اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
مواجه با اخبار حزن آلود در این سه روز اخیر ، چنان سخت و گران بود ، که تمرکز ذهن مرا نسبت  به تقویم ،  و یادآوری صفحه بیست و پنجم‌ اسفند ؛ سالروز شهادت یکی از مردان بزرگ این سرزمین دور کرد ! ( رضایم‌ به رضای حق و امید به رحمت و شاکر اوییم )  مهندس شهید مهدی باکری اسوه  اخلاق ، تعهد توام با تخصص ، عشق به مردم و میهن بارنگ و بوی خدایی شدن ...بطورکلی  مرور زندگی  خانواده باکری  و  حکایت ورد  سه فرزند این خانواده ( علی ، مهدی و حمید ) به عرصه فعالیتهای اجتماعی ، سیاسی ،  مبارزاتی ، حماسی ،خواندنی و  عبرت آموز است و شور و شعوری تازه در ذهن و وجود ما می آفریند. حتی نحوه شهادت این سه برادر .

 تامل در زندگی مهدی باکری به ما می آموزد که "عناوین  اداری و نظامی" و " مدرک تحصیلی "تنها و تنها  وسیله هستند  و نه هدف  و دستمایه ای برای ابراز فخر کاذب و خود را تافته جدا بافته از مردم دانستن !  

مهدی باکری در برهه ای از زمان  شهردار بود و در برهه ایی دیگر فرمانده لشکر ، آنهم با مدرک مهندسی ، اما قبل از هر چیز  انسانی بود زاییده و پرورده  احسان  که مقصد را خوب میشناخت ... ایکاش از باکری بیاموزیم که قبل از رسیدن به عناوین چشم نواز ، ظرفیت انسانی و اخلاقی  خودمان را بالاببریم  و ایمان خود را به عناوین و مدارک نبازیم !  کتاب "خدا حافظ سردار " را سال هفتادوهشت تهیه کردم ، بی تردید شناخت جامع ابعاد ارزشمند شخصیتی  مهدی باکری با مطالعه یک کتاب حاصل نمی شود ، اما حداقل تلنگر و جرقه ای به افکار ما وارد خواهد کرد ، بخصوص مشاهده  دعای موجز او ؛ خدایا مرا پاکیزه بپذیر. چه آرمانی والاتر از این ؟یادش تا ابد سبز...

برچسب ها: رضاکیانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار