هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خریدهای نوروزی نیز رونق می‌گیرد و تب و تاب مردم برای خرید بیشتر می‌شود. "> خریدهای نوروزی با طعم احتیاط
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶

هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خریدهای نوروزی نیز رونق می‌گیرد و تب و تاب مردم برای خرید بیشتر می‌شود.

اختصاصی شوشان : هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خریدهای نوروزی نیز رونق می‌گیرد و تب و تاب مردم برای خرید بیشتر می‌شود.

در این میان، با توجه به اینکه سفرهای نوروزی از اوایل هفته آینده، رسما آغاز می‌شود، برخی از مردم ترجیح می‌دهند این هفته خریدهای خود را به پایان رسانند. به نظر می رسد نوسانات و تورم اقتصادی امسال، قدرت خرید کارمندان دولت را کاهش داده است، از سوی دیگر مسئولان تنظیم بازار نیز امسال دیرهنگام‌تر از سال‌های گذشته به فکر تنظیم بازار شب عید افتادند و حال که عرضه برخی از کالاها همچون مرغ در بازار نیز افزایش یافته است، ولی باز هم این عرضه نمی‌تواند نوسان‌های قیمتی که برای این کالا به وجود آمده بود را کنترل کند.

در عین حال، بازار برخی از کالاها از جمله میوه و تره‌بار هم در هفته‌های گذشته دچار نوسان شده و قیمت برخی از اقلام میوه در آن با افزایش روبه‌رو بوده، نمونه آن هم موز است که هم‌اکنون محدوده قیمتی آن از 5200 تومان تا 5500 تومان در نقاط مختلف شهر و البته بسته به کیفیت، متفاوت است. این در حالی است که برخی از کارشناسان بازار می‌گویند علت این نوسانات قیمتی در بازار موز این است که این کالا با ارز غیرمرجع وارد می‌شود و انگیزه واردکنندگان برای واردات این محصول به شدت کاهش یافته است.

در مورد سایر کالاها نیز دولت تلاش کرده عرضه را بالا برد، اما افزایش عرضه نیز سبب نشده که قیمت در بازار به نحوی کاهش یابد که مردم منتفع شده و توانایی خرید داشته باشند، البته دولت باز هم اعلام کرده که یارانه‌های نقدی را هفته آینده در حساب مردم قرار می‌دهد تا شاید آنها بتوانند بخشی دیگر از نیازهای ایام پایانی سال خود را تامین کنند. این در شرایطی است که برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیز اگرچه بخشی از نیاز مردم را تامین کرده، اما باز هم همه مردم دسترسی به این نمایشگاه‌ها ندارند و نمی‌توانند از کالاهای عرضه شده در آن استفاده کنند.

به هر حال شرایط امسال با سال‌های گذشته در عرضه محصولات و مایحتاج مردم و نیز خرید از سوی آنها متفاوت است و مردم با احتیاط بیشتری خرید می‌کنند و تلاش دارند که در خریدهای خود اولویت‌بندی داشته باشند. از سوی دیگر، خرید کالاهای تزئینی، پوشاک، کیف و کفش از سوی مردم کمتر شده و بیشتر تلاش مردم تامین مایحتاج مورد نیاز خود به خصوص در کالاهای اساسی است. به هر حال تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و خریداران بازار را به خوبی می‌توان در این روزهای بازار دید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار