شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
آیا شغل شما جزء مشاغل عمومی است یا تخصصی؟ آیا از مزایای شغل خود آگاهی دارید
سازمان امور اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه ۹۶۲۲۰۱ مورخ ۹۵/۱۰/۲۶ به دستگاههای اجرایی رعایت احراز کارمندان در مشاغل عمومی و تخصصی را مورد تاکید قرار داده است.
از تاریخ ابلاغ مشاغل اختصاصی و عمومی (موضوع ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری) رعایت شرایط احراز مشاغل یاد شده الزامی می باشد و دستگاه های اجرایی موظفند از تاریخ ابلاغ این مصوبه ظرف مدت ۳ ماه کلیه پست های سازمانی متصدیان مشاغل مورد عمل قبلی را در مشاغل ابلاغی ذیربط تخصیص دهند و مشاغل قبلی از درجه اعتبار ساقط می گردند.

 بدیهی است آن دسته از کارمندانی که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه در مشاغل مربوط اشتغال داشته اند و به موجب این ابلاغیه غیرواجد شرایط محسوب می شوند حسب مورد در یکی از مشاغل مربوط (اختصاصی- عمومی) تخصیص خواهند یافت و ادامه خدمت، ارتقاء رتبه و طبقه و انتصاب آنان در مشاغل مورد تصدی پیش بینی شده بلامانع خواهد بود.

قانون مديريت خدمات كشوري كه در 86/07/08  به تصویب رسید و از تاریخ 01/01/88 به اجرا در آمد با تفکیک مشاغل دستگاهها به مشاغل اختصاصي  و عمومي در ماده 70 مقرر نموده است كه شرايط تصدي  مشاغل اختصاصي دستگاههاي اجرايي به تناسب وظايف پستها از لحاظ معلومات، تحصيلات، تجربه، مهارت و دورههاي آموزشي مورد نياز وعوامل موثر ديگر با پيشنهاد دستگاه اجرايي به تأييد معاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رييس جمهور و تصويب شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني برسد.

مشاغل عمومی دستگاه‌های اجرایی
مشاغل عمومی رسته اداری و مالی
مشاغل عمومی رسته آموزشی و فرهنگی
مشاغل عمومی رسته امور اجتماعی
مشاغل عمومی رسته فنآوری اطلاعات
مشاغل عمومی رسته خدمات

طي بخشنامه شماره 41935/91/220 مورخ 14/11/91   تعداد ( 51 ) شغل به عنوان مشاغل عمومي به /11/ 220 مورخ 14 /91/ همچنين دستگاهها ابلاغ گرديده است  ودر مورد ساير مشاغل نيز پس از تصويب وابلاغ، اين امر صورت خواهد پذيرفت.

عنوان مشاغل عمومی :

کارشناس امور اداري ، کاردان امور اداري ،کارشناس برنامه و بودجه ،کاردان برنامه و بودجه ، کارشناس بررسی اسناد و مدارك،
کاردان بررسی اسناد و مدارك ،بازرس ، مترجم ، متصدي امور دفتري ،کارگزین ، مامور حراست ، مسئول ابلاغ و اجرا، مسئول دفتر ،
رئیس دفتر ،ماشین نویس ، منشی، مسئول گزینش ، مسئول خدمات مالی ،حسابدار ، حسابرس ،کارشناس حقوقی، کاردان حقوقی
کارشناس روابط عمومی ، کاردان روابط عمومی ،کارشناس روابط بین الملل ، کاردان روابط بین الملل ،کارشناس برنامه ریزي ، مشاور
کارشناس تحلیلگر سیستم ، برنامه نویس سیستم ،کارشناس شبکه ،کارشناس امور سخت افزار رایانه ، کاردان امور سخت افزار رایانه،
اپراتور ، نگهبان ، راننده مقامات ،سرایدار ، کارشناس امور فرهنگی ، کاردان امور فرهنگی ، کارشناس امور هنري ، مربی امور هنري ،
کارشناس امور آموزشی ، کاردان امور آموزشی ، کارشناس امور پژوهشی ، کاردان امور پژوهشی، کارشناس سمعی و بصري ، کاردان
سمعی و بصري ، کتابدار ، عکاس و فیلمبردار.

تمامی شاغلینی که در مشاغل عمومی ذکر شده در بالا قرار ندارند (مشاغلی مانند آسانسورچی/راننده و ...)و در حال حاضر در همچنین ردیف هایی مشغول انجام وظیفه هستند می بایست از زمان تصویب و ابلاغ آین بخش نامه(دی ماه) نسبت به تغییر سمت ایشان اقدام گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار