در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای خوزستان معرفی شد. "> جانقربان مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان شد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای خوزستان معرفی شد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، در این مراسم که معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مدیرعامل شرکت توانیر و هیات همراه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شرکت برق منطقه ای خوزستان از مهمترین و حساس ترین شرکت های وزارت نیرو و پُل ارتباطی شبکه برق شمال و جنوب کشور است.

محمد بهزاد افزود: برق خوزستان یکی از نقاط حیاتی و استراتژیک در کشور است که باید به آن توجه شود؛ همچنین کار در صنعت برق خوزستان با توجه به شرایط گرم و شرجی آن بسیار سخت و حساس است. ظرفیت نصب شده در خوزستان بیش از 12 هزار مگاوات است  که نسبت به تعداد مشترکین رقم بسیار بالایی است که این آمار نشان می دهد به ازاء هر مشترک 7 کیلوولت قدرت نصب شده در خوزستان وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: در چهار سال گذشته 1000 میلیارد تومان در صنعت برق خوزستان سرمایه گذاری شده و برای سال آینده نیز 300 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی در ادامه با تشکر از زحمات مدیرعامل سابق برق منطقه ای، ادامه داد: از همه مجموعه صنعت برق خوزستان و مسئولان استانی می خواهم با آقای مهندس جانقربان همکاری داشته باشند تا انشاء الله بتوانیم با تعامل و همکاری بیشتر کارهای بهتری در سطح استان خوزستان انجام دهیم. جانقربان از ذخیره های صنعت برق کشور و از نیروهای پرتلاش در این مجموعه است.

همایون حائری، مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این مراسم گفت: تعمیرات واحدهای نیروگاهی در سطح کشور انجام شده و آمادگی خوبی برای تابستان وجود دارد.

وی افزود: برق منطقه ای خوزستان به دلیل وجود گرمای مستمر در استان، صادرات برق، قرار داشتن نیروگاه های برق آبی و وجود نیروهای متخصص و فنی دارای ویژگی های خاصی در مقایسه با سایر برق های منطقه ای کشور است.

حائری تصریح کرد: استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان از جمله استان هایی هستند که مصرف برق آنها به دلیل شرایط خاص بسیار بالاست و باید سرمایه گذاری بیشتری در این استان ها انجام شود.

محسن پویا، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: صنعت برق خوزستان توانسته همپای دیگر بخش ها در مسیر توسعه و حتی بیشتر از آن گام بردارد و این به دلیل وجود همگرایی در میان مجموعه صنعت برق است.

وی افزود: باید در مجموعه برق از همه ظرفیت ها استفاده کرد و کسانی که می خواهند در استان کار کنند باید از تمام مشکلات و تنگناهای استان اطلاع داشته باشند و این بینش باید جامع و قوی باشد. معین پور از نیروهای ارزشمند و خاص استان است که در دوران خدمت از از هیچ گونه ایثاری دریغ نکرد و آنچه در توانش بوده تاکنون در طبق اخلاص گذاشته است. جانقربان نیز از نیروهای پر تلاش ارزشمند است که برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفیت دارم.

مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در سخنانی اظهار کرد: ذره ذره وجود من با صنعت برق خوزستان گره خورده و امیدوارم بتوانم در مسئولیت جدید، شرکت برق منطقه ای خوزستان را به جایگاه رفیع خود برسانیم. اهمیت و جایگاه صنعت برق بیشتر از سایر انواع انرژی است، به طوری که مهمترین زیرساخت کشور به شمار می رود و یکی از ارکان توسعه کشورها است.

وی افزود: خوزستان با توجه به وجود صنایع بزرگ و مصرف بالای برق به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، دومین استان مصرف کننده برق کشور بعد از استان تهران است. نیروگاه رامین نقش مهمی در تامین برق خوزستان دارد و یکی از بهترین نیروگاه های کشور است.

جانقربان در خصوص اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در پیشبرد اهداف شرکت ها اظهار کرد: نیروی انسانی سالم، پویا و متخصص، سازمانی پاک، مبتکر و فعال می سازد و انتخاب مسئولان بر اساس اخلاق، شایسته سالاری خواهد بود.

در این مراسم، مسعود معین پور، مدیرعامل سابق برق منطقه ای خوزستان گزارشی از فعالیت چهارسال گذشته این شرکت را ارائه داد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار