اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
برای اولین بار در استان خوزستان
پویش سفیران سبز زمین آموزش و فرهنگ سازی ، توزیع کیسه پارچه ای و پلاستیکی جهت تفکیک زباله خشک...
شوشان: پویش محیط زیستی "سفیران سبز زمین " برای آموزش و فرهنگ سازی و پیشگیری  از رهاسازی زباله جایگزینی کیسه پارچه ای به جای پلاستیکی در ایام نوروز آغاز شد.

دبیر تخصصی منابع طبیعی تشکل های مردم نهاد خوزستان از پویش محیط زیستی «سفیران سبز زمین» برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد و گفت: پویش «سفیران سبز زمین» آموزش و فرهنگ سازی ، توزیع کیسه پارچه ای و پلاستیکی جهت تفکیک زباله خشک در مبادی ورودی شهرها ، پارک ها و مکان های عمومی برای مهمانان نوروزی در نظر دارد .

دهکردی عنوان کرد: به همت تعدادی از انجمن های فعال محیط زیست و منابع طبیعی استان و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان ، شهرداری ها و فعال محیط زیست کشور (دکتر رادمنش)، آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی و توزیع کیسه های پارچه ای با شعارهای محیط زیستی ، بروشور و کیسه پلاستیکی جهت تفکیک زباله در نوروز 96 را در مبادی ورودی شهرها ، پارک ها و مکان های عمومی برای مهمانان نوروزی در نظر دارد . 

دهکردی ابراز کرد: بیش از 500 سال برای تجزیه کیسه‌های پلاستیکی مدت زمان لازم بوده و سالانه 300 میلیون تن کیسه پلاستیکی در سطح جهان تولید می‌شود که رها شدن این کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت ضرر زیادی برای طبیعت دارد .

دبیر تخصصی منابع طبیعی تشکل های مردم نهاد خوزستان با اشاره به اینکه فرصت و امکان بهره برداری ما از طبیعت بسیار اندک است گفت: ما باید با تولید کمتر زباله و تفکیک آن و جلوگیری از رهاسازی در طبیعت و از طرفی با تسهیل کردن کار بازیافت، به بازگشت آن در چرخه تولید کمک کنیم.

وی تصریح کرد :زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار و برخورد منطقی و ضابطه مند ما با قوانین طبیعت است و هرگونه ناملایمت ما با طبیعت، اثرات مخرب و جبران ناپذیری دارد.

دهکردی با بیان اینکه شهروندان باید در حفظ محیط زیست و طبیعت پیشتاز باشند اظهار کرد: همکاری مردم می تواند در داشتن یک شهرپاک با چهره زیبا کمک شایانی کند و با توجه به رسالت دینی و اخلاقی ما نسبت به طبیعت بکر خدادادی ، انتظار می رود در این مسیر حرکت روبه جلویی داشته باشیم .

دهکردی اظهار کرد : روز 13 فروردین در تقویم ما به نام روز طبیعت نامگذاری شده اما می توان گفت این روز هم مثل روز هوای پاک (29 دی) از آلوده ترین روزهای سال است که متاسفانه در ان تخریب محیط زیست و طبیعت زیاد به چشم می خورد .

وی ادامه داد : از همه مردم و دوستداران طبیعت درخواست می کنیم که به این پویش بپیوندن و سال 96 را سال توجه بیشتر به طبیعت و محیط زیست قرار دهند و داشتن شهر پاک و شهر عاری از هرگونه الودگی را در کانون توجه خود قرار دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار