شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
محمدسعید بهوندی 

بعضی ها خیال می کنند؛ با تار و پود گناه میشود لباس تقوا بافت. خیر، چنین نیست. لباس الهی نخش هم باید نخی الهی باشد. اینطور نیست که برای طرفداری از دین خدا بشود دشنام داد و پرده دری کرد و آبروی کسی را فرش خیابان کرد. با توسل به کدامین آیه، حدیث و سیره ی نبوی می توان برای دفاع از شریعت و آنچه مقدس و الهی اش می نامیم از بداخلاقی و حرمت شکنی استفاده نمود؟ این اجازه را چه کسی داده و بر چه اساسی داده است؟

دینی و آیین پاکی که پیامبرش به عیادت فرد هتاکی میرود که روزی در کوچه های مکه بر سرش خاکروبه و شکمبه ی شتر خالی میکرده است، چگونه راضی و خشنود میشود برای تبلیغ و جانبداری از آیین او و بی توجه به همه ی اصول اخلاقی و انسانی، حیثیت غیر خود را آماج بدترین و زشت ترین تعابیر قرار داده و به آن افتخار کنند؟ چرا باید رسیدن به چرب و شیرین دنیای خود و یا دنیای دیگران را بنام دین خدا جا زده و مؤمنان را از چشیدن طعم واقعی دین الهی و تعالیم حیاتبخش و زیبای آن محروم سازند؟

همه باید بدانیم که؛ دین خدا و پیامبر اعظم و مهربانش با آنهمه عظمت و شوکت، برای حفاظت از آبروی مؤمنان با افتخار خود را سپر بلا میکند. زیرا؛ «حرمت آنرا بالاتر از خانه ی کعبه» قلمداد می نماید. دینی که از سوی شارع مقدس، مبلغ و مشوق اینچنین معرفت زیبایی است، حالا خودش بیاید لجن آلود کردن عده ای را به هر بهانه مباح ساخته، تا اینکه بازارش رونقی پیدا کرده و جمعیتی پیدا نماید؟ حاشا و کلا اگر چنین باشد.

در طول تاریخ پر فراز و نشیب ادیان الهی، آنچه بیش و پیش از همه، به معارف دینی ضربه وارد ساخته است، همانا برداشتهای غلط، انحرافی و نابحقی بوده است که از آنها و خصوصا مأموریت و کارکردهایشان صورت گرفته و بعنوان متن دین تبلیغ و تبیین گردیده و در اختیار پیروانشان قرار گرفته است.

همه باید بدانیم که؛ ملاک و معیار حقانیت یک مکتب، به تعداد سرها و شمشیرها و بلندی و کلفتی قیل و قال ها و زمختی شیوه ها و اخلاق ها نبوده و نیست. بلکه در اختیار داشتن معیار و شاخص درست، به حقانیت راهی است که صحت و سلامت آن قبلا تجربه شده و در حال تجربه شدن است.

همه باید بدانیم که؛ توفیق و پیروزی در کار دین به هر شکل و ترفند و با استفاده از هر ابزار و وسیله، در تفکر الهی جایی ندارد و رسیدن به اهدف مقدس، تنها و منحصرا از طریق کمک گرفتن از ابزار پاکیزه و مقدس امکان پذیر خواهد بود.

 آری؛ «رونق بازار کسب و کار دین الهی، جز از طریق گسترش اخلاق الهی و سیره ی نبوی و عمل خالصانه و عالمانه به آیات نورانی قرآن کریم و احکام حیات بخش اسلام، امکان پذیر نخواهد بود. و هر راه و همت و زحمتی بجز این، نه تنها باعث رونق کار مسلمانی نبوده و نیست، بلکه موجب وهن چهره ی نورانی آن خواهد گردید»!.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار