استاندار خوزستان از تصویب 28 مصوبه برای توسعه آبادان و خرمشهر درجریان سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان خبر داد و گفت: دولت نگاه ویژه ای به شهرستانهای آبادان و خرمشهر دارد.

"> نگاه ویژه دولت به شهرستانهای آبادان و خرمشهر
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

استاندار خوزستان از تصویب 28 مصوبه برای توسعه آبادان و خرمشهر درجریان سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان خبر داد و گفت: دولت نگاه ویژه ای به شهرستانهای آبادان و خرمشهر دارد.

به گزارش شوشان به نقل از ایرنا سید جعفر حجازی در آیین افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان افزود: در جریان سفر اخیر آقای رحیمی معاون اول رییس جمهوری که به تازگی انجام شد با حضور دو وزیر نفت و صنعت ومعدن و تجارت با اختصاص اعتبار ویژه به شهرستان های آبادان و خرمشهر سعی کردیم اعتبارات بازسازی مجدداً احیا شود.

وی با اشاره به بسته شدن زودهنگام پرونده بازسازی شهرهای آبادان و خرمشهر در سال 78 گفت: این اتفاق فاصله زیادی با واقعیت کاری در این دو شهرستان داشت و در آن زمان نه زیر ساخت های شهری کامل شد و نه روبناهای آنها به صورت کامل بازسازی شده بود.

حجازی افزود: در جریان سفر دوم هیات دولت به خوزستان دوهزار و200 میلیارد ریال اعتبارات به خوزستان تزریق شد که یک هزار و 500 میلیارد ریال آن برای توسعه و 700 میلیارد ریال برای پروژه های عمران هزینه شد.

وی رفع مشکل آب آشامیدنی اروندکنار در مدت چهارماه، بهبود وضع معابر اصلی روستایی در آبادان را از عمده کارهای صورت گرفته در دولت های نهم و دهم در شهرستان آبادان اعلام کرد.

استاندارخوزستان از فروش 9هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح های فاضلاب شهرهای استان خوزستان از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد و گفت: در مرحله اول سه هزار اوراق مشارکت به فروش رفته است که سهم شهر آبادان از این مرحله 600میلیاردریال است.

وی از اوراق مشارکت به منظور اجرای پروژه های ساحل سازی در رودخان های بهمنشیر و کارون را در اهواز و خرمشهر خبر داد و گفت: به زودی اوراق مشارکت این طرح به فروش گذاشته می شود.

حجازی از اجرای طرح توسعه بندر بزرگ آبادان با300 هکتار در سال 92 خبر داد و گفت: کار واگذاری زمین انجام شده وعملیات آن از ابتدای مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اختصاص 200 میلیارد ریال از سوی رییس جمهوری به شهر آبادان گفت: کارهای مثبت و خوبی در شهرآبادان در حال انجام است و چهره آبادان نسبت به 45 روز گذشته تغییر کرده است، اما این به معنای کامل اجرای کارها و پایان توسعه شهر نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 200 میلیارد ریال اختصاص یافته از سوی رییس جمهور که بانظر مساعد آقای رحیمی معاون اول رییس جمهوری به 500 میلیارد ریال افزایش یافته نیاز به ییگیری است.

جواد سعدون زاده خواستار تقویت بنیه اقتصادی شهروندان آبادانی شد وگفت: فقط با تقویت بنیه اقتصادی مردم می توان آنها را در آستانه تشکیل دولت جدید و انتخابات آماده و دلگرم کرد.

وی اظهار داشت:بحث کاهش سهمیه 12 درصدی سوخت شناورهای صیادی در منطقه دغدغه و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده که نیاز به پیگیری دارد.

امام جمعه آبادان نیز انسجام، همدلی، همکاری و وحدت رویه میان مسوولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را راه حل عقب ماندگی ها، زخم ها و رنجهایی که به واسطه هشت سال جنگ و آوارگی برمردم آبادان وارد شده دانست.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور  افزود: ظرفیتهای بسیار بالایی در شهرستان آبادان وجود دارد که از آنها برای ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی مردم بهره گرفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار