شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۵

کارشناس مسئول بهداشت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از ستاره دار شدن مدارسی خبر داد که در اجرای طرح مدارس مروج سلامت امتیازات لازم و قابل قبولی کسب کرده باشند.

امید مقیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که امسال به صورت جدی در زمینه بهداشت مدارس پیگیری خواهد شد، آموزش و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان و اولیای آنها است و مهارت‌های لازمی را که دانش آموزان باید بیاموزند در برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: مدارس مروج سلامت یکی از بحث‌های اصلی ما در عرصه آموزش و پرورش است که یکی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر، آموزش‌های حوزه سلامت و بهداشت محیط است.

این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت بررسی‌های لازم برای اهدای ستاره به مدارس مروج سلامت که عملکرد قابل قبولی داشته‌اند به اتمام می‌رسد و مدارسی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند معرفی خواهند شد.

مقیمی زمان آغاز طرح مدارس مروج سلامت در سطح استان را از ابتدای سال تحصیلی 91-90 اعلام کرد و گفت: مراحل اجرایی این طرح شامل دو بخش ممیزی داخلی و ممیزی خارجی است.

وی با بیان اینکه ممیزی داخلی توسط مدیران مدارس انجام می‌شود، ادامه داد: در این ممیزی مشکلات بهداشتی مدارس توسط مدیران بررسی و عنوان می‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: ممیزی خارجی توسط  کارشناسان مرکز بهداشت انجام می‌شود و پس از بررسی‌های صورت گرفته به مدارس فرصت داده می‌شود تا مشکلات حوزه بهداشت خود را در حد توان رفع کنند.

مقیمی تصریح کرد: مدارس مروج سلامت به منظور ارتقای بهداشتی در برخی از محیط‌های مدرسه مانند پایگاه تغذیه سالم(بوفه)، بهسازی وضعیت آب خوری‌ها و ایجاد فضای سبز در مدارس، بررسی سلامت بالینی دانش‌آموزان توسط مربی بهداشت و... مورد توجه و ارزیابی مسئولان مربوطه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به شیوه نادرست تغذیه دانش‌آموزان و روی آوردن آنها به فست فود و چاقی آنها، بیان داشت: متأسفانه این مشکل متعلق به جامعه است و به دلیل مشکلات زندگی صنعتی بسیاری از خانواده‌ها از تغذیه سالم محروم هستند.

این مسئول در خصوص راه حل مشکلات بهداشتی در جوامع ادامه داد: آموزش‌های صحیح به دانش‌آموزان مانع از ایجاد بسیاری مشکلات در حوزه بهداشت در جامعه می‌شود.

مقیمی همچنین افزود: در حال حاضر 700 مدرسه استان و بیش از 300 هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح مدارس مروج سلامت قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان، تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده علاوه بر اینکه تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح افزایش می‌یابد، مدارس بیشتری این طرح را اجرایی خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار