اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
مهرداد بذر پاش فعال سیاسی طیف اصولگرا گفت: اصلی ترین تهدید انقلاب اسلامی، ناکارآمدی اقتصادی در برخی بخش ها است که این بخش صدمه جدی به انقلاب وارد می کند.

وی سه شنبه در همایش آینده انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده اقتصاد اظهار کرد: اصلی ترین تهدید انقلاب اسلامی از جایی شروع می شود که تک تک افراد به این نتیجه برسند که انقلاب اسلامی نمی تواند مشکلات را حل کند.

وی افزود: یکی از روش ها برای کارآمدتر شدن کشور، فقط تغییر مسئولان نیست بلکه تغییر در سیستم ها و روش ها است. بذرپاش ادامه داد: دومین تهدید انقلاب اسلامی، تهدید هویت است یعنی می خواهند هویت ایران اسلامی را از ما بگیرند و در صورت بروز این مشکل، حرف زدن از مسائل دیگر بیهوده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: تزلزل اجتماعی از دیگر تهدیدها است و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.  وی اظهار کرد: انقلاب ما در دهه آینده با این تهدیدها مواجه است و اگر دل ما برای این کشور می سوزد باید تمرکز اصلی در انتخاب و اصلاح رویه ها، با تمرکز بر این سه معضل اساسی باشد.

بذرپاش اضافه کرد: نظام بوروکراسی کشور آن چنان قوی شده که با تغییرات رئیس جمهوری و مجالس، تغییرات در حد اندک ایجاد می شود، چون بوروکراسی و دیوان سالاری که کلیت صحنه اجرایی کشور را به خود گرفته اجازه تغییر را به مدیر مربوطه به حداقل می رسانند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی، مدیر مربوطه را در چنگ می گیرد و اجازه تغییر نمی دهد و بسیاری از فسادهای کشور، درگیر شدن مدیران در نظام های بوروکراسی است و ما با این همه تغییر، سرعت پیشرفت حداقلی داریم.

وی در خصوص برجام بیان کرد: از جمله ایرادهای وارده بر برجام این است که تصویبی بین ایران وشخص اوباما بود و حاکمیت و دستگاه حاکمه آمریکا به لحاظ قانون گذاری داخلی برای اجرای برجام متعهد نشده و به صورت قانون داخلی درنیامد و مجلس آمریکا آن را تصویب نکرد. 

بذرپاش اظهار کرد: اشکالات برجام در زمان به توافق رسیدن، تحت تاثیر هیجان و تبلیغات سنگین، مشخص نبود و به زمان نیاز داشت و بعد از برجام 11 تحریم سنگین نیز اعمال شد. 

این فعال سیاسی در خصوص فساد اداری ادامه داد: فساد به ساختارها، اهمال کاری نهادهای نظارتی و نداشتن تقوا بر می گردد و راه حل مبارزه با آن، تشکیل دولت شیشه ای است.

وی گفت: در این نوع دولت، تمام فرآیندها از جمله انتصاب ها و تخصیص اعتبارها را مردم می بینند و قضاوت می کنند.  بذر پاش خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز در کشور به صورت متوسط 380 روز طول می کشد که خود زمینه فساد اداری را فراهم می کند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 21 هزار شهید در خوزستان نشان می دهد که این استان، امتحان خود را برای دفاع از کشور پس داده است اما با بیشترین مشکلات از جمله ریزگردها و آب شرب روبروست.

وی گفت: از اول انقلاب اسلامی، مسئولان و دولت های زیادی از تمام سلایق سیاسی سر کار آمده اند اما هنوز با برخی مشکلات گاهی ساده مواجه هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار