شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
استاندار خوزستان: استاندار پنج میلیون خوزستانی هستم و پی گیر مشکلات تمام استانم هستم
مهم ترین مشکل گروه ملی مشخص نبودن مالک بود که حل شده و باید در این راه به بانک فرصت دهیم تا کارهای انتقال را انجام دهد.
 

شوشان: امروز نشست استاندار خوزستان با مدیرعامل و کارکنان گروه ملی فولاد ایران برگزار شد. به گزارش شوشان ، در ابتدای این نشست ،  محمودی مدیر عامل گروه ملی صنعت فولاد ایران در ارائه گزارشی از وضعیت گروه ملی گفت: گروه ملی فولاد از سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شد و از سال 1390 به دلیل اختلاس مالی صورت گرفته به مدت 70 ماه بدون مالک بود و تحت نظارت دادستانی اداره می شد. محمودی اضافه کرد: وجود شریعتی در منصب استانداری و پیگیری شبانه روزی باعث شد تا امروز گروه ملی صاحب مالک شود و سرو سامان بگیرد.

محمودی افزود: در این چند ماهی که شریعتی سکاندار استانداری را گرفته است به اندازه آن 70 ماه برای گروه ملی وقت گذاشته است. وی ادامه داد: هنوز مشکلات زیادی مانند 1 تریلیون تومان بدهی و زیان انباشته و خرید شمش به علت گرانی قیمت را داریم که در ادامه با همکاری هم بر آن غلبه خواهیم کرد.

مدیر عامل گروه ملی صنعت فولاد ایران از 2 تریلیون تومان مطالبات معوق بانکی گروه ملی صحبت کرد و تصریح کرد: استراتژی و برنامه های لازم برای توسعه و بهبود گروه ملی را به بانک ارائه دادیم و مورد تصویب قرار گرفته است. همچنین باید اصلاح ساختار مالی صورت بگیرد و لازم است در تولید محصول، از محصولات جدید که سود دهی دارند حمایت شود.

پیگیر مشکلات تمام استانم هستم 

در این دیدار ، استاندار خوزستان با گرامیداشت یاد شهدا، جانبازان و جانباختگان گروه ملی فولاد گفت: مشکل شما و خانواده هایتان را مشکل خودم می دانستم و برای بر طرف کردن آن همه تلاشم را کردم. شریعتی ادامه داد: همه دست به دست هم دادند تا مشکل گروه ملی برطرف شود و من تنها جزئی از این زنجیره بودم و مشکل را در سطح ملی پیگیری کردم، در واقع در این زمینه به وظیفه خودم عمل کردم.

شریعتی تاریخچه 49 ساله گروه ملی فولاد را دارای فراز و نشیب هایی دانست و افزود: گروه ملی از لحاظ فنی، تجهیزات و نیروی عملیاتی قوی توانایی آن را دارد تا سهم خود را در بازار داخلی پس بگیرد و حتی با توجه به سوابق درخشانش به جهان صادرات داشته باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: به دلیل اختلاس مالی صورت گرفته و فسادهای مالی به مدت 5 سال اختلافات شدیدی در مدیریت داشت و حتی توانایی گرفتن اعتبار نامه و ضمانت نامه بانکی را هم نداشت. شریعتی وجود پرسنل پرتلاش را علت سرپا ماندن گروه ملی با همه اختلاف ها دانست و افزود: خبره های صنعتی به من توصیه کردند به گروه ملی نزدیک نشوم و با آبروی خودم بازی نکنم. چرا که عهده حل کردن مشکلات بر نخواهم آمد.

شریعتی ورود به مسائل گروه ملی را وظیفه شرعی و اخلاقی خود دانست و اضافه کرد: به توصیه های ورود نکردن به مسائل گروه ملی فولاد توجهی نکردم و همه توان خودم را فارغ از هر نتیجه ای که به دست دهد گذاشتم. همچنین در اولین دیداری که با آیت الله جزایری داشتم قول برطرف کردن مشکلات گروه ملی را دادم.

استاندار خوزستان برطرف کردن مشکلات زیربنایی گروه ملی را نیازمند زمان دانست و اضافه کرد: کارگران 70 ماه حوصله کرده بودند و دیگر حوصله نداشتند تا مشکلات حل شود. لذا همه تلاشمان را با همکاری جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و اژه ای معاون اول قوه قضاییه انجام دادیم و در 7 اسفند مالکیت گروه ملی را تعیین تکلیف کردیم.

شریعتی خطاب به پرسنل گروه ملی گفت: هفته گذشته پولی دریافت شد و سه ماه از حقوق معوقه شما پرداخت شد و در هفته آینده عیدی شما واریز می شود. وی ادامه داد: مهم ترین مشکل گروه ملی مشخص نبودن مالک بود که حل شده است و باید در این راه به بانک فرصت دهیم تا کارهای انتقال را انجام دهد.

استاندار خوزستان با تشکر از زحمات مدیر عامل گروه ملی و بانک ملی گفت: در ادامه راه و در برطرف کردن تمامی مشکلات من در کنار گروه ملی هستم تا 2 خطوط که از کار افتاده اند فعال شوند و خطوط دیگر تولید نوسازی شود. وی اضافه کرد: با شورای تامین اعتبار صحبت شده است تا 150 تا 200 میلیارد تومان با فاصله زمانی در اختیار گروه قرار بگیرد و مرز شلمچه را نیز باز می کنیم تا در زمینه صادارت مشکلی نباشد. همچنین مشکل بیمه، گاز و شهر را حل میکنم تا وقتی گروه ملی به سود دهی رسید هزینه آن را پرداخت کنند. دیگر آنکه شرکت های استانی را موظف می کنم نیازهای خود را از گروه ملی استان تهیه کنند.

شریعتی در پایان با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس گفت: به پشتوانه شما کار را دنبال کردیم تا یک بنگاه اقتصادی با ارزشمند را دوباره احیا کنیم. باید در کنار هم دیگر تلاش کنیم تا گروه ملی در صنعت ایران بدرخشد.




 















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار