اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
سبقت شهرداری در پیست بی رقیب
با فرا رسیدن روزهای بهاری پایان سال و آغاز ورود مهمانان نوروزی و شکوفایی طبیعت ، شهرداری شاید یکی از پرکارترین روزهایش را تجربه میکند . روزهای پرکاری که با روز شهردار همزمان است . تقدیر نماینده خرمشهر از عزیز ساعدی ، بهانه ای شد که به بخشی از عملکرد این دستگاه اجرایی سری زده و تاملی در احوالات آن کنیم.
شوشان : بعد از استعفای حویزاوی و تغییر و تحولات ایجاد شده در نیروهای شهرداری و دوران سرپرستی ساعدی، این مجموعه با تبلیغات کلان و سازمان یافت در پی کسب رضایت عمومی یا به بیان بهتر چهره ی مردمی  بوده و هست . 
 
‌تمام اتفاقات و فعالیت های ریز و درشت شهرداری در فضای مجازی و حقیقی رصد ، مخابره و بزرگنمایی میشود . 
هرچند در دوره ای که دوایی متصدی پست شهرداری بود این برنامه ها متوقف شد اما بار دیگر با حضور ساعدی بعنوان شهردار، نمایشگاه تصاویر خبری شهرداری مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.
هر عضو از گروههای مجازی اگر سری به گالری موبایلش بزند بی شک تصاویر مختلفی از شهردار یا کارمندان شهرداری را مشاهده میکند.
 گویا شهرداری قصد دارد بیش از اینکه فارغ از حواشی مشغول کار تخصصی و زیربنایی خود شود ، مقبولیت عمومی مردم را با تبلیغ مکرر و گاهی ملال آور بدست آورد .
تا حدی که حتی پرداخت حقوق کارمندانش یا توزیع شیر بین پاکبانانش یا حضور نیروهایش در مراسم مذهبی  راهم رسانه ای میکند .در صورتی که این برنامه ها،جزء فعالیتهای روتین و معمول اکثر دوایر دولتی است ، اگرچه رسیدگی به وضعیت رفاه و معیشت کارکنان شهرداری پسندیده است است اما نیازی به اینهمه بزرگنمایی و رسانه ای شدن نیست و انتشار ان در جامعه جز اینکه برای جلب توجه باشد دلیل دیگری نمیتواند داشته باشد.
فرض کنید همه ی بخش های دولتی ، خصوص ویاحتی آموزشی بخواهند دست به اینگونه تبلیغات بزنند ، آنوقت رسانه ها پر از اخبار بی ارزش و شخصی میشود که جامعه را نه به آگاهی و تعالی که به ترویج کارهای نمایش سوق میدهد.
متاسفانه دیریست که فضای آزاد سیاسی خرمشهر تحت عناوین مختلفی مورد تجاوز قرار گرفته و کار را برای افراد مستقل دشوار کرده است . محیطی که باید عرصه ی خدمت به مردم باشد بیشتر شبیه میدان جنگ قدرت شده است . 
با تمام فعالیت هایی که شهرداری به زعم و تبلیغ خود در شهر انجام داده ، زیرساختهای شهر هنوز هم بکر و دست نخوره و فرسوده باقی مانده اند .
دست اندر کاران و برنامه ریزان شهرداری باید این حقیقت را بخوبی درک کنند که نتایج و بازخورد فعالیت های شهرداری خود بخود در شهر مشهود است و اگر مفید و مثمر ثمر باشد قطعا خود شهروندان متوجه آنها خواهند شد.

با نزدیک شدن به انتخابات شورای شهر و جناح بندی های پیش رو انتظار میرود شهرداری ضمن حفظ استقلال خود فارغ از هرگونه حاشیه و جناح بندی به کار تخصصی و زیرساختی مشغول باشد که قطعا رضای خدا و رفاه مردم در آن بیشتر مشهود است.




عکس : تقدیر عبدالله سامری خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی از عزیز ساعدی شهردار خرمشهر به مناسبت ۲۵ اسفند روز شهردار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار