شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶

رييس پليس راه خوزستان گفت: ‌96 تيم گشت محسوس و نامحسوس در تعطيلات نوروز در سطح جاده‌هاي استان مستقر مي‌شوند.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: 90 دوربين كنترل سرعت ثابت و سيار نيز در استان بازسازي و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اين دوربين‌ها در نقاط حساس و نقاطي كه سرعت عامل تصادف بوده است، استفاده خواهند شد.

وي افزود: 50 دوربين ثابت در مسيرهاي اهواز ـ انديمشك، انديمشك ـ پل زال و اهواز ـ‌ آبادان در دو طرف مسيرها مستقر مي‌شوند و تخلفات را شبانه روز رصد مي‌كنند.

قدرتي گفت: در نوروز، 200 نيروي كمكي علاوه بر نيروهاي پليس موجود در سطح جاده‌هاي استان به پليس جاده‌ها اضافه مي‌شوند و نيروهاي نامحسوس نيز در اتوبوس‌هاي مسافربري فعاليت خواهند كرد.

وي بيان كرد: تست اعتياد و مصرف مواد روانگردان و الكلي نيز با استفاده از تجهيزات لازم بر روي رانندگان انجام خواهد شد كه در صورت مشاهده موارد مثبت، علاوه بر 200 هزار تومان جريمه نقدي، گواهينامه افراد به مدت 6 ماه ضبط و به مقام قضايي معرفي خواهند شد.

رييس پليس راه خوزستان با بيان اين‌كه تيم‌هاي گشت پليس راه در محل‌هاي حادثه‌خيز مستقر خواهند شد، تصريح كرد: سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ؛ خط قرمزهاي پليس راه هستند.

قدرتي ادامه داد: همچنين استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي، نبستن كمربند ايمني براي سرنشينان جلو و عقب و استفاده از خودروهاي باري براي جابه‌جايي افراد از تخلفاتي است كه برخورد شديدي با آن خواهد شد؛ متاسفانه هنوز از خودروهاي باري براي جابه‌جايي افراد در خوزستان استفاده مي‌شود كه حدود 32 درصد اين خودروها در سال جاري به اين دليل، اعمال قانون و توقيف شدند.

وي ادامه داد: اجراي طرح كنترل ويژه و طرح ضربتي اصلاح تعدادي از نقاط حادثه‌خيز خوزستان با كنترل و مديريت سرعت خودروها در حال اجرا است. همچنين برقراري تعامل با ارگان‌هاي متولي و هماهنگي با كميته حمل و نقل، راه ‌و شهرسازي، پايانه‌ها، اورژانس و امدادخودرو جهت استقرار در جاده‌ها در كنار پليس از ديگر برنامه‌ها است.

قدرتي افزود: بيمه‌ها در تصادفات خسارتي، هزينه 3 ميليون و 800 هزار تومان را متقبل مي‌شوند و در صورت موافقت طرفين تصادف، مي‌توان با كنار زدن خودرو از جاده اين هزينه را از بيمه دريافت كرد. در صورتي كه خسارت تصادف كمتر از 3 ميليون و 800 هزار تومان باشد بايد خودروها كنار زده شوند و مانع ايجاد تصادفي ديگر يا ترافيك در جاده شوند و در غير اين صورت با خودروهاي تصادفي برخورد و اعمال قانون مي‌شود.

رييس پليس راه خوزستان با بيان اين‌كه 10 پاسگاه كنترل ثابت و 14 كانكس سيار در استان ناظر و كنترل‌كننده خودروها در جاده‌هاي خوزستان هستند، گفت: خودروهايي كه حركات مخاطره‌آميز انجام مي‌دهند به مدت سه روز توقيف مي‌شوند و در صورت به حد نصاب رسيدن نمرات منفي، گواهينامه راننده ضبط و به مدت سه ماه از رانندگي محروم مي‌شود. رانندگان در صورت رسيدن نمره منفي به 55 علاوه بر محروميت از رانندگي به مدت 6 ماه، 100 هزار ريال جريمه نقدي خواهند شد. همچنين خودروهايي كه به ميزان يك ميليون تومان جريمه پرداخت‌نشده داشته باشند، توقيف خواهند شد.

وي ادامه داد: هر راننده در طول 24 ساعت مي‌تواند 9 ساعت رانندگي كند و خودروهاي سنگين در صورتي كه مسير راننده بيش از يك هزار كيلومتر باشد، بايد از راننده كمكي هم استفاده كند كه در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه ممكن است به تعطيلي شركت مربوطه اتوبوس‌ها منجر شود.

قدرتي با بيان اين‌كه خواب آلودگي‌ها حدود 52 درصد تصادفات واژگوني و 38 درصد كل تصادفات را موجب مي‌شود، تاكيد كرد: رانندگي در ساعات خواب بر سطح هوشياري راننده تاثير مي‌گذارد، همچنين مسيرهاي يكنواخت و ثابت، محتمل‌ترين نقاط براي وقوع تصادفات هستند كه طراحي و مهندسي جاده توسط راه و شهرسازي بايد به گونه‌اي باشد كه بخشندگي جاده را افزايش دهد.

وي تصريح كرد: رانندگان در طول جاده بايد نسبت به همه خودروهايي موجود در جاده مسئول باشند و دگربيني را به جاي خودبيني را تقويت كنند، در جاده‌ها تماشاچي تصادفات نباشند زيرا اين امر موجب افزايش تصادفات و ايجاد مشكل در كمك‌رساني ارگان‌هاي كمك‌رسان مي‌شود. همچنين رانندگان در نظر داشته باشند مشاهده زيبايي‌ جاده، بخشي از لذت سفر است پس در رانندگي عجله نكنند و جاده را محل لج‌بازي و ماجراجويي قرار ندهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار