شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
گزارش بازی دومین هفته لیگ قهرمانان2017 آسیا
پرسپولیس که در نیمه نخست یک گل به الوحده میزبان زد و چند فرصت ایده آل را خراب کرد، در نیمه دوم با افت زودهنگام دو گل دریافت کرد. گل تساوی میزبان را بازیکن قدیمی و معروف اماراتی ها اسماعیل مطر به ثمر رساند. شاگردان برانکو اما از دقیقه 80 دوباره موتور گلزنی را روشن کردند و بازی باخته را با دو گل زیبای طارمی برگرداندند تا بهترین هدیه تولد را به سرمربی بااخلاق شان بدهند و انتقام ایوانکوویچ را هم از شیوخ این باشگاه بگیرند.
شاگردان برانکو ایوانکوویچ که پس از تساوی مقابل الهلال بلافاصله با حضور در امارات اردوی خود در باشگاه ایرانیان را برای آماده سازی مقابل الوحده برگزار کرده بودند، امشب بدون دو مهره اخراجی شان که تصمیمی انضباطی بود به پیروزی ارزشمندی دست یافتند.

 به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس در استادیوم آل نهیان، به مصاف الوحده دومین حریف خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان رفت و در حالی که برانکو ایوانکوویچ روز گذشته رامین رضاییان و علی علیپور را از اردوی تیمش اخراج کرد، موفق شد هر سه امتیاز سرنوشت ساز بازی را از آن خود کند. 

برانکو با این برد تاکتیکی انتقام سختی هم از تیم سابقش گرفت که در سالهای نه چندان دور او را از سرمربیگری کنار گذاشته بود.


استادیوم: آل‌نهیان ـ ابوظبی 
تماشاگر: 2500نفر
داور: محمدتقی الجعفری (سنگاپور)
 
 الوحده:راشد علی السویدی، سالم سلطان، محمد عبدالبسیت، سلطان علی الغرفی، حمدان الکمالی، جرج والدیویا، سباستین تالیابو، بالاز ژودزاک، ریم چانگ وو، تارکیو احمد الانتلی و محمد رشید الحمدی
سرمربی: خاویر آگیره
 
پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی(74- ربیع خواه)، حسین ماهینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(84-نریمان جهان)، سروش رفیعی(91-شهاب کرمی)، مهدی طارمی و وحید امیری
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل
گل پرسپولیس/ دقیقه ۴: پاس عالی سیدجلال حسینی در میان سردرگمی مدافعان الوحده درون هجده قدم به مهدی طارمی رسید. این بازیکن هم پاس عرضی تند و خوبی به وحید امیری در دهانه دروازه داد که این مهاجم با این توپ عالی دروازه الوحده را باز کرد.

گل الوحده/دقیقه ۵۸: اسماعیل مطر بازیکن 35 ساله تعویضی تیم الوحده با کنترلی زیبا و ضربه ای دقیق و فنی دروازه تیم پرسپولیس را به آسانی باز کرد.

گل دوم الوحده/دقیقه ۶۵: والدویا مهاجم اروپایی اماراتی ها، با ضربه‌ای دقیق از درون محوطه دروازه‌ تیم پرسپولیس را برای دومین بار باز کرد.

گل دوم پرسپولیس/دقیقه ۸۰: مهدی طارمی بعد از چندین موقعیت گلی که از دست داد بالاخره در دقیقه ۸۰ با ضربه سر گل روی سانتر کوتاه ماهینی گل تساوی تیمش را زد.

گل سوم پرسپولیس/دقیقه ۹۰: پاس طلایی سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی را مهدی طارمی با برش عالی خود در شش قدم به خوبی وارد دروازه تیم الوحده امارات کرد تا برد ارزشمند خارج خانه پرسپولیس رقم بخورد.
 
دقایق کلیدی
دقیقه 13: فرار سروش رفیعی از سمت راست و ارسال زمینی او با اشتباه دروازه بان توپ را پشت شش قدم در اختیار مهدی طارمی قرار داد که ضربه کم دقت این مهاجم با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 20: در سردرگمی عجیب مدافعان پرسپولیس توپ در شش قدم به مهاجمان الوحده رسید که ضربه سر مهاجم میزبان با خوش شانسی بیرانوند به تیرک افقی خورد و برگشت تا محرمی این موقعیت را دور کند.

دقیقه27: پاس زیبای امیری برای طارمی در عمق ، وی را با گلر الوحده تک به نک کرد اما با خروج این دروازه بان زاویه بسته شد و ضربه بلوکه شده و به کرنر رفت.

دقیقه 31: ارسال از سمت چپ دفاعی پرسپولیس با ضربه نوک پای تالیبو همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 33: حرکت پا به توپ مسلمان پشت محوطه جریمه با پاس فوق العاده‌ی کامیابی نیا را صاحب فرصت کرد و این بازیکن در تک به تک با راشد نتوانست توپ را از دستان او عبور دهد و یک کرنر برای این تیم شکل گرفت.

دقیقه 34: ارسال کرنر از سمت راست توسط مسلمان با ضربه سر کامیابی نیا از کنار دروازه به بیرون رفت و شانس گل دوم را از سرخپوشان گرفت.

دقیقه 45: در آخرین ثانیه های نیمه اول، وحید امیری طارمی را با دروازه بان الوحده تک به تک کرد اما این طارمی بود که بار دیگر با تعلل خود مانع از شکل گرفتن گل دوم پرسپولیس شد.

دقیقه 49: شوت اسماعیل مطر از پشت محوطه جریمه به بیرون رفت تا اولین موقعیت نیمه دوم برای الوحده اینگونه از دست برود.

دقیقه 57: مهدی طارمی در ضد حمله می توانست وحید امیری را صاحب دومین موقعیت گل کند اما اشتباه او در ارسال پاس، توپ را در اختیار دروازه بان الوحده قرار داد.

دقیقه 58: ضربه به توپ توسط سروش رفیعی بعد از سوت داور به نشانه آفساید با جریمه کارت برای او همراه شد.

دقیقه 64: ارسال زمینی به شش قدم با اشتباه مدافعان الوحده توپ را در اختیار مهدی طارمی قرار داد که ضربه کم جان این بازیکن به راحتی در اختیار برانکو قرار گرفت.

دقیقه 71: حرکات تکنیکی و فوق العاده‌ی فرشاد احمدزاده تا پشت شش قدم الوحده ادامه یافت و با شارژ مطر روی این بازیکن تیزپا تعادل خود را از دست داد اما ضربه ناقص او در برخورد با مدافع حریف به طارمی رسید و باز هم طارمی توپ را خراب کرد.

دقیقه 85: فرار اسماعیل مطر پشت مدافعان پرسپولیس با خروج به موقع بیرانوند و تکل این دروازه بان یک کارت زرد برای گلر پرسپولیس و یک ضربه ایستگاهی برای الوحده به همراه داشت.

دقیقه 86: ضربه ایستگاهی الوحده را اسماعیل مطر به زیبایی نواخت که بیرانوند در آستانه دروازه آن را دفع کرد.

دقیقه 90: ارسال به محوطه شش قدم پرسپولیس با خروج اشتباه بیرانوند یک فرصت ایده آل برای الوحده ایجاد کرد که ضربه بازیکن حریف به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

برچسب ها: پرسپولیس ، الوحده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار