان رسا و گویای مردم دانست و گفت: فریاد ساری نماینده اهواز ناشی از فریاد و درد مردم خوزستان از بحران اخیر و بی توجهی های سالیان سال بود. ساری فرزند خوزستان است و خود و خانواده اش در همین استان زندگی می کنند و با درد و مشکلات مردم آشنا هستند. 

وی افزود: سلایق متفاوت است و نمی توان بابت فریادهای نماینده اهواز در جلسه شورای اداری او را نقد کرد. از نظر من باید این فریادها بیشتر می شد و حتی بر سر رییس جمهور نیز فریاد کشیده می شد!

نماینده دشت آزادگان و هویزه معتقد است که مردم از شعار خسته شده اند و نیازمند یک اقدام عملی در جهت رفع مشکلات هستند. آمدن روحانی رییس جمهور به خوزستان یکی از ضروریات بود و بازدید میدانی از کانون های ریزگردی و تلاش برای حل مشکلات استان قابل تحسین است اما انتقادی که به رییس جمهور در سفر اخیر وارد است این است که مشکلات استان را ناشی از غضب الهی برشمردند ! حال آنکه خداوند کریم است و نسبت به بندگان خود ظلمی نمی کند. مشکلات خوزستان ناشی از ظلم انسان به انسان است. مشکلات خوزستان ناشی از نگاه و نگرش نامناسب مدیران در همه دولت هاست. 

وی افزود: مردم خوزستان در انتخابات گذشته به دولت تدبیر و امید رای دادند اما قول ها و وعده های دولت یازدهم نسبت به مردم خوزستان چندان عملی نشده است. اگر روند اینگونه باشد مردم دلسرد می شوند و آن مشارکت و گرایش به تدبیر و امید به این شیوه تکرار نخواهد شد.

ساعدی ادامه داد: اگر دولت می خواهد صادقانه کار کند غیر از رهاسازی و جلوگیری از انتقال آب چاره ای برای حل معضل ریزگردها وجود ندارد. نباید خوزستان به آفریقای دیگر تبدیل نشود. سیاست مدیریتی آب بسیار غلط است و برداشتن آب از سرشاخه های کارون و کرخه خلاف مصالح کشور است.

نماینده دشت آزادگان و هویزه گفت: صرفا با نهال کاری نمی توان به مقابله با ریزگردها رفت و نهال کاری صرفا یک راهکار موقتی است. پیش از این در هندیجان چنین تجربه ای وجود داشت که به دلایل مختلف با شکست مواجه شد   اساس درمان ریزگردها ، احیای تالاب ها و رهاسازی آب در رودخانه هاست. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار