اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت های فراوان در شهرستان شادگان اما متاسفانه نرخ بیکاری در شادگان بالای 45 درصد است و مردم شادگان در فقر و بیکاری به سر می برند.
 
حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شادگان که شامگاه 18 اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شادگان علیرغم آنکه محروم و با مشکلات فراوانی مواجه است اما ظرفیت هایی دارد که می تواند با بهره گیری از آن ظرفیت ها به قطب تولید تبدیل شود.
 
وی افزود: در بخش کشاورزی و باغبانی با محوریت خرما، تولید خرما و سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی خرما، در بخش دامپروری به ویژه گاومیش و طیور و آبزی پروری و شیلات ظرفيت های بکری در شادگان وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد.
 
ناصری نژاد با بيان اينكه مزيت بکری به نام ساحل خلیج فارس در شادگان وجود دارد که از بندر امام تا آبادان و شادگان امتداد دارد، گفت: حدود 54 كيلومتر ساحل وجود دارد که استفاده خاصی از این ظرفیت نشده و بکر مانده است و یکی از ظرفیت های ویژه این سواحل بحث استحصال نمک است.
 
وی عنوان كرد: مشکل عمده کشاورزی در شادگان بحث آب است که در این زمینه رودخانه جراحی در منطقه شادگان اکنون خشک است. همچنین در بخش صنعت هم مشکلاتی در شادگان وجود دارد که باید برای حل این مشکلات نيز تلاش شود.
 
ناصري نژاد بيان کرد: ظرفیت هایي در بحث گردشگری با توجه به وجود تالاب شادگان در این منطقه وجود دارد که می توان به عنوان یک محور مهم در بحث گردشگری و سیاحتي از آن بهره برد. همچنین در بحث تجارت با توجه به وجود بندر شادگان می توان نسبت به ساخت بازارچه های مرزی و بازارچه های تجاري اقدام و از اين طريق منطقه را فعال کرد.
 
وي با بیان اینکه نرخ بیکاری در شادگان بالای 45 درصد است و مردم شادگان در فقر و بیکاری به سر می برند، خاطرنشان کرد: باید به مشکلات توجه شود زیرا شادگان با بحث خطرناک مهاجرت مردم از منطقه مواجه است و همه شادگانی ها در حال رفتن از منطقه هستند و اگر به آنها رسیدگی نشود، از شادگان خواهند رفت.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: امیدواریم به بحث اشتغال مردم در شادگان با توجه به وجود ظرفیت های فراوان توجه ویژه شود تا شاهد حل مشکلات شهرستان شادگان باشیم. نباید همه مسائل را گردن بانک ها انداخت
 
در ادامه این جلسه سعید طاهری، رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان نيز اظهار كرد: اینکه همه یک جانبه، سیستم بانکی را مقصر مشکلات به وجود آمده برای واحدهای تولیدی می دانند صحیح نیست.
 
وی افزود: اینکه فکر کنیم می شود با ترزیق پول از طریق سیستم بانکی صنعت به وجود آورد و ایجاد اشتغال کرد شدنی نیست زیرا تامین سرمایه بخشی از کار است اما در این زمینه به مدیریت و وجود زیرساخت ها نیز نيازمند هستيم.
 
طاهری عنوان کرد: نباید همه مسائل را گردن بانک ها انداخت زیرا برای ایجاد اشتغال و به وجود آوردن صنعت نیازمند زیر ساخت ، توان فنی، تخصص و مدیریت صحیح هستیم.

برچسب ها: شادگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار