اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
بنا به اظهارات مسافرانی که جهت سفر به عتبات، به مرز چذابه مراجعه کرده‌اند؛ از صبح امروز(8 فروردین ماه) به دلیل تغییرات عوارض عراق حق تردد زائران ایرانی به عراق داده نشده است و این مشکل در مرزهای شلمچه و مهران نیز وجود دارد.
 
طبق این اظهارات، 7 کاروان زیارتی در مرز چذابه، بیش از 20 کاروان در مرز شلمچه و بیش از 60 کاروان در مرز مهران و 15 کاروان نیز در فرودگاه تهران از صبح امروز سرگردان شده‌اند.
 
امیرغلام علی‌پور، یکی از زائرانی که امروز در مرز چذابه با این مشکل مواجه شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: زائران حسینی که از صبح امروز (8 فروردین ماه) در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران متوقف شده‌اند، همچنان بدون هیچ امکاناتی و حتی بدون آب آشامیدنی، سرگردان مانده‌اند و حق عبور از مرز و ورود به کشور عراق را ندارند.
 
وی افزود: با وجود این‌که برای هر نفر مبلغی حدود 937 هزار تومان واریز کرده‌ایم، ولی طبق آنچه شنیده‌ایم شرکت مسافرتی ایرانی مبلغ تعیین‌شده را برای شرکت عراقی واریز نکرده است.
 
در همین زمینه، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، درباره دلیل ایجاد این مشکل به خبرنگار ایسنا گفت: اختلاف نظری بین وزارت داخلی عراق و سازمان گردشگری عراق ایجاد شده است که هیچ ربطی به ایران ندارد.
 
وی افزود: از سوی ایران، کلیه عوارض پرداخت شده است و تاکنون مشکل در مرز مهران حل شده و تا ظهر امروز مشکل مرزهای دیگر نیز حل می‌شود و زائران به عراق اعزام می‌شوند.
 
حویزاوی گفت: اگر تا ظهر امروز، مشکل پیش‌آمده رفع نشود، تدارکات لازم جهت رفع نیازمندی‌های زائران در مرز در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار