اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
 رئیس اداره پارک ملی دز گفت:هفت هزار متر مربع از زمین های این پارک ملی از کشاورزان رفع تصرف شد.

رضا قپانچی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یک کشاورز که زمین زارعی وی در مرز بین جنگل های ملی قرار دارد هنگام شخم زدن مزرعه 20 اصله درختچه را قطع کرده و هنگام کشت نیز در زمین های ملی پیشروی کرده بود که بابررسی انجام شده موضوع پیگیری شد.

وی گفت:با پیگیری انجام شده و حکم قضایی این کشاورز متخلف به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی بابت قطع درختچه ها همچنین یکسال حبس محکوم شده است. رئیس اداره پارک ملی دز اضافه کرد:در حال حاضر کشاورز متخلف در زندان بسر می برد ولی با توجه به اینکه جریمه صادر شده را پرداخت کرده و زمین ها نیز رفع تصرف شده اند با اعلام رضایت طبق صلاحدید مقام قضایی با کاهش محکومیت همراه خواهد بود.

قپانچی پور با بیان اینکه هر گونه پیشروی و ساخت و ساز در زمین های اطراف جنگل الزام به تکلیف و انجام استعلام از سازمان محیط زست و اماکن مربوطه می باشد افزود:در حال حاضر نیز پرونده های دیگری برای تصرف عدوانی پنج هکتار از اراضی پارک ملی دز در دست بررسی است که منتظر رای دادگاه هستیم.

پارک ملی دز زیستگاه اصلی گونه گوزن زرد ایرانی با طول 150 کیلومتر در دو طرف رودخانه دز تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری دنیاست که حفظ و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار