اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
عبدالرضا دسومی 

از نیازهای ضروری و مستمر هر یک از سیستم ها و ساختارهای باز که در تعامل با محیط هستند، گرفتن بازخورد از عملکرد وافعال خود با هدف اصلاح و بهبود مستمر فعالیت  هر یک از سیستمها می باشد.

توقع یک رفتار مبتنی بر برنامه و سیستم از شورای هماهنگی احزاب در استان خوزستان با قدمتی حدود 20 ساله ،تکلیف مالایطاق نیست. یکی از علل عدم رفتار و عملکرد استراتژیک احزاب و مجموعه های اصلاح طلب در استان، فقدان عملکرد و رفتار مبتنی بر راهبرد و استراتژی های تعریف شده و بلند مدت می باشد فعالیت احزاب در این استان عمدتا متاثر از شرایط، کوتاه مدت و قائم به شخص بوده است.

نبود  برنامه ، رفتارها و تصمیمات منفعلانه و عکس العملی، ضعف محتوایی ،غفلت از کادر سازی و عدم توسعه کمی وکیفی ،تماما" ناشی از فقدان نگاه راهبردی و تکیه و اکتفا به رفتارهای سیاسی شکلی و خلق الساعه است.

حسن این رفتارهای سطحی ، سهل و آسان بودن به دلیل عدم لزوم انجام کارهای بنیادین وریشه ای و به عبارتی عدم نیاز به تقبل زحمت پیش بینی، و انجام فعالیت های مبتنی بر برنامه ریزی،سازماندهی، کارهای نظری و تئوریک ،آموزش و... می باشد اما معایب آن اینکه، همواره نتایج کوتاه مدت و عدم ماندگاری و استمرار نتایج حاصله ، بجای تاثیر گذاری بر شرایط محلی، کشوری ، منطقه ای وخلق و ارائه شرایط و  وضعیت بهینه ، عمدتا" دارای رفتارهای تبعی و به عبارتی دارندگان این روش  ومنش ، همواره خود را تسلیم فضاهای خلق شده و تحمیلی توسط دیگران و هم چنین به دلیل خلاء  مبانی نظری ، رفتار متشکل وبرنامه ریزی شده، منتظر  ناجی وکاریزما می باشد.

در انتخابات اخیر مجلس اصلاح طلبان استان پس از رد صلاحیت اشخاص وابسته بخود و برای غلبه بر شرایط تحمیل شده ، از بین کاندیداهای موجود ،سه نفر که هیچ فعالیت و ارتباط سیاسی اصلاح طلبی در پیشینه خود نداشتند را برای شهرستان اهواز انتخاب و بدون ترسیم یک برنامه برای تمامی مراحل بویژه برای پس از انتخاب شدن و طی دوران نمایندگی، از افراد پیش گفته، حمایت و آنها را به مجلس فرستادند .

در سایر شهرستانها نیز نه تنها توفیقی نصیب اصلاح طلبان نشد، بلکه شاهد رفتارهای تقابلی از سوی بعضی منتخبین مورد حمایت خود می باشند. رفتار منتخبین اهواز ( اگرچه علی رغم رفتارهای فردی و بعضا" متضاد، وضعیت بهتری دارند) و سایرین، وفق برنامه  و مورد رصد و مدیریت اصلاح طلبان نمی باشند ، همه این وضعیت آشفته و عدم داشتن پاسخ به رای دهندگانی که به دعوت اصلاح طلبان به لیست امید رای دادند ، محصول و نتیجه عمل غیر تشکیلاتی غیر بنیادین، فردی ،متاثر از شرایط، هر یک از تشکل های اصلاح طلبان (با تفاوت های حداقلی) می باشد.

امروز نیز عدم ورود و شروع مباحث شورا و اتخاذ راهبرد انتخاباتی برای شورای شهر دوره پنجم از سوی اصلاح طلبان استان (علی رغم فرصت محدود باقی مانده) ، ناشی از نگاه سطحی و فقدان فعالیت های تئوریک و نظری وراهبردهای تشکیلاتی به عنوان ستون فقرات هرفعالیت متشکل سیاسی می باشد .

رفتارهای سطحی باعث تاثیر گذاری بعضی افراد (بعضا"شاید دارای سابقه و عنوان اصلاح طلبی باشند ،اما ممکن است در داشتن رفتار ومنش اصلاح طلبی قابل توجه،کارنامه قابل دفاعی نداشته نباشند) به عنوان تصمیم ساز بر رفتار و تصمیم انتخاباتی اصلاح طلبان خوزستان موثرباشند، لذا ضروریست اصلاح طلبان بویژه رئیس واعضای محترم شورای سیاست گذاری استان با عطف توجه به نقاط قوت و ضعف شورای سیاست گذاری پیشین ،و مستقل از فضای خلق شده توسط نشستهای محفلی، و صرفا"باتکیه بر واقعیت های جامعه ونگاهی به ادوار گذشته شورای شهر و تکیه بر مبانی اصلاح طلبی و با داشتن نگاهی بر خواسته از عمق استراتژیک، نسبت به تصمیم سازی و تصمیم گیری تاریخی، در ارائه لیستی از افراد  پاکدست، برنامه محور، دارای نگرش سیستمی و با نگاهی قانون محور، نقطه عطفی در خروج اصلاح طلبان از تصمیمات سطحی و منفعلانه ، تخاذ نمایند.

 تسریع در ورود به مباحث شورای شهر، موجب اتخاذ تصمیمات پخته و غیر متاثر از باندهای ثروت و قدرت خواهد بود. تصمیمات پخته و غیر انفعالی شورای سیاست گذاری، موجب بسط و عمق بخشیدن به نگاه ونظر اصلاح طلبانه جامعه و تقویت پایگاه سیاسی و اجتماعی تشکل های اصلاح طلبان خواهد بود.

برچسب ها: عبدالرضا دسومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار