اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
راه رفتن گاه به گاه در خواب چندان غیر طبیعی نیست. با این وجود، راه رفتن در خواب به صورت منظم می تواند مشکل آفرین و تا حدودی نیز خطرناک باشد. نوشیدن الکل می تواند احتمال راه رفتن در خواب را افزایش دهد.

نوشیدن الکل به شیوه های مختلف می تواند بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، الکل می تواند بر چرخه و کیفیت خواب تاثیرگذار باشد.

با الکل خواب راحت را فراموش کنید!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اسپون یونیورسیتی"، مصرف الکل پیش از خواب می تواند امکان تجربه خواب خوب شبانه را از شما بگیرد.

کل الکل در بدن شما متابولیزه نمی شود

گوارش الکل به طور معمول به یک ساعت زمان نیاز دارد. اگر پس از نوشیدن آن به تختخواب بروید، الکل همچنان در بدن شما وجود دارد و به طور کامل گوارش نشده است. در شرایطی که الکل قصد دارد همچنان بدن را بیدار نگه دارد، بدن در پی به خواب رفتن است و این مجادله نتیجه ای جز بیدار ماندن شما به همراه ندارد.

نوشیدن الکل پیش از خواب موجب کاهش خواب رِم می شود

اختلال در خواب رِم می تواند به خواب آلودگی و تمرکز ضعیف در طول روز منجر شود. خواب خوب شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و الکل به طور کامل توانایی انسان برای انجام این کار را از بین می برد. اختلال در خواب رِم می تواند به بهره‌وری پایین‌تر در طول روز منجر شود.

احتمال راه رفتن در خواب افزایش می یابد

راه رفتن گاه به گاه در خواب چندان غیر طبیعی نیست. با این وجود، راه رفتن در خواب به صورت منظم می تواند مشکل آفرین و تا حدودی نیز خطرناک باشد. نوشیدن الکل می تواند احتمال راه رفتن در خواب را افزایش دهد.

احتمال حرف زدن در خواب افزایش می یابد

همانند راه رفتن در خواب، حرف زدن در خواب یکی دیگر از آثار مصرف الکل پیش از خواب است. در شرایطی که لزوما خطرناک نیست، حرف زدن در خواب می تواند موجب بیان چیزهای شود که شاید دوست نداشته باشید دیگران از آنها مطلع شوند.

احتمال بروز مشکلات حافظه افزایش می یابد

مصرف الکل پیش از خواب می تواند به شکل گیری مشکلاتی در حافظه بلند مدت منجر شود. الکل باعث می شود مواردی که در طول شب رخ داده اند را فراموش کنید، اما همچنین می تواند مشکلات حافظه بلند مدت را نیز در پی داشته باشد.

الکل ادرارآور است

نوشیدن الکل به خروج مایعات بدن از طریق تعریق منجر می شود و از این رو، با کم آبی بدن مواجه می شوید. این شرایط می تواند آثار منفی همانند سبکی سر و بی حالی را به همراه داشته باشد. از آنجایی که الکل ادرارآور است مصرف آن می تواند موجب بیداری شما در نیمه های شب شود. همچنین، عدم استفاده از توالت می تواند در بلند مدت اثر منفی الکل بر کلیه ها را موجب شود.

زمان بیشتری بیدار می مانید

الکل می تواند شما را از تجربه خواب شبانه آرام و عمیق محروم کند. ممکن است بیشتر شب را به غلت زدن در تختخواب سپری کنید، بدون این که خوابی راحت داشته باشید. الکل بر فعالیت مغز تاثیرگذار است و می تواند کل شب شما را بیدار نگه دارد و از هشت ساعت خواب شبانه که به آن نیاز دارید، محروم شوید.

رویاهای کمتری می بینید

الکل می تواند اجازه ورود به مرحله خواب عمیق را از شما بگیرد. در این مرحله از خواب است که بیشتر رویاها شکل می گیرند.

ضربان قلب افزایش می یابد

نوشیدن الکل افزایش جریان خون به سمت پوست و بافت ها را موجب می شود. بر همین اساس، بدن برای حفظ جریان خون به سوی اندام های مرکزی ضربان قلب را افزایش می دهد. ضربان قلب افزایش یافته آن چیزی است که همگام ورزش کردن رخ می دهد و این شرایط اجازه به خواب رفتن راحت را از شما می گیرد.


برچسب ها: الکل
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار