اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
اگر شما هم امسال جزو این دسته از شهروندان بودید و بعلت پیش بینی سیلاب و باران فراوان توسط سازمان هواشناسی ، سفر خود را لغو کردید ، باید بدانید کلاه بزرگی سرتان رفته است . از چند روز قبل از ۱۳ بدر ، اخبار مختلف هواشناسی ضمن پیش بینی شرایط جوی نامساعد و حتی خطرناک ، مسافران و شهروندان را از طبیعت گردی در خوزستان برحذر داشت.
شوشان : با فرارسیدن تعطیلات نوروزی و فراهم آمدن شرایط طبیعت گردی و ایران گردی ، خیل عظیم شهروندانی که بار سفر بسته و خود را به مناطق خوش و آب و هوای این فصل در جنوب میرسانند روزبروز بیشتر میشود و با خط سیر تصاعدی در ۱۳ فروردین به اوج خود میرسد . 

قطعا شهروندانی که برای سفر خود برنامه ریزی کرده اند ، دو محور مهم آب وهوا و مسیرهای عبوری را مد نظر داشته اند . مسافرانی که بعلت عدم آشنایی به مقصد ، اطلاعات جوی و نقشه ی مسیر عبوری را به ترتیب از سازمان هواشناسی و پلیس راه دریافت کرده و ادامه سفر خود را بر اساس آن تنظیم میکنند .
اگر شما هم امسال جزو این دسته از شهروندان بودید و بعلت پیش بینی سیلاب و باران فراوان توسط سازمان هواشناسی ، سفر خود را لغو کردید ، باید بدانید کلاه بزرگی سرتان رفته است .
از چند روز قبل از ۱۳ بدر ، اخبار مختلف هواشناسی ضمن پیش بینی شرایط جوی نامساعد و حتی خطرناک ، مسافران و شهروندان را از طبیعت گردی در خوزستان برحضر داشت. بحدی که حتی خود ساکنان این شهرهاهم برنامه ای اگر داشتند ، باتوجه به این پیش بینی آن را کان لم یکن تلقی کردند .

واقعیت امر اما در روزهای ۱۲ و۱۳ فروردین بسیر متفاوت پدیدار شد و بارندگی که نداشت هیچ ، آفتاب تندی هم میزبان طبیعت بود . این پیش بینی غلط چه سهوی و نتیجه خطای انسانی باشد و چه عمدی نتیجه برنامه ریزی خاصی برای درخانه ماندن مردم ، جز بی اعتمادی شهروندان به اخبار هواشناسی ، نتیجه ای دربر نداشت . 
اگر همین امروز سری به مناطق تفریحی و گردشگری میزدید،متوجه میشدید مردم زیاد هم خود را درگیر اخبار هواشناسی نکرده اند و خوشحال از این بی اعتنایی به تفرج میپرداختند. 

این سیزده بدر هم تمام میشود ولی آنچه میماند سیر اشتباهات تکراری هواشناسی در پیش بینهای مهم و ضروری ست . این اشتباهات را قبلا هم در روزهای خاکی برای تعطیلی مدارس مشاهده کردیم.

ستاد بحران باتوجه به نتایج اعلام شده از هواشناسی اقدام به تعطیلی مدارس میکرد، در عین تعجب دانش آموزان روزی عادی را در منزل میگزراندند. فردای همان روز که دانش آموزان سرکلاس بودند ، گردوخاکی غلیظ نفسشان را تنگ میکرد که امکان سواد آموزی بود نه بازگشت به خانه.

این اخبار غلط به هردلیلی باشد اولین متهم آن سازمان هواشناسی و اولین شاکی آن مردم هستند. و ادامه این مسیر اشتباه لاجرم نتایج منفی دربر خواهد داشت و اعتماد مردم و مسولان را به اخبار هواشناسی بیش از پیش خدشه دار میکند. انتظار مردم این است که  پیش بینی های سازمان  حداقل برای ایام پُر اهمیت مثل تعطیلات و سفر و ..... علمی تر و درست تر باشد .
یادداشت    عباس مدحجی
عکس روابط عمومی شهرداری خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار