اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
گزارش شوشان از نشست شورای شهر اهواز / شیرمردی: لزوم برخورد قاطعانه با مدیران متخلف / زیبا صالح پور: اعضای شورا یکدیگر را تخریب نکنند / سعادت نیا : ما در بحث مناطق محروم عقب افتاده ايم + سخنان اسکندر زنگنه ، عاشور سواری ، حسین حیدری و علی ناصری
شوشان: یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر کلانشهر اهواز با تصویب بودجه سال 96 به کار خود پایان داد.
شوشان: یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر کلانشهر اهواز با تصویب بودجه سال 96 به کار خود پایان داد.

به گزارش شوشان ، جلسه امروز چهارشنبه 11 اسفند شورای شهر بودجه سال آینده با تمام اختلافات بین اعضا در خصوص میزان بودجهٰ در نهایت بودجه با 1500 میلیارد تومان و با 10 رای موافق از مجموع 19 رای به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ابتدای جلسه هوشنگ شيرمردی با اشاره به موضوع دستگیری عده ای مدیران شهرداری، آن را  تاسف آور خواند و اظهار امیدواری کرد که قانون در برخورد با آن ها، قاطع و محکم گام بردارد.

وی درخصوص افزایش مزاياي پرسنل شهرداري که یکی از مباحث جلسه پیش شورا نیز بود، عنوان کرد: مخالف این افزایش نيستم اما در بند حق مسکن، طبق قانون عمل کرده ايم تا هیئت تدبیر حق مسکن را به دلیل بالاتر بودن از عرف قانونی اش رد نکند.

 زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر از تخریب شوراييان توسط يکديگر در فضاي مجازي انتقاد کرد و گفت: دور از انتظار است که خود، در فضاي مجازي به تخريب همديگر بپردازيم و بدون داشتن صلاحیت قانونی لازم، اظهار نظر کنیم.

20 ميليارد تومان بودجه ویژه براي مناطق محروم؛ طرحی که رای نیاورد

در حالی که برخی اعضا از جمله سعادت نیا، کاظم سواری و آذر زمان پورخواستار تخصیص 20 ميليارد تومان بودجه ویژه براي مناطق محروم شدند، این طرح در شورا به رای گذاشته شد و در نهایتا با پاسخ های نوشادی و استدلال های مخالفین این طرح، رای کافی را برای گنجانده شدن در بودجه سال 96 به دست نیاورد.

سعادت نيا در این باره یادآور شد: در سال هاي گذشته بيشتر اعضاي شورا از مناطق محروم بوده اند، با اين وجود نگاه ويژه اي به اين مناطق نشده و هر چند تلاش هايي هم شده، اما گام بلندي براي بهبود وضعيت آن ها برداشته نشده و فاصله اين مناطق با مناطق برخوردار کم نشده است. وی گفت:  ما در بحث مناطق محروم عقب افتاده ايم و بايد بپذيريم اين مناطق نياز به نگاه و بودجه ويژه دارند.

نوشادی در دفاع از نپذیرفتن 20 میلیارد بودجه ویژه گفت: وقتي پروژه ها و هزينه ها در بودجه مشخص شده و بيشتر آن ها نيز در همين مناطق محروم تعريف شده، چرا 20ميليارد ويژه اختصاص يايد؟ شهرداري توان و بودجه تخصيص بودجه ويژه مناطق محروم را ندارد زيرا حذف بودجه  پروژه هاي تعريف شده ممکن نيست.

آذر زمان پور هم در انتقاد به اظهارات نوشادی، اقدامات شهرداري در مناطق محروم را به لباس نامريي پادشاه تشبیه کرد. عضو شوراي شهر در واکنش به  عدم پذيرش بودجه ويژه مناطق محروم توسط نوشادي گفت:  پروژه هاي در حال انجام در مناطق محروم مانند لباس پادشاست که قابل ديدن نيست زیرا در اين مناطق که حتا از داشتن آسفالت هم محروم اند، در سال هاي گذشته هيچ اقدامات رفاهي و عمراني خاصي انجام نشده است.

از طرف دیگر استدلال اعضای دیگر مانند حیدری و عاشور سواری گنجانده شدن این مناطق در دل بودجه و در نظر گرفتن توازن بودجه بود.

در این رابطه حیدری بیان کرد: بحث علي آباد و تصويب سه نوبت بودجه ويژه به ميزان 2400، 2600و 1 ميليارد تومان به دليل وضعيت ويژه اين محله و خارج از محدوده ي شهري بودن اش بوده است اما مناطق محروم مورد نظر اعضا، در بودجه مناطق شهرداري ديده شده اند لذا نيازي به تصويب بودجه براي اين مناطق ضروري نيست.

عاشور سواری نیز در تایید سخنان حیدری تاکید کرد که توازن بودجه بايد مدنظر قرار گيرد. وی گفت: در سه سال گذشته بودجه را انبساطي بستيم که هيچ گاه به طور کامل محقق نشد لذا بايد توازن بودجه را لحاظ کنيم و بار مالي اضافي براي شهرداري ايجاد نکنيم که شايد شهرداري نسبت به درآمد کم اش نتواند آن را برآورده کند. 20 ميليارد بودجه اضافي، بار مالي ديگري براي شهرداري دارد و با توجه به اين که مناطق محروم در دل بودجه ديده شده اند، تصويب بودجه جداگانه دليلي ندارد.

بحث دنباله دار افزایش یا ثتبیت رفاهیات پرسنل شهرداری

بحث مربوط به افزایش حق مسکن در قالب رفاهیات و افزایش یا عدم افزایش آن در جلسه امروز شورای شهر هم جزو مباحث اصلی اعضا بود.

اسکندر زنگنه در این باره بیان کرد: بايد توجه داشت که شهرداري وظيفه پوشش هزينه هاي جاري و شورا وظيفه پوشش هزينه هاي عمراني را دارد و در خصوص افزايش هزينه رفاهيات کارکنان شهرداري، با توجه به پيشنهاد شهرداري 70 هزار تومان را پيشنهاد کرده ايم. وی همچنین به یکی از ویژگی های مثبت بودجه سال آبنده اشاره کرد و گفت: تخصيص 90  درصد بودجه سال آينده براي تکميل پروژه هاي ناتمام، از ويژگي هاي خوب بودجه سال 96 است.

ممبينی هم با دفاع سرسختانه از افزایش رفاهیات پرسنل شهرداری، و عدم منافاتش با خرید مهمانسرا عنوان کرد: از آن جا حقوق و رفاهيات شهرداري نسبت به ديگر ارگان ها کمتر بوده، تصميم گرفته شد با افزايش اين رفاهيات که منافاتي هم با قانون ندارد، در جهت بهبود معيشت پرسنل شهرداري گام برداريم. اين افزايش بودجه رفاهيات، با خريد مهمانسراها در  شهرهاي ديگر براي پرسنل، منافاتي ندارد و مي توان به طور جداگانه به آن پرداخت، اما بحث افزايش حق مسکن تحت نام رفاهيات، از ضروريات بودجه سال آینده است.

علی ناصری دیگر عضو شورا شهر یکی از کسانی بود که از تخصیص و تقسیم بودجه سفر مشهد در بین کارکنان اظهار نارضایتی کرد و این گونه استدلال کرد: تقسيم پول سفر مشهد مقدس شايد مساوات باشد اما عدالت نيست زيرا خانواده هايي هستند که هنوز يک بار هم به زيارت نرفته اند، لذا نبايد اين حق را از آن ها بگيريم.

با تمام بحث هایی که صورت گرفت و اختلاف نظر اعضا در مورد طرح ها و بودجه و تذکرات متعدد منشی جلسه برای رعایت نظم از سوی اعضا که به برخورد لفظی منجر شد، بودجه 1500 میلیارد تومانی سال 96 شهرداری کلانشهر اهواز با 10 رای موافق از مجموع 19 رای به تصویب این شورا رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار