شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان از خروج 6 هزار سیلندر نشت‌دار و معیوب از گردش کار سکوهای گاز پرکنی در استان خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، علی رشیدوند اظهار کرد: در راستای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از سیلندرهای گاز مایع، به‌ویژه روستائیان و کشاورزان که جزو بیشترین اقشار مصرف کننده سیلندرهای گاز مایع هستند سیلندرهای معیوب گاز مایع پس از بازرسی و نظارت و در صورت عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه از گردش کار خارج می‌شوند.

عامل اصلی فرسوده شدن سیلندرها

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان افزود: اکثر اتفاقات ناگوار که در این حوزه رخ می‌دهد به علت فرسوده و معیوب بودن سیلندرها بوده است که عامل اصلی فرسوده شدن سیلندرها شرایط خاص آب و هوای استان و عامل معیوب شدن و ضربه خوردن سیلندرها رفتار ناصحیح با سیلندرها در حین واژگون کردن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک نیک و پر کردن مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح و جابه‌جایی آنها است.

6 هزار سیلندر فرسوده

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاسیسات گاز پرکنی در سطح استان موظف به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 841 "مقررات حمل و نقل و توزیع گاز مایع" و مجهز کردن سکوهای گازپرکنی خود به نوار نقاله، حوضچه تست غرقابی و عدم فعالیت به روش‌های ابتدایی و غیر ایمن شدند.

رشیدوند تصریح کرد: تاکنون 6 هزار سیلندر فرسوده و معیوب از گردش کار شرکت پاسارگاز اهواز خارج شد که این سیلندرها پس از بازدید اولیه و شمارش به طوری که غیر قابل استفاده باشند برش داده شده و در بازدید نهایی دوباره شمارش شده و طی صورت جلسه تنظیمی به مراکز ذوب ارسال شدند.

20 هزار شیر سیلندر گاز مایع معیوب

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: تعداد 20 هزار شیر سیلندر گاز مایع معیوب و نشت دار نیز از شرکت پرسی ایران گاز اهواز جمع آوری و از چرخه توزیع خارج شد.

وی اضافه کرد: شیرهای فوق پس از جمع آوری طی دو مرحله بازدید و شمارش و در مرحله اولیه پرس و در بسته بندی 100 عددی مخصوص نگهداری و برای بازیافت به کارخانه‌های تولید شیر و سیلندر ارسال می‌شوند.

به گفته رشیدوند پرس یا به اصطلاح کوبیدن به گونه‌ای صورت می‌گیرد که شیر غیرقابل استفاده می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار