اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
طبیشی دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان: باید از رفتارهای رادیکالی پرهیز کرد/ شعار تحقق حقوق اقوام مغفول ماند / تبعیض با شیب تندتری نسبت به گذشته در حال اجراست / برخی مدیران خوزستان اعتماد عمومی را نسبت به دولت تدبیر و امید کم کرده اند
دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در خوزستان گفت: عملكرد دولت تدبير و اميد...


شوشان: دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در خوزستان گفت: عملكرد دولت تدبير و اميد را از دو بُعد بايد بررسي كرد ؛ بعد ملي و بعد محلي و استاني و باز هم ميت وان اين عملكردها را به تفكيك در حوزه های مختلف مورد كنكاش و نقد قرار داد اما براي به صورت مجمل و مختصر می توان گفت که دولت تدبیر و امید در بُعد ملي و سياست هاي كلان كشوري كارنامه موفقي داشته است. در حوزه هاي فرهنگي ، اقتصادي و بين المللی  تا حدودي عملکرد دکتر روحانی موفق بوده و قابل دفاع است اما در سطح  محلي و استاني كارنامه ايشان زياد درخشان نیست.

رحیم طبیشی افزود: البته عملکرد  دولت در سطح استانی متغیر است و در بعضي حوزه ها مثل سلامت و بهداشت و یا در حوزه عمران ، عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در مواردی همچون مبحث آب ، محیط زیست ، اشتغال و سرمایه گذاری و ... کارنامه چندان مناسبی ندارد. 

دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان با اشاره به شعار حقوق شهروندی و اقوام در دولت یازدهم گفت: روحانی در این سه سال گذشته آنگونه که باید نتوانست به وعده ها و شعارهاي انتخاباتی  خود جامه عمل بپوشاند. شعار تحقق حقوق اقوام كه از شعارهاي تبليغاتي وی بود در اين مدت مغفول ماند و به بوته فراموشي سپرده شد . این در حالی است که روحانی به عنوان عاليترين مرجع در جهت پاسداشت قانون اساسي و اجراي آن می بایست تلاش بيشتري مي كرد.

وی گفت: قانون اساسي كه اساس و شالوده حكومت اسلامي و به منزله اساسنامه نظام است مي توانست بهترين راهكار براي حل معضلات مورد استفاده قرار گيرد. اين قانون بعنوان عالي ترين سند حقوقي و اجرايي كشور تا حدود زيادي چارچوب ها را مشخص نموده است.  محورهاي در نظر گرفته شده آن خيلي روشن است . فصل سوم اين سند از اصل  ١٩تا ٤٢ حقوق و آزادي هاي ملت را مشخص و پيش بيني كرده كه از جمله آن مي توان حق برخورداري هاي همه اقوام از حقوق مساوي و عدم تبعيض است اما عملا در خوزستان براي تحقق اين امر كار مهمي صورت نگرفته و به نوعی بي عدالتي و تبعیض شايد با شيب تندتري نسبت به دوره هاي قبل در حال اجرا است.

طبیشی ادامه داد: تسلط گروهي اندك تماميت خواه با تفكرات افراطي و تهاجمي بخشي از هويت اين استان شده و عامل اساسي ايجاد كانون هاي بحراني گردیده و كار را براي دلسوزان نظام با چالشي جدي روبروكرده است. این افراد با رفتارهاي خود اعتماد عمومي را نسبت به دولت تدبير و اميد بسيار كم نموده و باني شكل گيري و نطفه پروري تفكرات راديكالي و افراطي شده اند.  این در حالی است که دشمنان  روي همين شكاف ها ايستاده و آن را رصد مي كنند. 

دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان ادامه داد: اين رفتارها موجب نگراني دلسوزان نظام و حاميان دولت شده اما متاسفانه بعضي مراكز قدرت با اينكه اين رفتارها و بي عدالتي ها را مي بينند - حتي اگر تاييد نكنند - اما با بي اعتنايي از کنارش عبور مي كنند و گاها آن ها را به رسميت هم مي شناسند. دل سوخته گان اسلام و نظام از هر فرصت و تريبوني كه بدست بياورند فرياد برمي آورند و اين بی عدالتی ها را گوشزد مي كنند .

وی افزود: بدون توجه به حقوق و مطالبات مردم هر حركتي محكوم به شكست است. بدون رفع تبعيض و تحقق عدالت راه حلي دیگری برای رسیدن به وحدت وجود ندارد. اين پسنديده نيست كه جوانان تحصيل كرده و معتقد به نظام و رهبری اينگونه مورد بي مهري قرار بگيرند و با چشمان خود شاهد عملكرد شركت ها و سازمان هايي باشند كه در محدوده شهرهاي خوزستان شکل گرفته اما از بكارگيري و استخدام آنان خودداري می کنند. 

دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان ادامه داد: وقتي سهم مديران توانمند یک قوم از شورای اداری استان كمتر از ده درصد است و بدتر از آن در برخی ادارات كمتر از دو درصد است ياس و نااميدی و بي اعتمادي ایجاد می شود.

طبیشی گفت: شوراي مشترك فعالان عرب خوزستان متشكل از افرادي علاقمند به نظام و رهبری با اتخاذ رويه اي عقلاني از راه هاي مختلف سعی کرده با روش های تعاملی و به دور از هرگونه حركت هاي نمايشي ، راديكالي و پوپوليستي مشكلات ، مصائب خوزستان را به گوش مسئولان برسانند اما متاسفانه تاکنون گوش شنوا و اراده اي براي كم و يا  بر طرف كردن اين مشكلات نيست.

وی در پایان با اشاره به اینکه روحانی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری سال آینده است ، گفت: بعنوان شخص حقيقي و نه حقوقي و دبیری شورای فعالین عرب خوزستان ، دکتر روحانی را بهترين گزينه در انتخابات آینده براي سپردن سكان امور اجرايي كشور مي دانم و معتقدم تنها گفتمان و روشي كه مي تواند در رفع اين تبعيض و رهايي از اين معضلات و ايجاد فضاي مناسب براي پيشبرد اهداف  ترسيمي موثر باشد  ، گفتمان و روش اصلاح طلبي است و از هيچ تلاشي براي پيشبرد اين گفتمان دريغ نخواهم كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار