مهندس میرمجید میر زنده دل از اثرگذاری قابل توجه تشکل های مردمی در مسایل و مشکلات مختلف جامعه خبر داد. وی دلیل اصلی این تاثیرگذاری را حضور خودجوش مردم و نخبگان و فرهیختگان اعلام کرد. "> تشکل های مردمی، کانونی برای حضور نخبگان و فرهیختگان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱

مهندس میرمجید میر زنده دل از اثرگذاری قابل توجه تشکل های مردمی در مسایل و مشکلات مختلف جامعه خبر داد. وی دلیل اصلی این تاثیرگذاری را حضور خودجوش مردم و نخبگان و فرهیختگان اعلام کرد.

اختصاصی شوشان : مهندس میرمجید میر زنده دل از اثرگذاری قابل توجه تشکل های مردمی در مسایل و مشکلات مختلف جامعه خبر داد. وی دلیل اصلی این تاثیرگذاری را حضور خودجوش مردم و نخبگان و فرهیختگان اعلام کرد.

دبیرکل اعتلاف تشکل های مردمی کشور با بیان اینکه بنا به فرمایش امام خمینی(ه) مردم نباید به امید مسوولین و سیاسیون بمانند و مشکلات پیش رویشان را خودشان حل کنند، گفت: تشکل های مردمی با این هدف در استان ها و شهرهای مختلف در حال شکل گرفتن است که در راستای حل مشکلات مردم و دستیابی آسان به مسوولین کشور فعالیت کند.

مهندس میرمجید میر زنده دل ادامه داد: این تشکل های مردمی متشکل از 15 نفر خواهد بود، نفر اول بعنوان معتمد هر منطقه می باشد، که می تواند اعضای مختلفی تشکل را از میان سایر اقشار جوان، روحانی، دانشگاهی، اصناف و ... انتخاب کند. در واقع گزینش این افراد بر حسب توانمندی و انتخاب خود مردم می باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکل های مردمی می توانند راهگشا و موثر واقع شوند، گفت: با توجه به اینکه این تشکل های مردمی از سایر اقشار متخصص و توانمند جامعه تشکیل می شود، می توان به حل مشکلات مردم در تهران امیدوار بود، این در حالی است که اعتلاف تشکل های مردمی در پایتخت نیز مسیر را برای برگزاری جلسه با مسوولین هموار می سازد.

او خاطرنشان ساخت: اختیارات قوه مجریه به گونه ای است که بروز می تواند بخشنامه ای را صادر و به استانداران ابلاغ نماید. این فرصتی است برای تشکل های مردمی که مشکلات خود را پیگیر شده و تا مرحله بخشنامه و ابلاغ به استانداری پیش بروند. در واقع این تشکل ها این توان را خواهند داشت که فاصله میان مسوولین و مردم را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز می توانند از طرح ها و پیگیری های این تشکل ها بهره ببرند، گفت: پیگیری نمایندگان از طریق بلحاظ اینکه کار قانون گذاری انجام می دهند، احتمال دارد که به پروسه زمانی احتیاج داشته باشد، به همین سبب این تشکل های مردمی می توانند، با دیدارهای مستقیم با مسوولین کشوری مشکلات خود را کاهش دهند. در معنای دیگر تشکل های مردمی می توانند مشاوران موثری برای نمایندگان مجلس هم باشند.

میر زنده دل اضافه کرد: این تشکل های مردمی در چشم اندازی دیگر می تواند در بحث های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز ورود پیدا کند، بعنوان مثال در انتخابات شورای شهر این تشکل ها می توانند کاندیدای مدنظر خود را معرفی کنند و به او رای بدهند. در این مقوله مردم به پشتوانه این تشکل ها می توانند بهترین گزینه را برگزینند.

او اظهار داشت: تشکل های مردمی به مرور زمان می توانند، کاندیدای مستقلی در سایر انتخابات داشته باشند، چراکه تشکل های مردمی کاری عمومی و خودجوش است و کاندیدای انتخابی نیز از میان همین مردم برخواهد خواست.

وی با اشاره به اینکه این اعتلاف بیش از 6 سال است که راه اندازی شده است، گفت: گام اول این اعتلاف در تهران برداشته شد، استقبال مردم چشمگیر بود و ما را بر آن داشت تا سایر استان های کشور را نیز در این زمینه به همکاری و فعالیت تشویق نماییم. چراکه این تشکل ها بواقع کانونی برای ورود فکر، اندیشه و طرح های مختلف است.

دبیرکل اعتلاف تشکل های مردمی اظهار داشت: کار مردمی که در راستای حل مشکلات موجود در جامعه می باشد، نیازی به مجوز ندارد، بنابراین مردم با قرار گرفتن در کنار یکدیگر براحتی می توانند مشکلات را حل کرده و در رشد و توسعه منطقه خود تاثیرگذار باشند، در این میان باز باید به فرمایش امام راحل اشاره کرد که نباید به انتظار بخشنامه ماند ومردم خود مشکلات شان را پیگیری شوند.

وی با بیان اینکه میدان دهی به جوانان و فرهیختگان و نخبگان قطعا اثربخش خواهد بود، گفت: نشست های مختلفی از طریق این تشکل ها میان مردم برگزار شد، در یکی از این نشست ها از سوی یکی از جوانان طرحی ارایه شد، که براحتی می توانست 50 درصد تورم موجود در بازار را کاهش دهد. حسن این تشکل های مردمی حضور افراد نخبه ای است که شاید فرصتی برای نشان دادن فکر و اندیشه شان بوجود نمی آید.

مهندس میر زنده دل ابراز داشت: تشکل های مردمی مهمترین هدفی را که دنبال می کنند، حل مشکلات مردم و ارایه طرح و برنامه است، به همین سبب باید از فضای سیاسی کاری بکلی دور باشد تا اعتماد عمومی را نیز بدنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: در میان راه شاید افرادی وارد کار شوند که اخلال نیز ایجاد کنند، اما سفارش من بعنوان دبیرکل این اعتلاف این است که ما باید عملکرد مثبت داشته باشیم و از این طریق اعضای تشکل ها را در مسیر مطلوب قرار بدهیم.

دبیرکل اعتلاف تشکل های مردمی با بیان اینکه تا کنون 2 بار با عشایر خوزستان نشست برگزار کرده ایم و مسایل آنها را می دانیم، گفت: اصلی ترین دغدغه مردم عدم دسترسی آسان به مسوولین رده بالای کشوری است. تشکل های مردمی اگر بخوبی اهداف خود را دنبال کند، راه را برای حضور نمایندگان تشکل های مردمی هر منطقه در تهران خواهد گشود.

وی ادامه داد: استان خوزستان از نیروهای متخصص و اندیشمند زیادی برخودار است که هر کدام می توانند در سایر مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش موثری ایفا نمایند، حضور این افراد در تشکل های مردمی می تواند راهگشای خیلی از مشکلات باشد، البته اساتید دانشگاهی نیز بعنوان محور کار باید حضور داشته باشند.

میر زنده دل با اشاره به اینکه تشکل های مردمی در خوزستان می تواند در تقویت نیروهای نخبه نیز فعالیت کند، گفت: برخی افراد هستند که سالیان سال درس خوانده اند، ورزش کرده اند، تفکر کرده اند و در نتیجه توانسته اند مدال علمی یا ورزشی و ... دریافت کنند، این نیروها مسلما بدون حمایت های مالی و ... توانسته اند به این جایگاه برسند که نباید به حال خود رها شوند و می طلبد درتقویت آنها در سطح کشور تلاش جدی کرد. یکی از کارهایی که تشکل های مردمی می توانند انجام دهند، تقویت نیروهای متخصص و نخبه می باشد.

شایان ذکر است مهندس میرمجید میر زنده دل با حضور در مراسم تعزیه حضرت فاطمه زهرا(س) ایام فاطمیه را به عاشقان اهل بیت(ع) تسلیت گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تمرکز کارخانه های خودروسازی در تهران گفت: نباید ساخت خودرو و قطعات آن تنها در یک یا 2 استان انجام گیرد. بلکه هر 32 استان کشور باید در ساخت قطعات خودرو نقش داشته باشند. این کار می تواند در ایجاد شغل و کاهش قیمت خودرو نقش بسزایی ایفا کند.

دبیرکل اعتلاف تشکل های مردمی تاکید کرد: تمرکز زدایی کارخانه های تولید خودرو ضمن اینکه می تواند قیمت ها را کاهش دهد، از بهانه گیری های مختلف در مورد تحریم نیز جلوگیری بعمل می آورد.

گفتنی است این نشست به دعوت شورای مرکزی اعتلاف تشکل های مردمی در استان خوزستان برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار