اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
در اصل با توجه به آمار بازیکنانی چون حسینی ، عزت اللهی و رضاییان که همه بازیهادر ترکیب اصلی بوده اند عملا تیم ملی ایران برای 8 پست در زمین مسابقه از 17 بازیکن استفاده کرده است. آماری که بسیار سرسام آور به نظر می رسد.
مهدی شادمانی - تغییرات متعدد تیم ملی در ترکیب اصلی اش در بازی های گذشته امکان پیش بینی ترکیب را از بین برده. این اتفاق در حدی رخ داده که به سختی می شود 4 یا 5 بازیکن اصلی تیم ملی را حدس زد و باقی بازیکنان ممکن است با نظر کی روش تغییر کنند. 

نگاهی به جدول ترکیب اصلی 5 بازی گذشته (  چرا تیم کی روش مرموز و غیرقابل پیش بینی است؟ )  تیم ملی ایران نشان می دهد که بازیکنان معدودی ترکیب اصلی تیم ملی را به صورت مداوم تجربه کرده اند که ترکیب دفاعی تیم بدنه اصلی را تشکیل می دهد. 

یعنی تیم ملی ایران در فاز دفاعی با تغییرات کمی رو به رو بوده اما در فاز هجومی همیشه پر تغییر بوده است. براین اساس می شود گفت که در 3 پست دروازه و دفاع و هافبک دفاعی بازیکنانی وجود دارند که به احتمال زیاد بازی می کنند. اما در پست های دیگر تیم ملی با تغییرات زیادی همراه بوده است. 

پست های غیرقابل پیش بینی تیم ملی به کدام بازیکنان می رسد؟(+شماتیک)

در اصل با توجه به آمار بازیکنانی چون حسینی ، عزت اللهی و رضاییان که همه بازیهادر ترکیب اصلی بوده اند عملا تیم ملی ایران برای 8 پست در زمین مسابقه از 17 بازیکن استفاده کرده است. آماری که بسیار سرسام آور به نظر می رسد.

دروازه بان و دفاع کم تغییر
علی رضا بیرانوند دروازه بان اصلی تیم ملی است و بعید به نظر می رسد که جایش را به کسی بدهد. او 4 بازی در ترکیب اصلی بوده. جلال حسینی و رامین رضاییان هر کدام با 5 حضوردر ترکیب اصلی بهترین رکورد را دارند و بعید به نظر می رسد که جایشان را به کسی بدهد. همینطور پورعلی گنجی و محمدی هم با 4 بازی حضور در ترکیب اصلی به نظر می رسد که شانس زیادی برای بازی کردن داشته باشند. با این همه محمدانصاری و پژمان منتظری گزینه هایی هستند که ممکن است شانس بازی کردن در یک پست دفاع میانی را پیدا کنند. همان طور که شانس کمی هم برای حاج صفی وجود داردکه دفاع چپ باشد.

هافبک دفاعی
سعید عزت اللهی هرچند در خط هافبک بازی می کند اما حتما یکی از ارکان اصلی تیم دفاعی کی ورش است مخصوصا زمانی که بدانیم او هم یکی از 3 بازیکنی است که هر 5 بازی را از ابتدا در ترکیب اصلی بوده اما پست کناری عزت اللهی در این بازی ها بین 3 بازیکن تغییر کرده ، تیموریان ، حاج صفی و ابراهیمی. با علم به اینکه تیموریان در فهرست تیم ملی جایی ندارد وابسته به تاکتیک مورد نظر کی روش یکی از دوبازیکن حاج صفی سرعتی و ابراهیمی قدرتی به میدان خواهند . حضور هر یک از این بازیکنان ضرب آهنگ تیم ملی را تعیین می کند. 

هافبک هجومی
هرچند شماره 10 تیم ملی 3 بازی در ترکیب اصلی بوده اما دژاگه یک رقیب سرسخت به نام مسعود شجاعی برای حضور در ترکیب اصلی دارد. کاپیتان تیم ملی هرچند آماده است اما حتی ممکن است که وحید امیری هم به جایش به زمین برود و همین مساله پست شماره 10 تیم ملی را خالی می کند. 
وینگر ها
برای پست وینگر راست به نظر می رسد که علیرضا جهانبخش حضورخودش را قطعی کرده باشد . او سرحال و آماده است و کی روش هم در 4 بازی از او در ترکیب اصلی استفاده کرده است اما برای وینگر سمت چپ گزینه های زیادی وجود دارد .ازامیری گرفته تا طارمی تا مسعودشجاعی و تا حتی کریم انصاریفردبرای فهمیدن بازیکنان اصلی حاضر در این پست فقط باید صبرکرد.

مهاجم نوک
اگر قرار به محبوبیت نزد سرمربی و هواداران باشد سردارآزمون گزینه اول است و اگر قرار به آمادگی باشد به نظر می رسد که گوچی شانس بیشتری داشته باشد. در امادگی بدنی حتی کریم انصاری فرد هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارد و تازه این ها به شرطی است که کی روش از طارمی به عنوان مهاجم هدف استفاده نکند. این قصه پست مهاجم اول است پستیکه مانند 7 پست دیگر تیم ملی تکلیف نامعلومی دارد. 

برچسب ها: تیم ملی ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار