انتقال تدریجی مدیریت امور و مسائل محلی و منطقه‌ای از دولت به مردم با هدف جلب مشارکت مردم در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، اقتصادی، رفاهی و دیگر امور، از مهم ترین اهداف طولانی‌مدت تشکیل شوراها است.

"> نخبگان از ویژگی های شورای چهارم می گویند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴

 

انتقال تدریجی مدیریت امور و مسائل محلی و منطقه‌ای از دولت به مردم با هدف جلب مشارکت مردم در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، اقتصادی، رفاهی و دیگر امور، از مهم ترین اهداف طولانی‌مدت تشکیل شوراها است.

 

اختصاصی شوشان: انتقال تدریجی مدیریت امور و مسائل محلی و منطقه‌ای از دولت به مردم با هدف جلب مشارکت مردم در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، اقتصادی، رفاهی و دیگر امور، از مهم ترین اهداف طولانی‌مدت تشکیل شوراها است.

در این باره سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شوشان گفت: برای شهر اهواز انتخابات شورای شهر شرایطی متفاوت تر را دنبال می کند و انتظارها بسیار بالاست، اما از طرفی خود مردم هم باید انتخاب صحیح و اصلح را انجام دهند و بدور از هر گونه رای سیاسی، جناحی و قومی به فکر توسعه و آبادانی اهواز باشند.

وی بیان داشت : موضوعی که در این مبحث مطرح می شود شورای پاک و بدون مشکلات حاشیه ای است که می بایست سرلوحه کار خود را خدمتگزاری به مردم و تغییر چهره شهر به خصوص در مبلمان شهری، فضای شهری و عمران شهری قرار دهند، اما سومین خصیصه ای که شورای چهارم می بایست داشته باشد تخصص است و تخصص به این معنی نیست که همه اعضاء مهندس عمران باشند و یا به مسائل عمرانی آشنایی داشته باشند، زیرا می توانند با آشنایی به مسائل حقوقی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و مدیریت شهری حلقه های مفقوده شورا را پیدا کنند و شورای آماده به رزمی را تشکیل دهند که این شورا تشکیل نمی شود جز با انتخاب صحیح مردم و قطعا چنین شورایی می تواند عقب ماندگی های اهواز را جبران کند.

وی اضافه کرد : پیشنهاد ما به عزیزانی که وارد عرصه انتخابات می شوند این است که ویژگی هایشان را به مردم بگویند نه اینکه به فکر تخریب دیگر کاندیداها باشند که متاسفانه این اتفاقات بسیار در انتخابات رخ می دهد و در نهایت بعد از اعلام نتایج شرمندگی برای افرادی می ماند که به تخریب کاندیداها دست زده اند.

همچنین غلامرضا سبزعلی عضو سابق شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در شورای آینده باید مدیران و اعضای شورا در پی رفع نقاط ضعف برآیند، زیرا هیچ دستگاهی خالی از ضعف و ایراد نیست و قطعا در شورای سوم هم ضعف هایی وجود داشته است که در شورای چهارم باید مانع از این اتفاقات شود.

سبزعلی در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان که شورای سوم فرصت توسعه را از اهواز گرفت گفت : باید برنامه ریزی های مناسبی برای توسعه شهر صورت گیرد که قطعا عقب ماندگی هایی را که در شورای سوم برای اهواز تصور می کنیم هم مقصری به نام شورا دارد و هم مقصری به نام افرادی که بیش از اندازه در کار شورا دخالت کردند و همین موضوع باعث استیضاح های فراوان و چالش های بی شمار برای شورا شد که می شد با توجه به اینکه شورا روال عادی کار خود را در پیش گرفته بود مانع از انحلال آن شد.

وی در پایان گفت : هر فردی که قصد ورود به عرصه انتخابات شورا را دارد می باید بدور از کارهای حزبی، سیاسی، جناحی وارد این عرصه شود تا بتواند مسائل عمرانی شهر را به نتیجه برساند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار