شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: تانكرهاي آب‌رساني در حال حاضر بدون هيچ متولي در استان در حال گردش هستند و حمل آب به مناطق مختلف را انجام مي‌دهند. ممكن است آب درون اين تانكرها آلوده باشد و جان مردم را به خطر اندازد.

مهرداد شريفي  اظهار كرد: آبي كه تانكرهاي آبرساني برداشت مي‌كنند بايد تحت نظارت بهداشت باشد، هم‌چنين افرادي كه راننده اين تانكرها هستند بايد گواهي سلامت داشته باشند و كيفيت آب نيز بايد از لحاظ ميكروبي بررسي شود.

وي تصريح كرد: براي برقراري نظم و رعايت بهداشت تانكرهاي آبرساني، مركز بهداشت شرق اهواز بنا دارد كه بر اين تانكرها نظارت كند؛ بر اين اساس، تانكرها شماره سريال خواهند داشت و مي‌توان آن‌ها را شناسايي كرد.

رييس مركز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: اهواز از سوي وزارت بهداشت به عنوان مجري پايلوت ايمني آب در نظر گرفته شده است و به منظور اجراي اين طرح، نظارت‌ها بر توزيع آب افزايش مي‌يابد.

شريفي عنوان كرد: با مجامع امور صنفي نيز صحبت كرده‌ايم كه بتوان جمعي براي تانكرهاي آبرسان در نظر گرفت تا تحت نظارت صنف خاصي فعاليت كنند و در صدر آن نيز بهداشت مي‌تواند بر كيفيت آب نظارت داشته باشد.

وي با تصريح اين‌كه آب به طور مستقيم با سلامت مردم در ارتباط است و سامان‌دهي اين تانكرها ضروري است، گفت:‌ جنس تانكر آبرسان، اهميت دارد و همچنين تانكر بايد شستشو داده شود. علاوه بر آن راننده بايد لباس مخصوص داشته باشد و پيش از حمل آب از بهداشت مجوز بگيرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار