اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
سید غلامرضا شریفی

 
مناقشه شهردار و رییس شورای شهر اهواز در جریان نشست پایان سال شورا بر گفتنی های پیشین در این حوزه صحه گذاشت و به تعبیری قانون نانوشته حاکم بر این فرآیند که حاکی از سهم هر عضو شورا در معرفی فردی برای تصدی مسئولیتی در شهرداری است پرده برداشت،این در حالیست که در شرح وظایف ۳۴ ماده ای شوراها چنین وظیفه ای برای اعضای شورا پیش بینی نشده است هرچند که نظارت بر حسن اجرای وظایف مدیران شهری از وظایف ذاتی شوراهاست.
در جلسه پایان سال شورای اسلامی شهر اهواز شهردار این کلانشهر یکی از مدیران دستگاه متبوع خود که اخیرا بازداشت شده را از مدیران پیشنهادی رییس شورا عنوان می نماید و رییس شورا نیز در پاسخ، مدیر مزبور را فرزند یکی از مقامات بلند پایه استان اعلام می نماید و خطاب به شهردار خود را پیشنهاد دهنده و شهردار را منصوب کننده می داند که می بایست در این خصوص پاسخگو باشد.

همین یک بخش از صحبت های رییس شورا و شهردار اهواز که توسط رسانه ها مخابره شد خود به خوبی مبین مناسبات حاکم بر مدیریت شهری و معادلات تعیین کننده در انتصابات این حوزه است!

حال پرسشی پیش روی نگارنده به عنوان یک شهروند قرار می گیرد و آن اینکه آقای رییس شورا لطفا بفرمایید محل اعراب فرد شایسته و تحصیل کرده در بدنه شهرداری که از قضا از نعمت پدر عالیرتبه هم بهره مند نیست در این مدیریت سفارشی کجاست؟

آقای رییس در برابر اذهان عمومی چه شما به عنوان پیشنهاد دهنده و چه شهردار به عنوان پیشنهاد پذیرنده یا منصوب کننده هردو مسئولید. اگر از محل پیشنهاد شما رییس شورا و انتصاب آقای شهردار بستری برای تضییع اموال عمومی و بیت المال فراهم شده هر دو به یک اندازه مسئولید و در مقام پاسخگو در برابر اذهان عمومی"اوقفوهم انهم مسئولون".

آقای شهردار بر فرض قبول این فرضیه که آن فرد گزینه پیشنهادی آقای رییس بوده،آیا این امر سالب مسئولیت شما به عنوان تفویض کننده حکم انتصاب و ناظر بر عملکرد وی بوده؟

بدون تردید داشتن استقلال تصمیم و چینش تیم مدیریتی بر اساس رویکرد و شیوه خود از بدیهی ترین حقوق یک مدیر کلان شهری است،قطعا پذیرش یک فرد پیشنهادی و امضای حکم انتصاب وی در یک مناسبات غیر سیستمی مبتنی بر سفارش راه را هم در آینده بر نظارت شهردار بر عملکردش در طول تصدی آن مسئولیت می بندد حال با این تصور که از این دست مدیران سفارشی در بدنه مدیریت شهری بیش از آن یک نفر باشند باید عطای نظارت بر عملکردشان را هم به لقایش بخشید.بنابراین آقای شهردار اساسا ماندن در چنین سمتی که اغلب مدیرانتان سفارشی هستند و در فرآیند نظارت بر عملکردشان هم در محظورات هستید چه توجیهی دارد؟! و ...
در اغلب نقاط دنیا شهرداری و شورا به مثابه یک دولت و پارلمان کوچک به شمار می روند که رابطه معنا داری با سطح رفاه و زندگی مردم دارند از اینرو با توجه به در پیش رو بودن انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی جا دارد شهروندان عزیز با مطالعه عملکرد شوراها در چهار دوره پیشین و بر اساس شاخص های مد نظر حضرت امیر(ع)"چشم و دل سیر،برخاسته از خانواده ای صالح و خوشنام،متخصص،متعهد و مردمی"انتخاب اصلحی را رقم بزنند تا انشاءالله شاهد توسعه و تحقق رفاه شهروندان اهوازی باشیم. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار