معاونت بهداشتی دانشگاه جندی شاپور در نشست خبری صبح امروز، چهار شنبه 23 اسفند ماه جاری را به عنوان روز نظافت عمومی معرفی کرد . دکتر مهدی اقتصاد گفت : در سال گذشته 3 روز را به عنوان روز نظافت و پاکسازی معرفی کردیم و امسال نیز دو روز به همین مناسبت نام گذاری شد . "> 23 اسفند روز پاکسازی و نظافت عمومی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶

معاونت بهداشتی دانشگاه جندی شاپور در نشست خبری صبح امروز، چهار شنبه 23 اسفند ماه جاری را به عنوان روز نظافت عمومی معرفی کرد . دکتر مهدی اقتصاد گفت : در سال گذشته 3 روز را به عنوان روز نظافت و پاکسازی معرفی کردیم و امسال نیز دو روز به همین مناسبت نام گذاری شد .

اختصاصی شوشان: معاونت بهداشتی دانشگاه جندی شاپور در نشست خبری صبح امروز، چهار شنبه 23 اسفند ماه جاری را به عنوان روز نظافت عمومی معرفی کرد . دکتر مهدی اقتصاد گفت : در سال گذشته 3 روز را به عنوان روز نظافت و پاکسازی معرفی کردیم و امسال نیز دو روز به همین مناسبت نام گذاری شد . اولین روز مصادف با دوم مهرماه بود و دومین روز در چهارشنبه جاری به این عنوان نام گذاری شده است . وی هدف از اجرای این طرح را الگو سازی و مشارکت مردم ، اصناف ،دانش آموزان ،کارکنان ادارات و آحاد مردم در حفظ نظافت محل کار و خانه خود دانست .

وی حضور شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان ها را در همراهی با این طرح قابل تقدیر دانست و افزود امید می رود که در چهارشنبه جاری نیز یک روز نظیف و پاک را برای هم استانی ها داشته باشیم .

در ادامه سخنان مهدی اقتصاد ، رئیس گروه بهداشت محیط گفت : فلسفه اجرای این برنامه از آغاز این نبوده که با حضور صرف مردم یا دستگاه های اجرایی کلیه مسائل بهداشتی شهر و روستا ها حل خواهد شد . هدف از اجرای این برنامه مشارکت حداکثری مردم به هر طریقی حتی توسط دستگاه های اجرایی برای حساس سازی آنان به بحث نظافت محیط شان بوده است .

مهندس مهران معلم در ادامه گفت : کارشناسان ما در این روز به 27 شهرستان اعزام خواهند شد و به ارزیابی خواهند پرداخت . در ارزیابی های برآورد شده در مهرماه جاری دو گروه از هم مجزا شد گروه اول : شهرهای بزرگ استان و گروه دوم شهرهای کوچک استان مانند لالی و اندیکا در این تقسیم بندی قرار گرفتند . نتایج حاصله نشان می دهد که در هر دو گروه میزان پیشرفت نظافت در شهر ها و مدارس خوب بوده ولی در بحث نظافت روستایی و فرهنگی هنوز باید کار شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار