اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
با هر قتل بی گناهی در پتک باغملک من درسوسنگرد و هویزه اشک می ریزم و مجلس فاتحه ای می گذارم
شوشان - فاخر مرمضی

در آبانماه نود وپنج بود که به همراه عده ای از خویشان در اثر نزاع دسته جمعی در ندامتگاه سپیدار اهواز بودم.روز بعد جوانی سراغم می گرفت شنیده بود که فردی روزنامه نگاری به همراه عده ای در اثر نزاع دسته جمعی به سپیدار آمده بودند. گاه اشک می ریخت و خیلی کم صحبت می کرد اما آنچه می خواست بگوید این بود که اجازه ندهید قضیه شما مثل قضیه ما شود زیادکشته دادیم وخانه هایی سوختند..واشک به او اجازه  زیادصحبت کردن رانمی داد.

او را دلجویی دادم و از اقدامات ریاست محترم دادگستری و دادستان و بازپرس محترم و نیروهای انتظامی دشت آزادگان که با تدبیرخود توانستند تاحدودبسیارزیادی از عمیق ترشدن قضیه درمنطقه جلوگیری نمایندبحثهایی داشتم.

اما چه بایدکرد؟ آیا این برادرکشی ها و انتقام جویی ها نتایجی خوبی دارند؟ آیا شرط مسلمان بودن این است که بایدبه دشمنی ها ادامه داد..وچرا ازخودسوال نکردیم که با ادامه این انتقام جویی ها وخون خواهی ها ونفرتها می توانیم پیشرفت کنیم.

پس کجاست فریاد نخبگانی که باید برای اعتلای نام خورستان تلاش نمایند؟ پیشرفت و توسعه استان تنها با تئوری پردازی و جنگ بر تقسیم غنایم و مناصب حاصل نمی شود ما زمانی می توانیم به توسعه و عدالت محوری برسیم که یکدیگر را قبول داشته باشیم و قومیت ستیزی فراموش شود.

به عنوان یک روزنامه نگارعرب از حوادث تلخ روستای پتک متاثر می شوم. همانگونه که می دانم همه نسبت به تکرار این حوادث که موجب سلب امنیت می شوند ناراحت هستند و می دانم که دستگاه قضایی وامنیتی باغملک ونیربزرگان این شهرستان تلاشهای زیادی برای حل بحران نموده اند.

اما برادر عزیزم در روستای پتک می خواهم از سوسنگرد و هویزه به دیدارت بیایم. من هم در عزای تو شریکم نخبگان و بززرگان این منطقه از حوادث تلخ روستای شما غمگین و نارحتند. ما برادریم و این برادرکشی ها چه سودی دارند؟

برای وساطت نیامدیم ! برای این آمدیم تا اگر می دانید باقتل بی گناهان مساله حل می شود ماهم بی گناهیم وبرای کشته شدن آماده ایم.

دشت آزادگان به مهمانی کوههای باغملک خواهد رفت تا دربهار غمهارابزداید..وداستان اخوت وبرادری رابسراید..آرزومندیم مسافران را قبول کنید.گرچه به پاکی دلهای شما ایمان داریم..اما بازهم می گوییم بیاییم دلهای خودرا از نفرت وانتقام پاک وزلال نماییم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار