شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
 منطقه فدک از توابع روستای زاویه مرادی دزفول از کمترین امکانات زندگی محروم بوده و اهالی این منطقه از کمبود امکانات رنج می برند.

به گزارش ایرنا حدود 30 خانوار در منطقه فدک زاویه مرادی بخش مرکزی دزفول سکونت دارند که از کمبود امکاناتی چون مدرسه مناسب و شبکه آب آشامیدنی در رنج می باشند.

یکی از اهالی منطقه فدک با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا به بیان مشکلات اهالی این منطقه پرداخت و گفت:منطقه فدک تحت پوشش روستای زاویه مرادی می باشد که حدود 30 خانوار در آن ساکن هستند که از کمترین امکانات محروم می باشند. 

علی خانی به نمایندگی از دیگر اهالی مشکلات این منطقه را تشریح کرد و گفت:این منطقه از شبکه آب آشامیدنی محروم است و اهالی منطقه آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از چاه آب خانگی تامین می کنند که به دلیل اینکه چاه های آب در مجاورت چاه های فاضلاب قرار دارند ،سلامت اهالی این منطقه در خطر است.

وی شغل اهالی منطقه فدک را کشاورزی و دامپروری عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی این منطقه قابل شرب نیست و از نظر بهداشتی مشکل دارد ولی تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل آب این منطقه نشده است و اهالی همچنان آب چاه آلوده مصرف می کنند که استفاده از این آب منجر به بیماری های عفونی و سنگ کلیه برای اهالی شده است بطوری که اکثر اهالی منطقه از بیماری سنگ کلیه رنج می برند. 

وی نبود گاز را از دیگر مشکلات اهالی این منطقه عنوان کرد و گفت:با وجود اینکه از هر خانوار 2میلیون ریال بابت گازرسانی دریافت شده هنوز هیچ اقدامی برای گازرسانی به این منطقه صورت نگرفته و اهالی از سیلندرگاز برای مصرف خانگی استفاده می کنند که در ماههای اخیر نیز به علت کمبود گاز اهالی با مشکل مواجه شدند.

این مرد ساکن منطقه فدک دزفول نداشتن مدرسه مناسب را از دیگر مشکلات اهالی این منطقه دانست و گفت:تنها مدرسه ای که دانش آموزان این منطقه در آن تحصیل می کنند وضعیت مناسبی ندارد و خیابان ،حیاط این فضای آموزشی است دانش آموزان زنگ تفریح خود را در مجاورت وسایل نقلیه سپری می کنند.

دهیار روستای زاویه مرادی نیز در خصوص مشکلات منطقه فدک به خبرنگار ایرنا گفت:در خصوص حل مشکل طرح هادی روستای زاویه مرادی از توابع بخش مرکزی دزفول بارها از طریق بنیاد مسکن و بخشداری پیگیری شده است و طبق آخرین گفته ها قرار است در سال 96 طرح هادی بازنگری 10 ساله شود . 

فرزاد رستمی زاد ضمن تایید مشکلات اهالی منطقه فدک روستای زاویه مرادی گفت: اهالی این منطقه آب آشامیدنی ندارند و برای تامین آب مجبورند به روستای زاویه مرادی در یک کیلومتری منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند که به دلیل دوری مسیر ،اهالی فدک به ناچار از آب چاه استفاده می کنند.

وی افزود:برای حل مشکل آب اهالی این روستا پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است که به دلیل تایید نشدن طرح هادی روستاتامین این اعتبار امکان پذیر نیست. 

دهیار روستای زاویه مرادی افزود:با توجه به اینکه اهالی این منطقه به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده اند امکاناتی برای آنها در نظر گرفته نشده و برای حل مشکل مدرسه آنها نیز که در یک کیلومتری آنها واقع شده خانه ای به صورت موقت در نظر گرفته شده تا دانش آموزان منطقه بتوانند در این مکان تحصیل کنند. 

وی افزود: برای حل هر یک از مشکلات منطقه فدک نیاز به تائید طرح هادی روستاست و تا زمانی که این مشکل حل نشود نمی توان برای مشکلات این روستا اقدام کرد.

رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت:مرکز بهداشت بصورت مستمر آزمایش های آب هر منطقه و روستا را انجام می دهد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی در منابع آب روستایی و شهری بلافاصله گزارش مربوطه را به آبفار و آبفا اطلاع می دهد .

وی افزود:تاکنون هیچ موردی از آلودگی آب در منطقه فدک روستای زاویه مرادی گزارش نشده است .

وی گفت:به علت بروز بیماری های عفونی بررسی آلودگی آب ضروری است و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی سریعا اطلاع رسانی شده و از مصرف آب جلوگیری خواهد شد. 

برچسب ها: فدک ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار