اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
استاندارخوزستان تاکیدکرد:
استاندار خوزستان از جدیت دولت در اجرای طرح 550 هزار هکتاری برای رونق کشاورزی و احیای اراضی استان خبر داد و گفت:برای انجام هرچه تمامتر طرح 550 هزار هکتاری تلاش خواهیم کرد.
شوشان: غلامرضا شريعتي در  پنجمین همایش بین المللی زهکشی کشور که به میزبانی اهواز برگزار شد؛ اظهارکرد: استان خوزستان با پتانسيل و فرصت هاي مختلف و متعددي كه در زمينه هاي مختلف نفت و گاز و پتروشيمي كشاورزي آب هاي آزاد و ميراث فرهنگي دارد به عنوان استان مهم و اثرگزار در ايران مطرح  و قلب تپنده اقتصادي ايران است.


وی با بیان اینکه  زمين هاي حاصلخيز و آب هاي شيرين  پتانسيل هاي استان را نشان مي دهد و همين مسئله باعث شده از ديرباز مسائل كشاورزي و زهكشي مورد توجه قرارگیرد ؛ افزود: سازه هاي آبي شوشتر نشان از اين توجه است و با بالارفتن جمعيت و تكنولوژي امكان استفاده بهتر و بهينه از منابع آب خوزستان بيشتر شده است؛ سطح زير كشت آبي دنيا حدود ٢٧٠ ميليون هكتار است اما سطح زير کشت آبي خوزستان یک ميليون هكتار . اين پتانسيل ها و فرصت هاي استان نشان از  توانمندي ما در اين زمينه است. 

استاندارخوزستان تصریح کرد:با توجه به بالا بودن سطح تبخير شديد با متوسط  ٢١٠٠ ميلي متر و تا ٤٠٠٠ ميلي متر در استان  و براي بهبود اين اراضي و بالا بودن ميزان محصول راهي جز انجام زهكشي هاي زير زميني نداريم. عمليات اصلاح خاك بايد صورت گيرد تا استقاده بهينه از منابع استان انجام گیرد اما متاسفانه به دليل بالابودن EC خاك متاسفانه در اين زمينه ها عملكرد كاهشي داشتيم.

وی با اشاره به توجه  دولت روحاني به رونق اراضی  استان خوزستان گفت:  به دستور رییس جمهور عملیات اجرایی طرح ٥٥٠ هزار هكتاري مقام معظم رهبري با جدیت فراوان آغاز شد و انجام عمليات زهكشي در دستور كار دولت قرار گرفت. در حال حاضر هم بيش از ٢٥٠ هزار هكتار طرح  انجام شده و نتايج خوبي داشته است و تا آنجایی که امکانش وجود دارد برای انجام هرچه تمامتر طرح 550 هزار هکتاری گام بر می داریم، وزارت نيرو هم در اين زمينه با مهرباني بيشتري بايد برخورد كند تا اين كار سريعتر انجام شود تا از منابع موجود استان استفاده بهتري داشته باشيم.

استاندار در ادامه ابراز امیدواری کرد: اين كنگره راه هاي رونق بخشی به زهکشی را در استان بهبود بخشد و به توان علمي استان بيافزايد و از تجربيات بزرگاني كه در اين فن از كشورهاي مختلف دنيا مراجعه كردند بتوانيم استفاده كنيم و ارتباط علمي مناسبي را بين كارشناسان علمي و فني  در دانشگاه ها و سازمان ها برقرار كنيم  و خوزستان از اين كنگره با ايجاد ارتباط علمي بين سازمان هاي مختلف استفاده شایانی را ببرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار