مشاهدات در سطح شهر اهواز نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه از پرتقال گرفته تا سیب و کیوی و نارنگی در هفته‌ای که گذشت نسبت به روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که دیگر در این ایام رسانه‌ای هم فعالیت آن‌چنانی نداشته که مسئولان مقصر این گرانی را رسانه‌ها عنوان کنند. "> کار کارستان در کنترل بازار میوه در نوروز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰

مشاهدات در سطح شهر اهواز نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه از پرتقال گرفته تا سیب و کیوی و نارنگی در هفته‌ای که گذشت نسبت به روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که دیگر در این ایام رسانه‌ای هم فعالیت آن‌چنانی نداشته که مسئولان مقصر این گرانی را رسانه‌ها عنوان کنند.

اختصاصی شوشان : مشاهدات در سطح شهر اهواز نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه از پرتقال گرفته تا سیب و کیوی و نارنگی در هفته‌ای که گذشت نسبت به روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که دیگر در این ایام رسانه‌ای هم فعالیت آن‌چنانی نداشته که مسئولان مقصر این گرانی را رسانه‌ها عنوان کنند.

در کنار این افزایش قیمت، وجود میوه‌های بدون کیفیت در بازار را نیز نباید نادیده گرفت که با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از میوه‌های این ایام ذخیره ماه‌های گذشته بود، بنابراین باید منتظر پاسخگویی مسئولان در این زمینه بود. در این باره اميرحسين نظري رئيس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان به خبرنگار ذره بین گفت : با توجه به تورم موجود در بازار براي تنظيم بازار بخصوص در ایام تعطیلات نوروز 140 كانكس و چادر در استان برپا شد كه اين مهم امكان تهيه اقلام مورد نياز خانوار از قبيل گوشت قرمز- مرغ و ميوه را فراهم كرده بود. همچنين 200 نقطه در اهواز هم به اين مهم تجهيز شده بود و امكان تهيه اقلام را در 5 دقيقه به هر خانواري داده بود. چنين اقدامي در كل كشور بي نظير بوده است و اين مهم تنها براي آسايش خوزستاني هاي عزيز به اجرا درآمده است.نظري در خصوص علل افزايش قيمت گوجه فرنگی گفت: گراني گوجه فرنگی فصلي است و قطعا تا پايان هفته جاري و با ورود گوجه به بازار كاهش چشمگيري خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت : از 20 اسفندماه 1391 تا 15 فروردین ماه 1392 در بیش از 250 مرکز عرضه مستقیم بیش از 3000 تن سیب و پرتغال، 2000 تن گوشت قرمز و 8000 تن مرغ منجمد با قیمت دولتی توزیع شد، همچنین بیش از 12000 تن برنج را در این ایام برای کنترل نرخ در بازار به دست مردم رسانده ایم. بازرسی ها جهت کنترل بر قیمت ها در بازار با استقرار اکیپ های سیار و نظارت شبانه روزی انجام گرفت که در این مدت 53 هزار 131 مورد بازرسی صورت گرفته و 3هزار 706 پرونده متخلف متشکل ایجاد شده که ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر 38859242853 ریال بوده است.

لازم به ذكر است: با همت و تلاش سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان بازار ميوه گوشت قرمز و گوشت مرغ به خوبي تنظيم شده بود و شب عيد براي مردم با آرامي گذشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار