رسانه ها مچ گیری نکنند! / نمایندگان نباید جزیره ای عمل کنند / عدم استفاده بهینه از نیروهای خوزستان در وزارت نفت / انتقاد از انتقال آب کارون / با تورم فعلی دولت نمی تواند شغل ایجاد کند / اگر آن زمان نماینده بودم مانع از اجرای طرح فولاد شادگان می شدم / به جای یارانه 250 هزار تومانی حق و حقوق کارمندان را بدهید / 4 سال نمی تواند تمام ایده های یک نماینده را به نتیجه برساند و ... "> تدبیر برای افزایش مدیران خوزستانی در مراکز حساس مدیریتی کشور

اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸

رسانه ها مچ گیری نکنند! / نمایندگان نباید جزیره ای عمل کنند / عدم استفاده بهینه از نیروهای خوزستان در وزارت نفت / انتقاد از انتقال آب کارون / با تورم فعلی دولت نمی تواند شغل ایجاد کند / اگر آن زمان نماینده بودم مانع از اجرای طرح فولاد شادگان می شدم / به جای یارانه 250 هزار تومانی حق و حقوق کارمندان را بدهید / 4 سال نمی تواند تمام ایده های یک نماینده را به نتیجه برساند و ...

شوشان- علیرضا عبداله نژاد : عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان با حضور در تحریریه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان در یک نشست خبری به سوالات نخبگان و رسانه های حاضر در این نشست پاسخ داد.ماحصل این نشست در ذیل می آید.

رسانه ها مچ گیری نکنند!

نماینده مردم شادگان از مطبوعات و رسانه خواست که در این برهه حساس و اینکه رسانه های بیگانه بسیار بر مسائل ایران ریز شده اند قصد مچ گیری از مسئولین را نداشته باشند و انتقادات خود را سازنده و برای رفع مشکلات در دستور کار قرار داده و نه اینکه تخریب و در نتیجه عدم رسیدن به پیشرفت را دنبال کنند.

نمایندگان نباید جزیره ای عمل کنند

او بیان داشت : یکی از اولویت های کاری من در مجلس رسیدن به مشکلاتی است که کل استان با آن روبه رو است و اگر نمایندگان خوزستان بتوانند یک صدا و یک دل این مشکلات را پیگیری نمایند قطعا به نتیجه خواهیم رسید. در غیر این صورت و هر نماینده ای بخواهد جزیره ای عمل کند بدون شک هیچ هدفی به نتیجه نمی رسد.

خوزستانی ها سهمی در مدیریت کلان کشور ندارند

تمیمی خاطرنشان ساخت : استان ما دارای تنوع قومی است که کنار یکدیگر با تفاهم زندگی می کنند و با هم وصلت و پیوند دارند، اما در عین حال برخی رقابت های منفی باعث شده تا سهم خود را از مدیریت کشور به نسبت توانمندی و پتانسیل موجود نگیرند در حالی که دیگر استان ها فکری فراتر از حضور در سمت های استانی دارند و می خواهند با حضور در کلان مملکت راه های توسعه استان خود را بهتر بپیمایند و ما باید به این سمت برویم.

سهم خوزستان در تامین انرژی کشور

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : یکی دیگر از مسائلی که باعث ناراحتی ما خوزستانی ها شده است استفاده حداکثری دولت از منابع خدادادی ما از جمله آب و گاز و نفت است ولی متاسفانه همیشه در برخورداری خوزستان از درآمدهای حاصله از این انرژی ها در رده های سوم و چهارم قرار دارد و فکر می کنیم که این مسئله بدلیل عدم مهره چینی مناسب مدیران ارشد در کلان کشور است که خوزستانی ها به این موضوع به خوبی نپرداخته اند.

عدم استفاده بهینه از نیروهای خوزستان در وزارت نفت

وی گفت : علیرغم اینکه 50 درصد نفت کشور از خوزستان تامین می شود و مدیران کاربلدی در شرکت های نفتی خوزستان وجود دارند که می توانند حتا وزارت نفت را عهده دار شوند، اما تنها مدیریت های میدانی را خوزستانی ها عهده دار هستند ولی در زمره مدیران ستادی مرکز نیستند و قدرت تصمیم گیری برای استفاده از درآمدهای نفتی در خوزستان بسیار کم است.

انتقاد از انتقال آب کارون

تمیمی بیان داشت : موضوع دیگر در همین زمینه این است که ما ارجح ترین استان برای استفاده از آبی هستیم که به خوزستان می آید و بدلیل عدم توجه به این موضوع وزیر نیرو در دوره گذشته تا پای استیضاح پیش رفت اما استیضاح او یک رای کم آورد. حجم آبی که از استان برای استان های دیگر خارج می شود برای آب شرب اشکالی ندارد اما با توجه به نیاز کشاورزی استان برای مصارف دیگر انتقال آب توجیه ندارد.


با تورم فعلی دولت نمی تواند شغل ایجاد کند

تمیمی با اشاره به اینکه شادگان در دو زمینه صیادی و کشاورزی به لحاظ اقتصادی بسیار توانمند است گفت : پرداختن به این دو موضوع باعث شده که شادگان 36 درصد بیکاری داشته باشد، طرح فولاد شادگان که قرار بود در سال 90 مورد بهره برداری قرار گیرد متاسفانه بدلیل مسائل اقتصادی و تحریم ها تاکنون با پیشرفت 52 درصدی روبه رو بوده و علیرغم اینکه جزو طرح های مهر ماندگار هم به حساب آمده اما تا پایان مسئولیت دولت فعلی به بهره برداری نمی رسد. متاسفانه عدم تزریق نقدینگی مناسب به طرح و سوء مدیریت باعث شده این طرح تاکنون مورد بهره برداری قرار نگیرد. این طرح به صورت مستقیم 1000 نفر و غیرمستقیم 4000 نفر را اشتغال زایی دارد.

اگر آن زمان نماینده بودم مانع از اجرای طرح فولاد شادگان می شدم

وی گفت: اگر قرار بود طرح فولاد شادگان با توجه به تاخیرات و تورمی که وجود دارد احداث شود با این طرح مخالفت می کردم و سعی می کردم استعدادهای فعلی را پرورش و به نتیجه های دلخواه برسانم و مردم بیشتری را صاحب شغل و انتفاع می کردیم.

یارانه ها و نقدینگی بیش از حد باعث تورم در کشور شده است

تمیمی در ادامه افزود : یکی از مسائلی که باعث تورم بیش از اندازه در بازار شده است وجود نقدینگی فراوان در دست مردم است و این میسر نشد جز با تزریق یارانه ها و قطعا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تورم ها را به میزانی می رساند که مردم را با مشکلات شدیدتری روبه رو می کند، اگر ما می توانستیم 50 درصد یارانه را به مصرف کننده، 30 درصد را به شرکت ها و 20 درصد را در صندوق ذخیره ارزی بدهیم که بدون شک این مشکلات بوجود نمی آمد، اصلا همین جمله 900 هزار میلیارد تومان یارانه اختصاص یافته به مردم از ابتدا تاکنون خود تورمی ایجاد می کند که توانایی کنترل آن را نداریم. وی اعتقاد به شیب اندک حذف حامل های انرژی و نه به شکل کنونی را داشت.

به جای یارانه 250 هزار تومانی حق و حقوق کارمندان را بدهید

وی اضافه کرد : متاسفانه فرهنگ سازی برای پرداخت یارانه ها در کشور صورت نگرفت و این مسئله باعث آسیب های تورمی در کشور ما شد، زیرا زمانی یارانه می تواند خوب باشد که به رونق اقتصادی بپردازد و مانع تورم ها شود، اما این اتفاق روی ندارد، از طرفی دیگر رئیس جمهور اعلام داشته که من می توانم به هر ایرانی 250 هزار تومان یارانه بدهم! اگر این میزان پول در کشور است پس چرا اضافه کاری ها حذف و حقوق های کارمندان با مشکلات فراوان پرداخت می شود و یا پاداش ها پرداخته نمی شوند و کارمندان همیشه نگران عدم پرداخت حقوق شان هستند.

4 سال نمی تواند تمام ایده های یک نماینده را به نتیجه برساند

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به جرات می گویم هر نماینده ای آرزو دارد شهرستان و حتا استان تحت نمایندگی اش بعد از 4 سال دارای بهترین ها و مرفه ترین امکانات باشد، اما واقعا این مدت برای رسیدن به تمامی آمال ها فرصت کمی است، مگر می شود در 4 سال هم بیمارستان ساخت، هم کشتارگاه و هم مدرسه و فضای سبز و ... و این فرصت با وجود محرومیت های فعلی واقعا فرصتی کم است.

انتقاد از اختصاص 18 درصدی اعتبارات

وی ادامه داد: متاسفانه مسائل تحریم و تورم های فراوان باعث شده که دولت در تخصیص اعتبارات به استان های مختلف به خصوص خوزستان با مشکل مواجه شود. در سال 91 به جای تخصیص صددرصدی اعتبارات تنها 18 درصد از اعتبارات اختصاص یافت که این میزان بسیار کمی است برای پرداختن به تمامی نیازها.

وضعیت آموزش و پرورش شادگان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت : در شادگان در سال 91 در بحث آموزش و پرورش با توجه به مشکلات اقتصادی و اینکه سرانه مدارس هم از اولیاء دریافت می شد موفق به اجرای طرح 6-3-3 در 140 کلاس درس بعد از شهرستان اهواز بوده ایم. این در حالی ست که مشکلات اقتصادی در وهله اول به شهرهای کوچک آسیب فراوانی می زند، همچنین در تبدیل وضعیت نیروهای انسانی 196 نفر نیروی نهضتی را تبدیل وضعیت کرده ایم و 85 نفر را از قراردادی به پیمانی درآورده ایم، همچنین در این مدت 4 مدرسه نمونه دولتی را برای شادگان طراحی کرده ایم و انشاء الله در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند، 4 هنرستان کار و دانش را در مناطق محروم مرتبط با صنایع شهرستان مدنظر قرار داریم و البته در این میان انتظار داریم که رشته هایی که به دانشگاه های شادگان و خوزستان می آیند مرتبط با صنایع و داشته های استان باشند.

 

راه اندازی شرکت نورد شادگان

تمیمی بیان داشت : خوشبختانه با دعوت از بخش خصوصی موفق به دریافت مجوزات لازم برای شرکت نورد فولاد شادگان شدیم که قطعا می تواند بزرگ ترین طرح بخش خصوصی نورد فولاد کشور باشد که در فاز اول این طرح 500 هزار تن و 850 نفر اشتغال زایی را شاهد خواهیم بود که به ازای هر نفر 17 نفر فرصت شغلی غیرمستقیم بوجود می آید و در فاز دوم هم همین میزان تولید و شغل بوجود می آید و این طرح به طور قطع تا خرداد و یا حداکثر مردادماه کلنگ زنی می شود و با اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار ارزی و 500 میلیارد ریال به نتیجه خواهد رسید.

وضعیت کشاورزی و پرورش شادگان

در حال حاضر شادگان دارای 2 میلیون و 500 هزار نفر نخل می باشد و تالاب شادگان هم در کنار نخل ها فرصت خوبی برای کشاورزی است ولی متاسفانه صنایع جانبی و تبدیلی در کنار نخل ها وجود ندارد، از طرفی دیگر بیشترین کارخانجات بسته بندی خرما خوزستان هم در شادگان وجود دارند و بهترین خرما یعنی استعمران هم در این شهرستان تولید می شود، اما دولت علیرغم قیمت 600 تومانی که بر هر کیلو خرما می گذارد این خرما را خریداری نمی کند و بدلیل عدم وجود انبار، تولید کننده و نخل دار مجبور می شود خرمای تولیدی خود را کیلویی 200 تومان بفروشد که باعث آسیب فراوان به کشاورزان شده این در حالی است که در کنار خرما می توان کارخانه ام دی اف و حتی شکلات سازی را هم راه اندازی کرد، زیرا آذربایجانی ها خرما را کیلویی 300 تومان از ما می خرند و بعد با تولید شکلات آن را کیلویی 8000 تومان می فروشند.

رسیدگی به جاده های شادگان

وی بیان داشت: در سال گذشته جاده های روستایی منصوره تا مزار شهدا، جاده جفال تا خروسیه شمالی، نهر فرهان - نهر مسلم، نهر دلی، عچرشیه، حسین بگی، نهر کوپین، روستاهای معاوی عبودی که از انقلاب تاکنون رنگ آسفالت ندیده بودند که بسیار روستاهای محروم بودند آسفالت و زیرسازی صورت گرفت، همچنین پل منصوره را برای تردد دانش آموزان ایجاد کردیم تا دیگر شاهد پیاده روی 2 کیلومتری دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه در حالی که می شد با طی کردن طول 45 کیلومتری به این طرف رودخانه برسند و یا ترک تحصیل آنها نباشیم، همچنین در آینده در نهر عطیه پلی احداث خواهد شد. یکی دیگر از مسائلی که بسیار ما را آزرده کرده بود جاده کمربندی بود که در سال های 90 و 91 7 نفر در این جاده کشته شدند و 25 میلیارد ریال برای تعریض این جاده اختصاص یافته و انشاء الله سعی در خروج این جاده از شهر داریم.

وضعیت گازرسانی شادگان

تمیمی ادامه داد : در زمینه گازرسانی موفق به احداث20 کیلومتر خط پایدار فشار قوی از سه راهی خوردورق تا ابتدای ورودی شهر و 45 کیلومتر گازرسانی به روستاهای عبودی، گیداری 1 و 2 و روستای دمن شده ایم، همچنین فاز دوم گازرسانی به روستاهای دارخوین از جمله وسطانیه، شاخت الخان، صلحاویه، ابوعاگوله به وسعت 4 کیلومتر شده ایم. در سال 91 بیش از 2000 انشعاب شهری و روستایی انجام گرفته و در آینده 50 کیلومتر در نقاط پراکنده درخواست داریم، فاز یک دارخوین، فاز 1 و 2 روستاهای مسیر حسینی تا منصوره که شامل 60 کیلومتر و 19 روستا می شود و 800 انشعاب شهری و 500 انشعاب روستایی و دارخوین را هم پیش بینی کرده ایم.

وضعیت آب و فاضلاب شادگان

در این زمینه موفق به اخذ مجوز فروش160 میلیارد ریالی اوراق مشارکت در غالب 6 پروژه فاضلاب در کوی جهان آرا، روستای مصیب، قسمتی از فاضلاب چومه سید علوان و شروع تلمبه خانه های مسکن مهر و پشت بوتان گاز را هم در دستور کار داریم، همچنین در سال جاری 10 درصد باقی مانده کار فاضلاب را که پیشرفت 90 درصدی داشت به اتمام می رسانیم، در تلمبه خانه هم رشد 30 درصدی داشتیم که آن را ادامه می دهیم و خط انتقال آب به شهرک شهید منتظری به وسعت 10 کیلومتر و شبکه گذاری آب ابتدای جاده خروسی را مد نظر داریم.

وضعیت بنیاد مسکن شادگان

در سال گذشته 1000 واحد تسهیلات مسکن ارزان قیمت با وام 15 میلیون تومان که روستایی هم هستند مد نظر است که شادگان در استان رتبه دوم را کسب کرده است و موفق به ارائه صدور اسناد مالکیت بعد از 3 سال می شود که این روستاها شامل ابوشلوگ، آلبونعیم، جفال، صراخیه و فرع زایه می شوند.

وضعیت شهرک های صنعتی شادگان

وی بیان داشت: در شهرستان شادگان 2 شهرک هر کدام به وسعت 50 هکتار وجود دارد که یکی در دارخوین و یکی در آبشار 3 راه خور قرار دارد و زیرسازی کامل آن صورت گرفته و 80 درصد به متقاضیان واگذار شده است، اما متاسفانه از 11 کارخانه موجود در آبشار تنها یک کارخانه کار می کند و صنایعی از جمله صنایع غذایی، بتن و فولاد بدلیل کمبود سرمایه در گردش تعطیل شده اند که اگر به هر واحد 50 میلیون تومان سرمایه از طریق تسهیلات پرداخته شود قطعا راه اندازی مجدد می گردند ولی اگر قرار باشد همین کارخانجات از دوباره ایجاد شوند برای هر کدام نیاز به یک تا 2 میلیارد تومان اعتبار داریم.

گفتنی است که در این نشست خبرنگاران و نخبگان حاضر در جلسه از جمله آقایان جواد طریری، عبدالرحمن نیک سرشت، حسین زبیدی و میثم برون سرپرست روزنامه روزان در خوزستان به ارائه دیدگاه های خود پرداختند. همچنین امید حلالی مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب شادگان را کلکسیونی از ظرفیت های خدادادی در زمینه شیلات و کشاورزی و نخل داری و شریان تجاری با دارا بودن ظرفیت بندری دانست که می بایست با توجه بیش از پیش این خطه از میهن عزیزمان روی به سوی شکوفایی ظرفیت ها و رونق افزایی بگذارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار