اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
استاندار خوزستان گفت: افزایش بخشی نگری موجب می شود که هیچ دستگاهی کار دستگاه دیگر را مشکل خود نداند که این مساله سبب توقف، رکود کارها و سرعت پائین در امور می شود.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در جریان سفر وزیر بهداشت  و در آیین افتتاح طرح های عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شوشتر با اشاره به فرآیند طولانی صدور مجوز برای سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در استان های مختلف کشور باید از ۱۳ نهاد و مرجع استعلام و اخذ مجوز کرد اما در خوزستان این رقم به ۲۱ مرجع و دستگاه می رسد.

وی افزود: این به خاطر وجود ظرفیت های زیاد و سازمان های بیشتری است که در این استان وجود دارد که هر یک از این سازمان ها باید در بحث استعلام های لازم جهت سرمایه گذاری به اظهار نظر بپردازد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخشی نگری باعث می شود هیچ دستگاهی کار دستگاه دیگر را مشکل خود نداند، بخشی نگری را سبب توقف و رکود در کارها دانست و تصریح کرد: بخش عمده بخشی نگری به خاطر نبود مدیریت یکپارجه و واحدی است که در استان وجود ندارد.

شریعتی بیان کرد: عدم مدیریت یکپارچه موجب بخشی نگری و به هدر رفتن ظرفیت ها و فرصت ها در بحث سرمایه گذاری شده است و طی دوره مدیریتم تلاش کردم که حلقه مفقوده مدیریت یکپارچه را با تمام توان پیگیری کنم تا کارها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی نگری رکود و توقف در فرآیند سرمایه گذاری را به دنبال دارد، ادامه داد: در سطح استان در شورای سرمایه گذاری مصوب کردیم که هر سازمان تنها دو هفته برای رسیدگی به استعلام ها مهلت دارد که در صورت گذشت این زمان به معنای موافقت قطعی است و ما حتما مجوز را صادر می کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تعریف رویه واحد یکپارچه مدیریتی در اتسان برای حل مشکلات سرمایه گذاران و تسریع در امور آنها یادآور شد: باید به تدریج تفویض اختیار به مدیریت استانی و منطقه ای صورت گیرد تا همه امور در مرکز متمرکز نشود و بتوانیم در جهت رفع معضل اصلی جامعه که بیکاری است تلاش کنیم و سرعت بیشتری به امور بدهیم.

شریعتی عنوان کرد: افزایش اختیارات استانداران یک از موادر و مباحثی است که به جد به دنبال آن هستیم که وزیر کشور هم خود به دنبال این مسئله است و به رئیس جمهور هم برای تفویض اختیارات بیشتر به استانداران مفصل حرف زده ام ضمن اینکه خودم هم تا آنجا که توانسته ام برای کاهش بروکراسی اختیاراتم را به فرمانداران تفویض کردم تا کارهای کلان زمین نماند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم و نتایج و مشکلات آن، اضافه کرد: هرچند این طرح به علت عدم تامین منابع تاکنون با مشکلات جزئی مواجه شده است، اما با قدرت دنبال می شود و وجود اندک مشکلات نمی تواند مانع توفیق آن شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات اخیر استان در خصوص قطعی برق و آب به دلیل وجود ریزگردها و بارش باران گفت: این مسائل به خاطر این رخ داد که زمانی سازمان آب و برق همه کاره امور آب و برق و انرژی در استان بود اما ۱۲ سال پیش بدنه این سازمان از هم پاشید و بخش های مختلف از هم جدا شدند و هر قسمتی به سازمانی واگذار شد.

شریعتی یادآور شد: شرکت برق منطقه ای زیر نظر توانیر راه اندازی شد و شرکت توزیع برق اهواز جدا از شرکت توزیع برق خوزستان، فعالیت کرد و نیروگاه های برق را تحت نظر شرکت مادر تخصصی تولید قرار دادند و بنابراین در زمان بروز بحران، همه مشکل و تقصیر را گردن فرد دیگری می اندازند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمان بحران باید مدیریت یکپارچه ای برای رسیدگی فوری به بحران و جمع و جور کردن آن وجود داشته باشد تا منجر به نارضایتی مردم نشود، بیان کرد: باید مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران حاضر باشد تا بتوانیم مسائل را بهتر مدیریت کنیم و مطالبات بحق مردم را جوابگو باشیم.

وی با اشاره به سفر اخیر روحانی به خوزستان و تخصیص اعتباراتی برای حل مشکل فاضلاب و آب شرب استان تصریح کرد: رییس جمهور قول رفع مشکل آب و فاضلاب خوزستان را داده اند و مقرر شد که این کار با تحقق تامین منابع آن از طریق فاینانس داخلی و خارجی آغاز شود.

شریعتی ادامه داد: اعتبار اجرایی این پروژه دو میلیارد دلار معادل هفت هزار میلیارد تومان و هزینه های لوله های مورد نیاز آن نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. یعنی یک اعتبار هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بحث سلامت و ارتقا سلامت در خوزستان پیش بینی شده است که قطعا باعث ارتقا بخش سلامت در خوزستان خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار