صبح روز گذشته جلسه توسعه طرح کشاورزی در حالی با حضور استاندار برگزار شد، که حجازی گلایه ها و انتقادات شدیدی را به بانک کشاورزی وارد کرد. "> بانک کشاوزی دلیل اصلی عدم توسعه کشاورزی!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۷

صبح روز گذشته جلسه توسعه طرح کشاورزی در حالی با حضور استاندار برگزار شد، که حجازی گلایه ها و انتقادات شدیدی را به بانک کشاورزی وارد کرد.

اختصاصی شوشان : صبح روز گذشته جلسه توسعه طرح کشاورزی در حالی با حضور استاندار برگزار شد، که حجازی گلایه ها و انتقادات شدیدی را به بانک کشاورزی وارد کرد.

اصل ماجرا از اینجا شروع شد که فرماندار ایذه از عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط بانک کشاورزی انتقاد کرد و دلیل اصلی عدم توسعه کشاورزی در این شهرستان را این موضوع اعلام کرد. پس از طرح موضوع سایر فرمانداران نیز از این مساله انتقاد کردند و عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی را دلیل توسعه نیافتن کشاورزی در شهرستان های خود دانستند.

اژدر سرپرست بانک کشاورزی استان خوزستان سعی در آرام کردن فضای سنگین حاکم بر جلسه داشت که استاندار خوزستان گفت : این حرف ها را به خورد من ندهید، اگر کوتاه می آیم دلیل این نیست که شما به موضوع مهم توسعه کشاورزی توجه نکنید. این طرح دستور مستقیم مقام معظم رهبری است و هدفی جز خودکفایی کشور ندارد، بنابراین با دستورالعمل های من درآوردی موانع ایجاد نکنید.

اژدر باز سعی در توضیح موضوع داشت که استاندار به او گفت: وقت جلسه را تلف نکنید، این حرف یک یا دو فرماندار نیست، همه نسبت به این موضوع از شما گلایه دارند.

تا روز 30 اسفندماه فرصت دارید که تسهیلات لازم پرداخت شود، اگر روند به همین ترتیب که هست ادامه پیدا کند، تصمیم دیگری خواهم گرفت. وی از عامری گلستان معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سید خلف موسوی مدیرکل تعاون، کار و رفه اجتماعی استان خواست تا هرچه کار دارند، زمین بگذارند و به بانک کشاورزی رفته و کلیه پرونده ها را بررسی کنند.

رییس شورای طرح توسعه کشاورزی استان خوزستان ماموریت ویژه ای نیز برای رسیدگی به امور شهرستان باوی به آنها داد.

حجازی در نهایت این را هم گفت که متاسفانه بانک کشاورزی تنها به طرح های کوچک تسهیلات داده است و اصلی ترین بخش طرح توسعه که ارایه تسهیلات به طرح های متوسط و بزرگ می باشد را انجام نداده است، وی حتا این را هم گفت که بانک کشاورزی با ارایه تسهیلات به طرح های کوچک کلاه بزرگی بر سر متقاضیان و مسوولین این طرح گذاشته است.

اژدر پس از انتقادات فراوانی که از استاندار و فرمانداران و ... شنید، ابراز تاسف کرد و گفت: از استاندار می خواهم نماینده ویژه ای برای رسیدگی به مسایل مطرح شده در نظر بگیرند، اگر مشکل کار از من بود، هرچه تصمیم گرفتید می پذیرم، اصلن استعفا می دهم و کار را رها می کنم.

در این هنگام استاندار خوزستان نیز در پاسخ به اظهارات مدیر شعب بانک کشاورزی در خوزستان گفت : هنگامی که پرونده ها بررسی شدند و گزارش وضعیت عملکرد شما به تهران ارسال شد همه چیز مشخص می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار