اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش روابط عمومی اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کارگاه دو روزه (دوره شغلی رسیدگی به شکایات طبق شیوه نامه ای) با هدف آشنایی با مجموعه قوانین، مقررات و افزایش سطح دانش رسیدگی و پاسخگویی به شکایات با حضور نمایندگان واحد رسیدگی به شکایات مراکز درمانی دانشگاهی و کارشناسان مدیریت بازرسی در محل سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.


دکتر منصور آرزومند مشاور ریاست دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این کارگاه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، بیان داشت: همواره به خود و همکاران توصیه می کنم در خدمت صادقانه خود به مردم، خویشتنداری، صبوری و مهربان باشند.


وی ادامه داد: به موازات رشد جمعیت و توسعه جوامع، ارتباطات اجتماعی با دگرگونی رو به تزایدی رو برو شده و نیاز به سازماندهی جدید نظامات اداری، تشکیل و توسعه سازمانها و تنوع بخشیدن به فرآیند های ارائه خدمت، ضرورت یافته است. این توسعه اداری، اگر چه توانست تا حد زیادی، نظم و قاعده اجتماعی ایجاد کند اما خود بصورت مهار نشدنی، بروکراسی های غیر زاید و پیچیدگی های آزار دهنده ای را ایجاد کرد که در موارد مختلفی با فلسفه وجودی آن که همانا گره گشایی از کار مردم و ارئه آسان، به موقع و عادلانه خدمت بود، فاصله گرفت.
آرزومند عنوان داشت: بتدریج ابزار خدمت، جای خود را با" هدف خدمت" عوض کرده و" مردم سالاری" جای خود را به" دیوان سالاری" داد و این تعارضات، سازمانها را بر آن داشت تا چاره اندیشی کرده و نظامات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را در سازمانها شکل دهند.


رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه بیان داشت: ماموریت اصلی این نظامات این است که جهت گیری های سازمانی را به صورت دائمی رصد کرده و زمینه هایی را فراهم آورند که سازمانها در درون خود از یک نظام " خود کنترلی " اثر بخش و کار آمد برخوردار شده و هرگونه انحراف از مسیر اصلی را که ارائه خدمت به مردم است به موقع شناسایی کنند و به اصلاح مسیر حرکتی سازمان بپردازند.


آرزومند با بیان اینکه تسلط بر مجموعه قوانین و مقررات، شیوه نامه، بخشنامه و آیین نامه ها، شناخت سیاست های خرد و کلان وزارت متبوع نقش مهم و کلیدی را برای رسیدن به اهداف سازمانی و انجام وظایف محوله و ماموریت ها دارد، افزود: از آنجا که دریافت کنندگان خدمات، محور اصلی ارائه خدمت بوده و تامین رضایت آنها هدف نهایی سازمانها محسوب می شود اطلاع از نظرات، دغدغه ها، نگرانی ها و انتقادات آنها و نیز پاسخگویی مناسب به اعتراضات و شکایات این عزیزان، از نقش مهمی در رصد جهت گیری سازمان برخوردار بوده و معیار خوبی جهت تعیین میزان سلامت اداری سازمانها محسوب می شود.


وی اظهار داشت : تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی و بهره گیری از روش های نوین و فناوری های پیشرفته به نحوه ی اجرای شیوه های پاسخگویی و شکایات پرداخته و تقویت پاسخگویی در برابر عملکرد را در دستور کار خود قرار داده است.


آرزومند گفت: شیوه نامه حاضر که به شیوه نامه اجرایی فرآیند دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات موسوم است چارچوب مدونی بوده که می تواند وحدت رویه مناسبی را در سطح همه ی بخش های تابعه دانشگاه حول محور تقویت پاسخ گویی در برابر عملکرد ایجاد نماید.


وی عنوان کرد: امید است در پرتو اجرای این شیوه نامه، رضایت مندی همه ذینفعان اعم از کارکنان و مشتریان بیرونی روز به روز به صورت موثرتر و مشهودتری حاصل گردیده و سلامت اداری تقویت شود.


رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه بیان داشت: انتظار می رود با نظارت و اجرای دقیق برنامه به نقطه ی مطلوبی برسیم که در آن به عنوان مرجع اطمینان بخش کارکنان و مخاطبین دانشگاه محسوب شده و برای دانشگاه، هر کارمند به عنوان یک " ناظر " و هر مراجعه کننده به منزله یک " بازرس " و هر شکایت به مثابه یک " گنج " به رسمیت شناخته شده و از حیث عملکرد در جایگاه یکی از ممتازترین مدیریت های بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دستگاه ها و سازمان های استانی قرار گیریم.


 آرزومند در پایان با ارج نهادن به تلاش های صورت گرفته در تمام سطوح، از کلیه کارکنان مومن و متعهد و صبور تشکرکرد و گفت: به لطف خداوند و در پرتو تلاش مشترک و منسجم همه همکاران در اقصی نقاط دانشگاه روز به روز شاهد تقویت پاسخگویی، ارتقاء کیفیت فرآیندهای ارائه خدمت و افزایش رضایتمندی کارکنان، مردم شریف و بالطبع خالق یکتا باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار