اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تغییر کاربری برخی مدارس‌ می‌تواند به تأمین فضای آموزشی مناسب در مناطق مورد نیاز کمک کند.
محمد‌تقی نظر‌پور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث تغییر کاربری مدارس اظهار داشت: این مسئله پیچیده بوده و اگر به آن توجه کافی نشود، نمی‌توان به مقصد مناسب رسید.

وی ادامه داد: طرح تغییر کاربری در برخی از مدارس که از بافت معماری خوبی برخوردار نبوده اما در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و به لحاظ تردد برای دانش‌آموزان مشکل ایجاد می‌کند و زمان تعطیلی مدارس باعث ایجاد ترافیک می‌‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

نظر‌پور اظهار داشت: این مسائل باید با دقت و با همکاری کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهر‌سازی پیگیری شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: مدار‌سی که خیلی قدمت تاریخی نداشته و با ارزش بودن آن قابل ملاحظه نیست، باید تبدیل به حسن شده و از اعتبار آن برای سایر مدارس که نیاز به تخریب و بازسازی‌ دارند بهره‌ ببریم.

وی تصریح کرد: به استان‌های مختلف این موضوع گفته شده و منتظر هستیم تا این قانون به سازمان نوسازی ابلاغ شود که به استناد آن این مسئله در دستور کار قرار گیرد.

نظر‌پور گفت: برای شناسایی مدارس مذکور به استان‌ها اطلاع‌رسانی شده و اگر ضرورت به انجام آن وجود داشته باشد، در مناطق مختلف آن را اجرایی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: درآمد‌زایی از طریق تغییر کاربری مسئله‌ای است که باید برای اجرای آن قسمت مناسبی در نظر گرفته شود و بعد از اجرا پول به خزانه رفته و در قانون بودجه سالیانه‌ نیز این رقم محاسبه و قابل ارزیابی باشد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: اکنون با مصوبه مجلس این مسیر هموار شده و یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به لحاظ احداث، تخریب، بازسازی‌ و مقاوم‌سازی فضای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار