شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت:  در جهت حفاظت از رودخانه کارون سه اولویت در نظر گرفته شده که جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به رودخانه در اولویت نخست کار قرار دارد.

  فرامند هاشمی زاده در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که بعد از ظهر امروز  در استانداری خوزستان برگزارشد، اظهار کرد: هدف این جلسه حفاظت کیفی از رودخانه کارون به عنوان شریان اصلی و طبیعی استان خوزستان است که از شهرهای بسیاری نیز عبور می کند.

وی با تأکید بر اینکه زیبایی شهرهای استان خوزستان به وجود رودخانه کارون به عنوان یک پدیده طبیعی وابسته است، افزود: ما مسئولان و دست اندرکاران همگی مکلف هستیم که در جهت حفاظت از این رودخانه چه از نظر کیفیت و چه از نظر تفکیک دیواره ها و در نهایت زنده ماندن این رودخانه در طی زمان به عنوان یک وجود اساسی و ارتباطی با زندگی مردم شهر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این راستا، کار در سه بخش برنامه ریزی شده است که جلوگیری از ورود پساب های صنعتی به رودخانه در اولویت کار قرار گرفته است و پس از آن جلوگیری از ورود پساب های انسانی و در آخر ممانعت از ورود زهاب‌های کشاورزی می باشد که هر کدام از اینها جلسات مختص به خود را دارا هستند. 

او با بیان اینکه جلسه امروز مختص جلوگیری از ورود پساب های انسانی به رودخانه کارون و ارائه برنامه برای آن است، ادامه داد: لازم است مسئولان همت به خرج دهند تا از وجود پساب هایی که از بالا دست مانند شوشتر و دزفول و شهرستان های پایین دست همانند ملاثانی وارد می‌شوند، جلوگیری کنند.

هاشمی زاده افزود: در همین ارتباط ، ردیف اعتباری در حدود 90 میلیارد تومان به این موضو ع اختصاص داده شده تا بین پروژه های اساسی تقسیم واقدامات  به صورت فوری مثمر ثمر واقع شوند.

وی با درخواست از شرکت آبفای خوزستان گفت: لازم است این شرکت هر چه سریعتر پروژه های خود را بر اساس اولویت بندی هایی که صورت گرفته است، معرفی کند و به تبع آن شرکت آبفای اهواز نیز باید همین کار را صورت دهد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از پروژه های بسیار مهم در شرکت آبفای اهواز راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز است که برابر قول و قرار و تأکیدی که صورت گرفته است، فاز اول آن باید تا دهم اردیبهشت ماه 96 بهره برداری و فاضلاب وارد این تصفیه خانه شود تا از این آبی که وارد تصفیه خانه می شود برای تثبیت کانون‌های ریزگردها و ایجاد فضای سبز استفاده کنیم. این تاریخ را تعیین کرده ایم و نظارت های ما نیز در این خصوص ادامه خواهد داشت و امیدواریم که دوستان ما در شرکت آبفا خوش قول باشند و به وعده هایی که در این زمینه داده اند عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز عنوان کرد: کارگروهی را به عنوان خدمات سفر نوروزی داریم که جلسات متعددی درراین کارگروه تاکنون تشکیل شده است و هماهنگی کاملی در سطح شهرهای استان و حتی در دهیاری ها و مجموعه مسیرهایی که محل تردد مسافران است، انجام گرفته تا اقداماتی در زمینه نظافت، زیباسازی و پاکسازی انجام شود تا بتوانیم میزبانی شایسته ای از مهمانان نوروزی داشته باشیم.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: تأکید همه ما در جلساتی که با مسئولان مدیریت شهری و روستایی برگزار کردیم، پاکسازی و آماده کردن شهرها و روستاها جهت ورود و خروج مسافران نوروزی بوده است.

وی در پایان افزود: از آنجا که رودخانه کارون نیز یکی از جلوه های زیبای شهرستان اهواز به عنوان یک پدیده طبیعی موثر محسوب می شود، امیدواریم که در فاصله ای که تا نوروز باقی مانده است، شاهد یک سیل کنترل شده و بی خطر در استان باشیم تا این رودخانه پرآب شود و مسافران نوروزی از دیدن این رودخانه که تاریخی طولانی دارد و کشاورزی، صنعت و آبادانی استان خوزستان نیز مرهون این رودخانه است، لذت کافی را ببرند.

برچسب ها: ورود پساب‌ ، کارون
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار