اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
حسین ساقی
 
از اهمیت مشورت با جوانان و حضورشان در تصمیم گیری ها ، بزرگان زیادی در این مورد تاکید داشته و سخن ها گفته اند. برای نمونه حضرت علی (ع) در فرازی از نهج البلاغه اشاره دارد که :
هرگاه کاری برایتان پیش آمد که احتیاج به مشورت پیدا کردید ابتدا آن را با جوانان در میان بگذار ، زیرا جوانان تیزهوش تر و از سرعت حدس بیشتری برخوردارند ، سپس درباره آن با میانسالان و پیران رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند چرا که آنان از تجربه بیشتری برخوردارند.

باری بر اساس همین گفته ی مبارک ، حضور و ظهور تدریجی جوانان در بدنه و ساختار مدیریت جامعه از آنجایی اهمیت پیدا میکند که جوانان و نیروهای پویا و آگاه به علوم روز در کنار پیران باتجربه و میدان دیده ، فرصت کسب فنون و راه و روش های مدیریت حاصل از تجربه آن عزیزان را براحتی فرا میگیرند و از آزمون و خطاهای بر سر راهشان می کاهند.

از مهمترین عرصه های مشورتی که لزوم حضور جوانان در آن به عینه مشهود است شوراهای شهر و روستا می باشند که در آن از توانایی های هوشی و  استعدادی پویای آنها برای پویایی و جوان ماندن امورات مدیریت شهری باید استفاده نمود.

از طرفی باتوجه به جوان بودن جامعه و نیاز به نشاط و امید در بین این اقشار، نیاز قطعی و ضروری استفاده از اراء و افکار پویای آنها بیش از پیش مشهود خواهد بود به نحوی که عدم بکارگیری نظرات و ایده های این اقشار در برخی موارد باعث نومیدی و دلزدگی آنان خواهد شد.

از بین مزایای بیشمار این نحوه نگرش مدیریتی بی تردید باید به منافع اقتصادی و مالی حاصل از کاهش هزینه فرصت از دست رفته اشاره کرد .

هدر رفت منابع ناشی از کم تجربگی مدیران مصداق بارز هزینه فرصت از دست رفته می باشد. لذا حلقه مفقوده و مغفول مانده مدیریت شهری که همان حضور پر رنگ و فعال جوانان در کنار میانسالان و پیران پُر تجربه در این عرصه  هست باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولین دلسوز کشور عزیزمان قرار گیرد.


برچسب ها: حسین ساقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار