اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
در حاشیه زخمی شدن۱۱ نفر بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی
تیراندازی در مراسم عروسی اغلب در شوش و دیگر شهرها حوادث ناگواری را به دنبال داشته است...
چند شب پیش بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی در یکی از مناطق شوش ۱۱ نفر مصدوم شدند که به بیمارستان های شوش و اهواز اعزام شدند. در سال ۹۵ حوادثی از این دست بارها مخابره شده است.

به گزارش مهر، ۱۱ نفر بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی منطقه احمدآباد زخمی شده و منابع محلی از وخامت حال دو نفر خبر دادند. گفته می شود؛ زخمی شدگان به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.

تیراندازی در مراسم عروسی اغلب در شوش و دیگر شهرها حوادث ناگواری را به دنبال داشته است و این در حالی است که شهریور امسال یکی از بخشداران شوش از کاهش ۹۰ درصدی تیراندازی در مراسمات خبر داده بود.

قتل کودک ۱۲ ساله در روستای خلف مسلم در مراسم عروسی و مصدوم شدن دو نفر از جمله یک کودک در مراسمی در شاوور، مرگ جوان ۱۹ ساله شاووری که بر اثر تیراندازی قطع نخاع شده بود نیز از همین نمونه اتفاقات بود.

دست به اسلحه بردن گویا در شوش برای برخی کار دشواری نیست. دو شب گذشته بود که سه نفر مسلح برای سرقت گوسفندی در روستای بیت اسماعیل غانم یک نفر را کشتند. چند روز قبلتر نیز در مسیر شوش به هفت تپه نیز سارقان مسلح به خودرویی که در کنار جاده، پارک کرده بود حمله کردند و خودرو را به سرقت بردند و یکی از سرنشینان را زخمی کردند.

قبل تر نیز میوه فروشی که اول صبح برای رفتن به محل کار از خانه خارج شده بود توسط فردی با ضرب گلوله کشته شد. اینها بخشی از حوادث ناگوار سال ۹۵ در شوش بود.

بیکاری، سرخوردگی و دیگر هیچ

به گفته مسئولان شهری شوش، محل های ورزشی باعث تخلیه انرژی نهفته در جوانان می شود که با کمبود این مکان ها مواجه هستیم.

مدتی پیش نیز حوادث تلخ دیگری در شوش اتفاق افتاده بود. علی، ساکن روستای سید محمد تفاخ از توابع شهرستان شوش بود. از خانه خارج و دیگر از او خبری نشد. پس از چند روز جسد به دار آویخته شده علی بر درختی در بیشه های اطراف پل حمید آباد دیده می شود. از آن موقع تا حالا ربایندگان او پیدا نشده اند.

متولیان فرهنگ دست به کار شوند

اما همه این اتفاقات نظیر سرقت و...  می تواند دلایل اجتماعی داشته باشد.

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: وقتی میزان بیکاری در شهری افزایش می‌یابد یا وضعیت اقتصادی رو به سقوط می‌رود، قدرت ساخت‌ و ساز کاهش می‌یابد و ما هر چه بیشتر و بیشتر با فضاهای خالی و رها شده روبه‌رو می‌شویم که به نوبه‌ خود سبب ایجاد موقعیت‌ های آسیب‌زا و افزایش جرائم می‌شوند.

علی چنانه اظهار کرد: در شهر شوش با کمترین مکان های فرهنگی و تجمعات هنری – اجتماعی مواجه هستیم. از جهتی برخی مناطق را در ذهن به عنوان مناطق پر خلاف تعریف کرده ایم اما ضربه را از جای دیگر می خوریم.

وی توضیح داد: به جای فعالیت های لحظه ای که همچون مسکن درد عمل می کند، باید به دنبال راه حلی کار ساز باشیم.

اهالی روستای بیت اسماعیل که دو روز گذشته یکی از هم روستاییانشان را بر اثر تیراندازی سارق از دست دادند، می گویند مدتی پیش با حضور مسئولان محلی شاوور در روستای بیت اسماعیل از مردم خواسته شد اسلحه‌های جوازدار را نیز تحویل دهند. آن نشست جدی گرفته نشد و متاسفانه به بحث امنیت روستا توجهی از سوی نهادهای مربوطه نمی شود.

اما با وجود این ناامنی ها آیا نمایندگان مردم شهر نیز برنامه ای برای بهبود وضعیت دارند؟

با این حال بارها دادستان شوش گفته است که در خصوص عواقب این اقدام به شهروندان هشدار داده شده ضمن اینکه قانون مجازات سنگینی برای عوامل تیراندازی در مجالس در نظر گرفته است.

اما چرا با همه این هشدارها اما اتفاق خوبی در این حوزه رخ نمی دهد؟

برچسب ها: شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار