اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
 خانه هندیجان به عنوان نخستین محل معرفی تاریخ و زندگی مردم این شهرستان در سده های گذشته، در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی گشایش یافت.

فرماندار هندیجان عصر جمعه در آئین گشایش این خانه اظهار کرد: هندیجان با تمدنی چهارهزار ساله همیشه از شهرهای پر رونق اقتصادی عصر خود بوده که باید تاریخ دیرینه آن به افرادی که از این شهر دیدن می کنند نشان داده شود.

کورش مودت گفت: گشایش این خانه در آستانه نوروز فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ، هنر، صنایع دستی و سبک زندگی مردم هندیجان به مسافرانی است که از این شهر دیدن می کنند.وی اضافه کرد: این شهرستان دارای بندر و محوطه های باستانی زیادی است و برخی از آنها مانند بندر مهرویان و محوطه تل گرک و تل پهن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

فرماندار هندیجان ادامه داد: تمام حوضه رودخانه زهره تا مصب در این شهرستان باید مورد کاوش قرار گیرند زیرا آثار تاریخی بسیاری در حریم رودخانه کشف شده است. مودت افزود: اداره یا نمایندگی دائم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در این شهرستان مستقر شود تا بتوان به نحوه مطلوب کاوش های تاریخی و باستانی را انجام داد.

موسس خانه هندیجان نیز در این آئین اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای اجرای این طرح از چند سال پیش آغاز شد و با وجود پیگیری فراوان، به دلیل مشکلات فراوانی که در شهر به دلیل محرومیت وجود دارد موفق به اخذ حمایت مسئولان در این خصوص نشدیم.

راشین مختاری افزود: خانه هندیجان به عنوان شناسنامه یک صد سال گذشته شهرستان هندیجان در یک ملک که با سرمایه شخصی خریداری شده، گشایش یافته و معرف تاریخچه، فرهنگ و شیوه زندگی مردم در سده گذشته است.

وی گفت: ملک خریداری شده به طور کامل مخروبه بود که پس از خریداری با مصالح و شیوه بومی و بدون تغییر ساختار مرمت و بازسازی شد. مختاری ادامه داد: در طراحی و چینش ابزار آلات تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم که شخصی که وارد خانه می شود حس کند که به زندگی چند دهه گذشته در این شهرستان برگشته است.

وی افزود: این محل مکان مناسبی برای احیا صنایع دستی مانند عبا و جاجیم بافی است و از میراث فرهنگی انتظار داریم که با استقرار ابزار آلات مورد نیاز و کسانی که با ساخت آنها آشنایی دارند به احیای مجدد این صنایع دستی در شهرستان کمک کند.

شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس واقع است.

برچسب ها: خانه هندیجان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار