شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
روزنامه نور خوزستان نوشت: بحث بازداشت چند مدير شهرداري اهواز كه مسلماً به منظور سالم سازي صورت گرفته بيش از آنچه در فضاي رسانه اي ايجاد جو منفي مي كند بايد اقدامي براي جلب اعتماد مردم به دستگاه هايي كه جامعه بيش از ساير ارگان ها با آنها سر و كار دارد تلقي شود. اين رويداد همچنين مي تواند مويد اين مطلب باشد كه خلاف تصوري كه در اذهان در مورد شهرداري مبني بر بي در و پيكر بودن آن وجود دارد نشان مي دهد كه در اين ارگان هم قرار است حساب و كتاب ها روشن شود <تا سيه روي شود آن كه در او غش باشد.> اين عجيب نيست كه در يك سازمان عريض و طويل با داشتن ۱۰-۱۲ هزار نفر پرسنل چند نفر به سوء استفاده مالي متهم شوند، آن هم بايد صبر كرد تا اتهامات اثبات شوند، بعد قضاوت كرد.

منظور راوي از اين مطلب آن نيست كه خداي نخواسته افراد متهم به فساد تبرئه شوند، بلكه هدف اينست كه وقتي در يك دستگاه شفاف سازي كردند و اگر كسي ناحق كرده، حقش را كف دستش بگذارند، اين امر نبايد به تمامي پرسنل منتسب و كل سازمان زير سوال برود چرا كه در همين شهرداري مديران مومن و صادقي داريم كه به قول معروف از آب شب مانده پرهيز مي كنند و آنقدر ملاحظه كارند و مو را از ماست مي كشند كه حوصله بقيه را سر مي برند، اين افراد چهره هاي شاخص و شناخته شده اي هستند كه هر شهرداري با هر سليقه و سياست كاري بيايد، بهتر مي داند آنها را نگه دارد چون حرف و حديثي پشت سرشان نيست. ‌

پر واضح است كه در همين سازمان عواملي سود جو و فرصت طلب وجود دارند كه موجب بدنامي همكاران خود مي شوند و هنر اينست كه اين عوامل شناسايي و اگر مصدر كاري هستند يا نقش كار چاق كن را دارند، بركنار و اصلاً از شهرداري رانده شوند.

و اما دو كلمه هم با شوراي شهريها كه واقعاً عملكردشان ضرب المثل شده است. بعضي از اعضا مدعي هستند كه از سوء استفاده هاي مالي در شهرداري خبردارند، اگر چنين است چرا با معرفي آنها از اقدامات مجرمانه پيشگيري نمي كنند؟ چرا مي گذارند اتفاق هاي ناخوشايند رخ بدهد و آبروي شهرداري برود بعد بگويند ما مي دانستيم! دانستن شما اگر سودي براي را‡ي دهندگان و حفظ سلامت شهرداري نداشته باشد، به چه درد مي خورد؟

تا آنجا كه مي دانيم روال اينست كه يك عضو شورا وقتي قصد تحميل يك نفر مورد نظر به سيستم را دارد از شهردار انتقاد مي كند، بعد اگر به هدف رسيد، ساكت مي شود. برخي از اعضا هم كه صداقت در كار دارند، آنقدر ملايمت به خرج مي دهند و از ريسمان سياه و سفيد مي ترسند كه نامشان از اذهان پاك شده است.

بهر حال هر چند خوشحال نيستيم كه شهرداري شهرمان در بحث فساد مالي در كشور مطرح شود اما اعتقاد داريم كه نبايد به اين مناسبت، موجب دلسردي ساير مديران و نيروهاي اين سازمان شويم و انگيزه كاري و جسارت را از آنها بگيريم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار