اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
دسومی رییس ستاد ائتلاف امید اهواز در گفتگو با شوشان : نوع انتصابات ، خوزستان را چند قطبی کرده است / استانداران برنامه محور نیستند/ برکناری فرمانداری با این همه تجارب اوج بی تدبیری بود/ دولت بهتر از این می توانست در خوزستان عمل نماید
دسومی رییس ستاد ائتلاف امید اهواز در انتخابات مجلس در گفتگو با شوشان ، با اشاره به انتخابات شورای شهر در سال آینده ...



شوشان: دسومی رییس ستاد ائتلاف امید اهواز در انتخابات مجلس در گفتگو با شوشان ، با اشاره به انتخابات شورای شهر در سال آینده ، گفت: شوراها به عنوان یکی از ارکان مشارکت عمومی در انجام امورات مربوط به مردم ، از جمله شاخصه های پیشرفت هر کشور محسوب می شوند و در این زمینه نیز خوزستان از این فرصت باید به نحو مطلوب استفاده نماید. 

عبدالرضا دسومی عملکرد شوراهای شهر در خوزستان را مطلوب ندانست و گفت: شوراهای شهر در این چهار دوره نتوانستند آنگونه که شایسه است ،ظاهر و عملکرد قابل قبولی بر جای بگذارند و همانند شوراهای شهر های اصفهان ،تبریز یا شیراز ، در جهت رضایتمندی مردم گام بردارند. وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر در سال آینده ، گفت: امید است شرایط به گونه ای رقم بخورد که که با حضور نخبگان و انتخاب آگاهانه مردم ، شوراها در خوزستان به جایگاه واقعی خود برسند.

رییس ستاد ائتلاف امید اهواز در انتخابات مجلس با بیان اینکه هنوز ارزیابی از انتخابات ریاست جمهوری زود است ، گفت: تاکنون ریاست جمهوری در ایران دو دوره ای بوده است. انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده نیز به رقیب روحانی و همچنین نوع آرایش سیاسی و حمایت اصلاح طلبان بستگی دارد. 

عبدالرضا دسومی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت یازدهم در ایجاد یک فضای باز سیاسی ، گفت: فضای باز سیاسی و آزادی بیان در این دولت نسبت به دولت گذشته ، از شاخص های بهتر برخوردار و بسیار متفاوت است و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اما انتقاداتی نیز به دولت روحلانی در زمینه عملکرد و رفتار نمایندگانش در استان ها از جمله خوزستان وجود دارد و آنگونه که باید نتوانسته رضایتمندی عموم را به خود جلب نماید.

وی گفت: دولت بهتر از این می توانست در خوزستان عمل نماید. متاسفانه انتصاب استانداران در خوزستان در همه دولت ها از پشتوانه منطقی و برنامه ای خاص برخوردار نبوده است و بر اساس یک فرآیند قابل قبول انتخاب نشده اند. این انتصابات بر اساس واسطه ها صورت گرفته و این انتصابات بیش از انکه برنامه محور باشد ، مدیون واسطه ها و واسطه گری آنها بوده است.

دسومی ادامه داد: حتی اگر قرار باشد بعد از قریب به چهل سال از انقلاب در انتصاب استانداران واسطه ها ورود کنند عیب ندارد(به عنوان یک روش وسیستم به دنیا معرفی شود) اما این واسطه ها باید جوابگوی عملکرد فرد مورد نظر خود باشند که البته هیچ گاه اینگونه نبوده است. 

رییس ستاد ائتلاف امید اهواز در انتخابات مجلس در ادامه گفت: انتظار این بود که دولت ها نمایندگان خود را در خوزستان بر اساس برنامه ، اهداف و یک فرایند توسعه ای منصوب نمایند اما متاسفانه چنین چیزی صورت نگرفت و نقش واسطه ها همیشه پرنگ بوده است. اگر فرایند انتخاب استانداران بر اساس توانمندی باشد خروجی آن هم بهبود وضعیت استان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه بنادر ، صنعت ، کشاورزی ، نفت ، گاز و ... دارد ، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای خوزستان ، با یک مدیریت خوب و برنامه محور ، خوزستان بر روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت اما متاسفانه خوزستان نسبت به خیلی از استان های کم برخوردار ، به دلیل مدیریت های ضعیف ، عقب مانده تر شده است.

دسومی علت عدم توسعه خوزستان را در نوع انتصابات دانست و گفت: انتصابات در خوزستان در همه دولت ها بر محور و مدار کارآمدی قرار ندارد به عبارتی، سیستمی نیست و همین انتصابات تبدیل به پاشنه آشیلی برای عقبگرد استان شده است. انتصابات شاه بیت همه فعالیت هاست.

رییس ستاد ائتلاف امید اهواز با اشاره به فعالیت سیستم های اطلاعاتی هر یک کشورها مجاور برای نفوذ و یارگیری در کشورهای دیگر و نفوذ در آن ، گفت: بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس ، بیکار نمی نشیند و سعی می کنند خوزستان را حیات خلوت خود کنند و اگر بخواهند در اینخصوص موفقیتی حاصل کنند،قطعا" ضعف مدیران وناکارآمدی آنها بستر نفوذ و موفقیت سیستم های اطلاعاتی اجانب خواهد بود ، مدیران ما در خوزستان برای جلوگیری و خنثی کردن این توطئه ها چه کرده اند؟ تا چه اندازه با مشارکت وسهیم کردن هریک از شهروندان، به همبستگی و وحدت از طریق مشارکت اقوام در فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و ... بها داده شده است؟

وی با انتقاد از برنامه محور نبودن استانداران خوزستان ، گفت: مقتدایی استاندار سابق در روز تودیع ، هیچ سخنی از شاخص های توسعه به میان نیاورد و نگفت که خوزستان را با چه شاخص هایی تحویل گرفتند و با چه شاخص هایی تحویل می دهند. شریعتی هم برنامه مدونی برای استانداری ارائه نداد. انتظار این بود که واسطه ها به اهمیت وحساسیت استان توجه و آقای شریعتی برای استانداری از استان کوچک تری شروع می کرد . آیا مدیریت ما انقدر باید ضعیف باشد که برای راه اندازی چند ژنراتور برق در تصفیه خانه های آب باید حتما احتیاج به ورود و حضور رییس جمهور باشد؟ چرا نتوانسته ایم حداقل ها را برای استان در نظر بگیریم؟ 

دسومی با اشاره به صف بندی ها و چند قطبی شدن جامعه خوزستان به دلیل رفتار برخی مدیران ، گفت: نوع رفتاری که دارد صورت می گیرد بی شباهت به آپارتاید نیست و نوع انتصابات ، به گونه ای است که خود به خود جامعه را چند قطبی می کند. افرادی در استان این احساس را دارند که مورد اطمینان نیستند. استاندار می توانست با تدبیر و استفاده از ظرفیت شهروندان، مشارکت همه مردم و اقوام را فعال کند. وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل احساس تبعیض ، به نوعی صف بندی های قومی شکل گرفته است که این برای نظام شایسته نیست و عامل ومقصر اصلی آن هریک از دولت ها در سه دهه اخیر است. 

رییس ستاد ائتلاف امید اهواز با اشاره به فرآیند تغییر فرماندار اهواز ، گفت: فرمانداری که چندین انتخابات را تجربه کرده و نشان داده که امانتدار خوبی است را نباید در آستانه انتخابات تغییر داد. چرا که این تغییر با هر نیتی هم که باشد ، شائبه دخالت در انتخابات بویژه شورا شهر آتی را تداعی می کند. 

دسومی افزود: برخی مدعی اند ارزانی فرماندار سابق اهواز در قضیه دستگیری های اخیر در شهرداری نقش داشته و این موضوع بی تاثیر در تغییر او نبوده ،اگرچه واقعا" از صحت و سقم این موضوع مطلع نیستم، قطعا" روش دفعی وبدون مقدمه ودر آستانه انتخابات بکار رفته در تغییر ایشان در انتشار وتوسعه شایعات موثر است که باید مورد توجه استاندار قرار می گرفت! اگر دخالت در دستگیری و همکاری با نهادهای نظارتی صحت داشته باشد که او را باید تشویق کرد نه برکنار ! برکناری فرمانداری با این همه تجارب اوج بی تدبیری بود. 
رییس ستاد ائتلاف امید اهواز ادامه داد: در شان این استان نیست که در آستانه انتخابات فرماندار تغییر کند و شائبه ایجاد کرد. متاسفانه استاندار جوان است از تجربه کافی برخوردار نیست و بنابراین آن واسطه هایی که ایشان را آوردند باید پاسخ دهند. شریعتی ظرفیت لازم برای تصدی استانداری استانی با این شاخصه ها را نداشت .

دسومی ادامه داد: شریعتی در انتصابات باید به گونه ای عمل کند که بخشی از مردم احساس نکنند که در استان تبیعض نژادی صورت می گیرد. وی با انتصابات خود و مشارکت همه اقوام باید دشمنان و رسانه های بیگانه را که قصد اختلاف افکنی و توطئه برای خدشه دار کردن امنیت خوزستان را دارد خلع سلاح نماید.

وی گفت: انتقاد از نماینده دولت در خوزستان به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت نیست . اما دولت باید جوابگوی نوع مدیریت نماینده خود در استان باشد. 

رییس ستاد ائتلاف امید اهواز با اشاره به اینکه عده ای بر اساس اهداف انتخاباتی دست به انتقاد و تخریب دولت می زنند ، گفت: برخی ها که در دولت قبل در مقابل تبعیض ها سکوت کرده بودند حالا مدعی شده اند و صدایشان در آمده است . قطعا چنین انتقاداتی اگر هم از روی دلسوزی باشد،قطعا" سوال برانگیز و مشکوک می باشد ، مگر انکه این افراد اعتراف کنند که سکوت شان در دولت گذشته اشتباه بوده است. سابقه افراد تعیین کننده است. اگر فردی در دولت گذشته سابقه سکوت در برابر تبعیض و مشکلات را داشته ، الان با قصد خیر هم صحبت کند باید با شک به سخنان او نگاه کرد. علی ایحال امیدوارم دولت  واستاندار محترم برای تقویت اعتماد عمومی ورفع شبه دخالت انتخاباتی نسبت به تعویض فرماندار تجدید نظر وتا پایان انتخابات از خدمات فرماندار قبلی استفاده گردد


برچسب ها: دسومی ، خوزستان ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار