اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای سرشناس کشورمان که با ترانه مجموعه‌های «میوه ممنوعه»، «مسافری از هند» و «غریبانه» خاطرات زیادی را برای مردم رقم زد، صبح امروز بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

شوشان : به گزارش  خبرآنلاین، خبر تصادف و درگذشت افشین یداللهی ترانه‌سرای سرشناس صبح امروز جامعه هنر را در بهت فرو برد. امروز صبح تقریبا همزمان با مراسم تشییع پیکر علی معلم تهیه‌کننده سینما و منتقد بود که خبری تایید نشده از تصادف شدید یداللهی در فضای مجازی پیچید، بعد از پیگیری‌های خبرآنلاین صحت این خبر و فوت این شاعر و ترانه‌سرا تایید شد.

افشین یداللهی متولد دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان بر اثر تصادف و در حالی که از هشتگرد به تهران باز می‌گشت از دنیا رفت. یداللهی سال ۱۳۴۷ در اصفهان به دنیا آمد. او پزشک متخصص اعصاب و روان بود اما بیش از همه برای ترانه‌هایش شناخته می‌شد.

نیلوفر لاری پور شاعر و ترانه سر و از دوستان مرحوم یداللهی در گفت وگو با خبرآنلاین در مورد این واقعه توضیح داد: «صبح امروز از طریق عباس سجادی، شاعر، خبر تصادف ایشان را شنیدم، اما بعد از پرس و جوهایی که داشتیم فهمیدم در مسیر کرج به هشتگرد یک کامیون از پشت به ماشین آنها می زند و او درجا فوت می‌کند. بر اساس شنیده‌های من که باز هم امیدورام صحت نداشته باشد، همسر او هم اکنون در کما است و برادر خانم‌شان نیز در بیمارستان به سر می‌برند. پیکر آقای یداللهی در حال حاضر در بیمارستانی در کرج است و قرار است به تهران منتقل شود.»

خبر درگذشت این شاعر و ترانه‌سرا در حالی شنیده شد که او روز گذشته در پستی در صفحه اینستاگرامش سروده‌ای در سوگ علی معلم را به اشتراک گذاشته بود. او مرگ علی معلم را بسیار ناگهانی و غیرمنتظره توصیف کرده بود و در پست‌شا نوشته بود:

«هر سال
یک بار
از لحظه‌ی مرگم
بی‌تفاوت گذشته‌ام
بی‌آنکه
بفهمم یک روز
در چنین لحظه‌ای
خواهم مُرد.

 بعضی مرگ ها غیرمنتظره است
با اینکه مرگ، غیرمنتظره نیست

هنوز چند روز به پایان سال ۱۳۹۵ مانده،
این سال پر مسافر، کبیسه هم هست.

 یاد جناب علی معلم عزیز هم گرامی»

همچنین در پی درگذشت این ترانه سرا پرویز پرستویی در اینستاگرام خود درگذشت او را تسلیت گفت.

او در این پست نوشت: «اتفاق بدی دیگر رقم خورد. امروز هم با خبر شدیم که دکترافشین یدالهی ترانه سرای خوب کشورمون، براثر تصادف جان خود را از دست داد. درگذشت این عزیزرا به خانواده محترمش وجامعه هنری بخصوص خانواده موسیقی ایران زمین، تسلیت عرض می‌کنم.روحش شاد ویادش گرامی.»

به گزارش خبرآنلاین، یداللهی ترانه‌سرای آهنگ‌های تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی از جمله «تبریز در مه» با صدای سالار عقیلی، «در مسیر زاینده‌رود»، «میوه ممنوعه» و «غریبانه» با صدای احسان خواجه‌امیری و «مدار صفر درجه» با صدای علیرضا قربانی بود.

یداللهی، در سال ۱۳۸۰ با همكاری یغما گلرویی، سعید امیراصلانی، عباس سجادی، محمدرضا حبیبی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری و... جلساتی را تحت عنوان خانه ترانه به صورت مستقل و وابسته به هیچ ارگانی راه اندازی كرد. ابتدا این جلسات در محافل دوستانه به صورت دوره ای برگزار می شد كه به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات كارگاهی می گذشت و به تدریج با هماهنگی هایی جلسات خانه ترانه به فرهنگسرای قانون منتقل شد و به علت افزایش تعداد شركت كنندگان جلسات در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا برگزار شد.

«حرف‌هایی که باید می‌گفتم و تو باید می‌شنیدی»، «مشتری میکده‌ای بسته»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب» و «جنون منطقی» از جمله مجموعه شعرهای یداللهی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار