اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
به محض آن‌که وارد رستوران شدیم پیش‌خدمت بدون خوش‌آمد گویی گفت مدارک اقامتت را بده. من هم سریع مدارکم را نشان دادم. نمی‌دانستم چه بگویم. برای چند دقیقه ذهنم قفل شده بود و شوکه بودم.
در جنوب ایالت کالیفرنیا٬ در منطقه‌ای نزدیک به مکزیک٬ یک پیش‌خدمت رستوران که از چهار مشتری زن درخواست مدارک اقامتی کرده بود٬ اخراج شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، یکی از این چهار مشتری، ماجرا را در فیسبوک نوشت. داستانی که بیش از هزار بار به اشتراک گذاشته شد و صدها نفر پای آن نظر نوشتند.

عده‌ای هم نویسنده را به انتشار "خبر جعلی" متهم کردند. مدیر رستوران سنت مارک٬ در ساحل هانتینگتون٬ از این اتفاق عذرخواهی کرد و گفت پیش‌خدمت را اخراج کرده است.

دیانا کاریلو که تبار مکزیکی دارد گفت که پیش از این هیچ‌وقت این‌طور مورد تبعیض قرار نگرفته بوده است.

چهار زنی که با هم به رستوران رفتند همه متولد آمریکا هستند.

کاریلو می‌گوید: "به محض آن‌که وارد رستوران شدیم پیش‌خدمت بدون خوش‌آمد گویی گفت مدارک اقامتت را بده. من هم سریع مدارکم را نشان دادم. نمی‌دانستم چه بگویم. برای چند دقیقه ذهنم قفل شده بود و شوکه بودم."

ظاهرا پیش‌خدمت از سه زن دیگر همراه او هم همین مدارک را خواسته و گفته بدون دیدن آنها و اطمینان از این‌که آنان اجازه اقامت دارند٬ نمی‌تواند به مشتریان غذا بدهد.

دونالد ترامپ٬ پیش از رسیدن به ریاست جمهوری وعده داده بود که بین آمریکا و مکزیک دیوار می‌کشد و مهاجران غیرقانونی را بیرون می‌کند.

کاریلو می‌گوید بسیاری از کاربران فیسبوک او را به دروغگویی متهم کرده‌اند، اما او وظیفه خود می‌دانسته که بگوید چه اتفاقی برایش افتاده و دیگران را درباره تبعیض آگاه کند.

به گفته او، صاحب رستوران برای رسیدگی به شکایتشان به موقع آمده و عذرخواهی کرده اما آنان دیگر تصمیم گرفته بودند که رستوران را ترک کنند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست٬ صاحب رستوران روز دوشنبه با این چهار نفر تماس گرفته و گفته علاوه بر دادن یک کارت مهمان ویژه در رستوران٬ ۱۰ درصد از درآمد رستوران در روزهای آخر هفته را به یک نهاد خیریه خواهد داد.

این چهار زن پیشنهاد دریافت کارت مهمان را نپذیرفتند، اما توصیه کردند که آن مبلغ به یک موسسه خیریه جوانان مهاجر در اورنج کانتی کالیفرنیا داده شود.

برچسب ها: آمریکا ، اقامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار